Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] VIS Power, cały czas kręci się silniczek
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] VIS Power, cały czas kręci się silniczek
Autor Wiadomość
andye398 




Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 25

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 06, 2016 08:26   [R75] VIS Power, cały czas kręci się silniczek
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2002

Witajcie,

Kolejna dziwna przypadłość mojego r75 2.5,
Otóż sprawa wygląda tak, że już od jakiegoś czasu jestem po wymianie modułów VIS Power i Balance.
Jednak w niedługim czasie po tym jak je wymieniłem pojawiła się dziwna sprawa z nimi związana. Po zgaszeniu samochodu i wyjęciu kluczyka (w trakcie jazdy pewnie też, ale tego nie słychać) cały czas kręci się silnik modułu Power (ten pionowy) to momentu, aż samochód odłączy zasilanie.
Sytuacja nie zdarza się zawsze, czasem się kręci, czasem nie.

Ma ktoś jakiś pomysł albo informacje co to może być i jak sobie z tym poradzić? Dodam, że drugi moduł działa poprawienie.

Z góry dzięki za info. ;)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 06, 2016 08:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1000
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 06, 2016 09:38   Re: [R75] VIS Power, cały czas kręci się silniczek

andye398 napisał/a:

cały czas kręci się silnik modułu Power (ten pionowy)

Ten pionowy z boku kolektora http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-MKE100110 to jest Balance a Power http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-MKE100102L . Jeżeli jest klapka w kolektorze to VIS nie ma prawa się przekręcić bo nawet jak by switch nie rozłączył to go klapka zablokuje. Jak był wymieniany VIS to była klapka w kolektorze ?? jest opcja taka że się ten trzpień klapki ułamał tak jak tutaj https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=100281 i silniczek bez obciążenia może się przekręcać. Odkręć VISa i zobaczysz.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Sty 06, 2016 11:13   

adam_26 napisał/a:
i silniczek bez obciążenia może się przekręcać.
nie może bo zębatka nie pozwoli, jeżeli kręci to ułamały się te zęby na ślimaku, te co go napędzają lub ślimak wyskoczył z miejsca mocowania
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
andye398 




Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 25

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 06, 2016 21:08   

W takim razie pomyliłem moduły, sorki ;P
W każdym razie chodzi o ten pionowy, klapkę wyciągnąłem od razu jak zaczął się dziwnie kręcić i jest cała, nie uszkodzona.

VISy mam od użytkownika "dzieju", który je naprawia. Są też na nich te diody sygnalizujące działanie , świecą kiedy moduł jest w spoczynku, a jak dodam gazu to światełko znika sygnalizując działanie modułu- po czym znowu się zapala.
Jednak z tym który cały czas się kręci jest tak, że dioda w ogóle się nie świeci bo silnik cały czas działa.

Co polecacie zrobić, rozkręcić moduł i sprawdzić co z zębatką?
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Sty 06, 2016 21:41   

myślę że do dzieja o gwarancje wystąpić i ew. z nim pogadać czy grzebać w środku
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1000
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 06, 2016 22:20   

andye398 napisał/a:
W takim razie pomyliłem moduły, sorki ;P
W każdym razie chodzi o ten pionowy, klapkę wyciągnąłem od razu jak zaczął się dziwnie kręcić i jest cała, nie uszkodzona.

VISy mam od użytkownika "dzieju", który je naprawia. Są też na nich te diody sygnalizujące działanie , świecą kiedy moduł jest w spoczynku, a jak dodam gazu to światełko znika sygnalizując działanie modułu- po czym znowu się zapala.
Jednak z tym który cały czas się kręci jest tak, że dioda w ogóle się nie świeci bo silnik cały czas działa.

Co polecacie zrobić, rozkręcić moduł i sprawdzić co z zębatką?


Zaraz zaraz jak jak ci się mógł VIS dziwnie kręcić z klapką ?? przecież ona się w koło nie kręci więc ci się na pewno nie przekręcił mógł się co najwyżej zakleszczyć. Co masz na myśli zaczął się dziwnie kręcić ?? i z kąt wiesz że silnik się kręci cały czas ?? jak się dioda świeci cały czas to świadczy że VIS (zębatka ślimaka) stoi w jednej pozycji. Chyba że coś tam brzęczy cały czas. Według mnie nie powinieneś klapki wyciągać to mogło tylko pogorszyć sprawę.
 
 
andye398 




Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 25

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 06, 2016 22:35   

Nie nie, klapka jest cały czas na miejscu. Po prostu sprawdziłem czy jest w całości i wróciła na swoje miejsce tak jak była.

Wiem, że silniczek cały czas się kręci bo go słyszę, jest to dosyć głośne, słychać nawet jak maska jest zamknięta- dioda nie świeci się. Gdy auto odcina prąd po jakimś czasie od wyciągnięcia kluczyka silniczek przestaje się kręcić.

Tak to mniej-więcej wygląda.
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1000
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 06, 2016 22:56   

to trzeba zobaczyć do zębatek w środku co tam się dzieje
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Sty 07, 2016 11:38   

adam_26 napisał/a:
to trzeba zobaczyć do zębatek w środku co tam się dzieje
to też napisałem że ślimak albo wyskoczył albo powiedział papa. Jest możliwość ze wygładziła się zębatka główna ale nie słyszałem żeby komukolwiek to się stało bo silniczek za słaby jest by to wykonać

[ Dodano: Czw Sty 07, 2016 11:38 ]
Aha, jak chcesz używać auta to lepiej odepnij tego Visa będzie pewnie więcej palił i lekko zamuli ale jechać się da
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] ABS działa cały czas
ANDY21 Rover serii 75, MG ZT 11 Czw Gru 05, 2013 17:05
jezan
Brak nowych postów [R75] Wentylator - cały czas pracuje
volverin Rover serii 75, MG ZT 27 Nie Lip 21, 2013 11:27
VITZH
Brak nowych postów [R75] Wentylator cały czas pracuje
teskatlipoka Rover serii 75, MG ZT 6 Czw Lip 02, 2009 23:35
Zukowaty
Brak nowych postów [R75] Wentylator - pracuje cały czas
Kamil79 Rover serii 75, MG ZT 29 Pią Sie 19, 2011 12:26
sopel86lodz
Brak nowych postów [R75] Ogrzewanie cały czas działa.
Piotrasek1 Rover serii 75, MG ZT 31 Pią Mar 18, 2016 19:10
Punx



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink