Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Przegrzewanie się samochodu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Przegrzewanie się samochodu
Autor Wiadomość
Gesior 



Dołączył: 24 Lip 2015
Posty: 29
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sro Sty 13, 2016 20:56   [R75] Przegrzewanie się samochodu
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

Witam
Mój problem polega na tym, że po przejechaniu około 15 km silnik się zaczyna gotować, chłodnica jest zimna, silnik przegrzany i wentylator też normalnie działa. Jak np. przez kilka min będę pompował ręką przewód od układu chłodzenia to jest praktycznie norma, chłodnica wtedy gorąca wszystko jest dobrze. Może to pompa wody nie daje rady i na dodatek jak zagrzeje się silnik (Wskazówka od temperatury na czerwonym) to wywala z korka od zbiorniczka wyrównawczego. Uszczelka pod głowicą była zmieniana tak z 4 miesiące temu razem z zaworami i paskiem rozrządu, uszczelka od kolektora ssącego również zmieniona, również niby mechanik zmieniał pompę wody ale mógł zostawić tą samą co wcześniej była. Jutra zamierzam zmienić pompę wody w moim Roverku i zobaczyć co będzie się dalej działo.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 13, 2016 20:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Sro Sty 13, 2016 21:13   

Termostat masz sprawny?
 
 
Dominoz 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Wrz 2015
Posty: 680
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 13, 2016 21:15   

Miałem podobne objawy w poprzednim aucie. Termostat był winny.
 
 
Gesior 



Dołączył: 24 Lip 2015
Posty: 29
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Czw Sty 14, 2016 05:40   

Termostsat tez wymienilem, ale stary dzialal bo sprawdzalem na goracej wodzie. Kupielem za 29 zl Termostat to moze ten nowy byc moze miec jakas wade, niestety nowego nie testowalem.
 
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 14, 2016 08:30   

Możesz wywalić termostat i zobaczyć co się będzie działo. Jeżeli wszystko wróci do normy to masz przyczynę a jak nie to możliwe że pompa padła.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Gesior 



Dołączył: 24 Lip 2015
Posty: 29
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Czw Sty 14, 2016 20:59   

To dzisiaj zaraz po pracy odkrece termostat i sprawdze, wtedy jak to nie nic nie pomoze to musze wymienic pompe wody ale na szczęście ty dzień temu kupiłem nową pompę wody i to porządna. Ciężko jest wymienić pompę wody?

[ Dodano: Czw Sty 14, 2016 20:59 ]
Chyba jednak muszę pompę wody wymienić, chłodnica zimna a silnik się przegrzewa, pompowałem ręką wąż który idzie od dołu chłodnicy do termostatu i coś jak by się troszkę ruszyło bo chłodnica gorąca. To wszystko pokazuje, że nie ma obiegu i wywala płyn korkiem.
Wymienione:
Uszczelka pod głowicą 4 miesiące temu
Pompa wody niby wymieniona też 4 miesiące temu
Termostat
Korek od zbiorniczka wyrównawczego
Uszczelka kolektora ssącego
Jutro już wszystko będę rozbierał i dam znać co z tego wyjdzie i czy wszystko będzie dobrze.
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Sty 14, 2016 21:07   

sprawdź zaworek w kolektorze ssacym bo jak kulka się zatnie to bąbel powietrza się robi w silniku a raczej w termostacie i gotuje

[ Dodano: Czw Sty 14, 2016 21:07 ]
a najlepiej wywal kulkę
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Gesior 



Dołączył: 24 Lip 2015
Posty: 29
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pią Sty 15, 2016 20:59   

Pompa wody widać, że dobra wirnik żeliwny, a kuleczka widać że podaje. Co się będzie robić jak kuleczki nie będzie w tym danym miejscu?. Teraz przy okazji wyciągnę termostat i zobaczy się jak się zachowuję.
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Sty 15, 2016 21:27   

Gesior napisał/a:
Co się będzie robić jak kuleczki nie będzie w tym danym miejscu?.
Raczej co nie będzie się dziać. Nie będzie sie robił bombel powietrza w silniku i nie będzie się przegrzewał zrobiłem bez tej kulki 120kkm. Najlepiej zmienić jeszcze termostat na taki na wężach PRT
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Gesior 



Dołączył: 24 Lip 2015
Posty: 29
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sob Sty 16, 2016 12:26   

Chyba coś może być przy termostacie, ponieważ chłodnica zimna cały czas i dolny wąż od chłodnicy który idzie do termostatu jest zimny i wypycha płyn do góry, tak jak by był zablokowany przepływ płynu. Może wywiercić w termostacie jakaś dziurę wiertłem i będzie chodzić dobrze.
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Sty 16, 2016 13:15   

dziurka w termostacie tego nie załatwi, ona tylko powoduje, że rzadziej bąbel powietrza blokuje termostat. Ale faktycznie wygląda na zacięty termostat, tym bardziej bym w tym momencie poszukał PRT i wymienił na taki bo uszczelka pod głowicą zbyt droga w naprawie jest
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
klimasonor 



Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 32
Skąd: Maszewo



Wysłany: Sob Sty 16, 2016 13:50   

[quote="sknerko" Ale faktycznie wygląda na zacięty termostat, tym bardziej bym w tym momencie poszukał PRT i wymienił na taki bo uszczelka pod głowicą zbyt droga w naprawie jest[/quote]

A można prosić jakiś link do takiego termostatu bo mam taka samą sytuacje w swoim Roverku benzyna 1.8
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Sty 16, 2016 13:58   

używany http://allegro.pl/freelan...5896777825.html
nowy https://landstore.pl/rura-gumowa-chlodnicy-gora-1-8-benzyna-freelander-od-2001-uklad-modyfikowany-z-termostatem
Tylko trzeba pamiętać żeby wyjąc oryginalny i wstawić przelot ( https://landstore.pl/zamiennik-termostatu-freelander-1-8-uklad-zmodyfikowany ) lub zrobić przelot z starego termostatu
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sob Sty 16, 2016 20:21   

Sknerko dobrze pisze z PRT. Ja dodam tylko że u siebie dałem czarny termostat z sdi a w miejsce starego wsadziłem sam pierścień zewnętrzny że starego termostatu, wygląda to jak na linku od Sknerko tylko nie ma tej że tak napisze poprzeczki. Wygląda jak podkładka a wstawia się to po to by uszczelka termostatu dobrze leżała.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Sob Sty 16, 2016 21:10   

Żeby kupić ten zamiennik termostatu to trzeba być niezłym jeleniem. Ze starego termostatu wystarczy wyciąc element termiczny nożycami do blachy, albo jak ktoś chce ładnie to dremelem z tarcza do cięcia. A jak ktoś chce nowe to za 25zł nowy termostat...
Dziwie się że w Roverach są takie problemy z układem chłodzenia, bo w Poldku mam fabryczny termostat Waxstat (a w poprzednim silniku 1.6 - Mere 82st) i ani razu jakichkolwiek problemów. Nie ma też cudów z odpowietrzaniem - wlewam płyn, zakręcam korek, odpalam, pomasuje gruby wąż do chłodnicy, doleje i po robocie. Zaworków też w żadnym z robionych aut nie wyrzucam (a było ich sporo) i każde jeździ bez zarzutów.
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Sty 16, 2016 21:13   

MultecFSO, ja też w poldasie nic nie musiałem robić i nie mam pojęcia czemu rover tak ma a już szczególnie landrover
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sob Sty 16, 2016 22:06   

Ja rozbebeszyłem stary termostat kombinerkami :D
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Gesior 



Dołączył: 24 Lip 2015
Posty: 29
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Nie Sty 17, 2016 08:37   

Wiec tak, wyciaglem termostat i wyrzucilem cala zawartosc czyli sprezynke i klape otwierajaca a obudowa zostala zeby uszczelka sie trzymala lepiej. Od tej pory chlodnice mam goraca a temperatura silnika jest niska, czyli wina termostatu :) jakie sa naprawde dobre termostaty do mojego Roverka? zeby na dluzej trzymal.
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Sty 17, 2016 16:55   

podałem ci linki do PRT to jest jedyne sensowne w tej chwili rozwiązanie
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Gesior 



Dołączył: 24 Lip 2015
Posty: 29
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Sty 18, 2016 16:41   

Kupiłem nowy termostat i znowu to samo... tylko, że jak jeździłem przez 2 dni bez termostatu to po wyłączeniu silnika w zbiorniczku wyrównawczym zaczęło tak jak by syczeć i troszkę bulgoczeć, a jak otwierałem korek to zaczął wypluwać.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [75]Przegrzewanie silnika i
roverek Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Sty 27, 2017 15:40
roverek
Brak nowych postów [MG ZT-T] Przegrzewanie się silnika
Mortal Rover serii 75, MG ZT 5 Czw Lip 14, 2011 22:03
kris-tofer
Brak nowych postów [rover 75] Chłodnica / przegrzewanie silnika
ravicq Rover serii 75, MG ZT 0 Pon Wrz 16, 2013 20:31
ravicq
Brak nowych postów [R75] Rezystor wentylatora, przegrzewanie układu
criskrzysiu Rover serii 75, MG ZT 131 Sob Cze 09, 2018 22:30
Michu2160
Brak nowych postów [R75] Opony 215/55/16 a moc samochodu
keda Rover serii 75, MG ZT 20 Pon Maj 06, 2013 19:04
domel101



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink