Ok rurę mi wytłumaczyłeś, tyle że to nie pomiar temp zewnętrznej a temperatury w całej puszce z nawiewami. Jak by mierzył na zewnątrz to nie było by efektu który opisuje
j0zek napisał/a:
u mnie jest tak, że jak powiedzmy po obu stronach mam po 22 stopnie to z lewej leci ciepłe, natomiast z prawej, aby leciało identyczne muszę ustawić na 24 stopnie, bo rpzy 22 leci lekko chłodne.
i tak samo jak klapka ci się zatnie i leci całkiem zimne lub ciepłe klimatronik powinien reagować zwiększeniem nawiewu lub próbą otwarcia/przymknięcia klapki a tak nie robi.
Poza tym wytłumacz jak termistor o dwóch wyprowadzeniach mierzy dwie temperatury. co tam jest jakaś klapka która naprzemiennie podaje powietrze z lewa lub prawa?
Nie rozbierałem tego bo nie miałem potrzeby ale jak robiłem w tym roku klime to koleś od klimy mi mówił że rover jako jeden z nielicznych nie ma dwóch termometrów. Niestety nie pytałem o szczegóły, ale na czymś musiał się opierać mówiąc o szacunkowych pomiarach.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
SPAMU¦
Wysłany: Sro Gru 30, 2015 09:49 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
W rave jest opis, ze brana jest także pod uwagę temperatura zewnetrzna i mysle ze decydujące w jakimś stopniu jest tez informacja z czujników naslonecznienia
W rave jest opis, ze brana jest także pod uwagę temperatura zewnetrzna
Oczywiście, że jest ale z jednego czujnika i szacunkowo ustawia się na drugiej stronie, dlatego między innymi różnica max. 5stC miedzy stronami i brak reakcji na np. zakamieniałą nagrzewnicę.
Obadałem schemat elektryczny dość dokładnie i nie ma tam nic co by sugerowało że jest pomiar temperatury osobno dla każdej ze stron. Czysto teoretycznie: jak odepniesz rurę od czujnika to nie będzie żadnych skutków ubocznych, a jak czujnik się zakurzy (to akurat przeżyłem) to wariuje temperatura na obu stronach jednakowo.
[ Dodano: Sro Gru 30, 2015 10:25 ]
longer86 napisał/a:
i mysle ze decydujące w jakimś stopniu jest tez informacja z czujników naslonecznienia
a co wieczorem jak zmieniasz na jednej stronie? ja w tym roku jak klimę naprawiłem to trochę ją poużywałem i jak wieczorem zmienisz że ma być chłodniej po którejś stronie to rusza się sterownik klapki nawiewu i zwiększa się nawiew wentylatora. i po jakimś czasie zmniejsza nawiew.
Swoją drogą w tym/przyszłym roku jak będzie ciepło to wezmę do domu termoparę i pomierzę jak ustawienia temperatury auta maja się do rzeczywistości.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
No to przecież piszę, że waż jest po stronie kierowcy i wchodzi w strumienicę jak to nazywasz a ona musiała by ciągnąc z puchy czyli gdzie tu zewnętrzne powietrze? Bo czujnik jest na końcu węża i bierze powietrze z krateczki.
[ Dodano: Sro Gru 30, 2015 11:34 ]
Wg. mnie logicznym jest że strumienica zasysa przez krateczkę koło kiery powietrze z zewnątrz i mierzy na wlocie w kratce a druga strona jest szacunkowa i tak gadał klimatyk. To co Ty piszesz to z elektronicznego punktu widzenia jest bzdurą, bo niby z dołu ma tłoczyć powietrze z prawej strony do czujnika po lewej i powietrze z zewnątrz przez kratkę ma mierzyć? to tamto z dołu wypchnie to po lewej z krateczki. Czujnik temperatury jest jeden ma dwa przewody i jest to termistor inaczej niż normalny pomiar nie działa chybqa że jakoś na przemian by mierzył ale jego bezwładnośc by na to nie pozwoliła.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Patrzylem jest jeden czujnik, na moje skladowa wszystkich czynników jest przeliczana przez jakis algorytm i szacunkowo dobierana sila nawiewu i schladzanie.
Temat jest o tym, bo klapki są integralna częścią i jak czujnik coś mierzy to ustawia klapki a jak nie może to klapka puka. ale nie mierzy prawej strony.
[ Dodano: Sro Gru 30, 2015 12:57 ]
longer86 napisał/a:
na moje skladowa wszystkich czynników jest przeliczana przez jakis algorytm i szacunkowo dobierana sila nawiewu i schladzanie.
dokładnie
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum