Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] Problem z Odpaleniem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] Problem z Odpaleniem
Autor Wiadomość
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Sty 10, 2016 15:29   

micmar napisał/a:
Tak, na środku świeci się dioda kiedy drzwi są otwarte, kiedy zamknięte dioda miga. Pilot nie działa. Drzwi Otwieram kluczem.
Czyli jednoznacznie immo sie nie rozbraja masz uwalony pilot albo przewody lub pętlę immo przy stacyjce. Jak masz pilota o oznaczeniu 3TXB musisz mieć sprawna baterię i lutowania inaczej nie odpalisz. Jak masz 17TN to czasem działa bez baterii nawet ale rzadko się je spotyka

[ Dodano: Nie Sty 10, 2016 15:29 ]
micmar napisał/a:
Wiem, że wiązka jest uszkodzona.
od tego trzeba zacząć
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sty 10, 2016 15:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
micmar 



Dołączył: 09 Sty 2016
Posty: 11



Wysłany: Nie Sty 10, 2016 16:22   

gbuli napisał/a:
Troche sie chłopie pogubiłeś:P
Wczęsniej napisałeś ze jeśli nie posiadasz pilota zabezpieczenie wyłączasz guzikiem na lewarku. A teraz piszesz o innej diodzie wskazującej o wyłączeniu tego zabezpieczenia. Ktoś Cie pytał o diode od immo czy gaśnie......
Jeżeli oczekujesz tu pomocy, to najpierw musisz sie rozpisać o problemie!!!

Przecież samo otwarcie drzwi kluczem nie rozbraja immobilajzera!!!! jeżeli nie ma SPRAWNEGO pilota, deaktywuje to tylko alarm!!!
Do dezaktywacji IMMO z kluczyka w drzwiach jest kod do wprowadzenia!!!


Koledze proponuje naukę czytania ze zrozumieniem. Chyba, że chciałbyś żebym coś lepiej wyjaśnił to proszę dopytać. Jeśli nie masz zamiaru pomóc to proponuję się uspokoić, a swoje zszargane nerwy przygotować na bardziej stresującą sytuację.

[ Dodano: Nie Sty 10, 2016 16:22 ]
sknerko napisał/a:
micmar napisał/a:
Tak, na środku świeci się dioda kiedy drzwi są otwarte, kiedy zamknięte dioda miga. Pilot nie działa. Drzwi Otwieram kluczem.
Czyli jednoznacznie immo sie nie rozbraja masz uwalony pilot albo przewody lub pętlę immo przy stacyjce. Jak masz pilota o oznaczeniu 3TXB musisz mieć sprawna baterię i lutowania inaczej nie odpalisz. Jak masz 17TN to czasem działa bez baterii nawet ale rzadko się je spotyka



Może jeszcze raz opisze dokładnie jak zachowuje się ta dioda(od momentu kiedy zamykam drzwi kluczem):
1) zamykam drzwi kluczem - dioda miga szybko (uzbraja się immo)
2) po chwili dioda miga wolniej (immo uzbrojone)
3) odkluczam drzwi - dioda gaśnie
4) otwieram drzwi - dioda pulsuje
5) zamykam drzwi - dioda pulsuje
6) przekręcam stacyjke dwa razy - dioda gaśnie
7) wyjmuje kluczyk ze stacyjki - dioda nie świeci
8) otwieram drzwi - dioda nie świeci
9) zamykam drzwi - dioda nie świeci
10) zamykam drzwi kluczykiem - immo uzbraja się
itd.

Działa źle?

Posiadam pilot 3TXB - do tej pory w ogóle z niego nie korzystałem i wszystko było ok
Ostatnio zmieniony przez micmar Nie Sty 10, 2016 16:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Nie Sty 10, 2016 16:25   

micmar napisał/a:
Otwarcie drzwi kluczem powoduje rozbrojenie immo. Immo działa dobrze wg mnie zamknięcie drzwi powoduje uzbrojenie sie immo

Spróbuj więc odpalić przy otwartych drzwiach.
micmar napisał/a:
Po włożenie klucza do stacyjny i przekręceniu dioda przestaje migać
Gdzie więc leży problem skoro dioda nie miga ?
Powinieneś odpalić jeśli dioda nie miga i nie pali się to immo powinno być rozbrojone.
micmar napisał/a:
Czemu pilot nie działa nie wiem, nie działa od zawsze.
Może wystarczy wymienić baterię i zrobić synchronizację. Po wymianie baterii idziesz do auta i przy otwartych drzwiach kierowcy wciskasz 4 razy otwieranie na pilocie. Instrukcję wymiany baterii masz TUTAJ Jest to bardzo proste.
micmar napisał/a:
Wiem, że wiązka jest uszkodzona.
Tak jak kolega sknerko uważam że jest to pierwsza rzecz jaka bezwzględnie powinieneś naprawić.

micmar napisał/a:
6) przekręcam stacyjke dwa razy - dioda gaśnie
Co się wtedy dzieje ? Powinieneś odpalić auto.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Sty 10, 2016 16:34   

Pilot może nie działać bo bateria do bani a na immo jeszcze starczy ale i tak nie bardzo wydaje mi się by to było immo, mam wrażenie że jednak tylna klapa robi bajzel w aucie. sprawdź jeszcze raz wszystkie bezpiecznki
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
micmar 



Dołączył: 09 Sty 2016
Posty: 11



Wysłany: Nie Sty 10, 2016 17:22   

robsson78 napisał/a:
micmar napisał/a:
Otwarcie drzwi kluczem powoduje rozbrojenie immo. Immo działa dobrze wg mnie zamknięcie drzwi powoduje uzbrojenie sie immo

Spróbuj więc odpalić przy otwartych drzwiach.


Spróbowałem, nie odpalił

robsson78 napisał/a:
micmar napisał/a:
Po włożenie klucza do stacyjny i przekręceniu dioda przestaje migać
Gdzie więc leży problem skoro dioda nie miga ?
Powinieneś odpalić jeśli dioda nie miga i nie pali się to immo powinno być rozbrojone.


Tak wg mnie immo jest rozbrojone i problem leży gdzie indziej, ale nie wiem gdzie. Pierwsze co przychodzi mi do głowy to rozrusznik - ale moja wiedza na ten temat jest ograniczona.
Dziwne wg mnie jest to, że nie mogłem odpalić auta bezpośrednio po tym jak silnik wyłączył się poprzez zadziałania zabezpieczenia antyporwaniowego
robsson78 napisał/a:
micmar napisał/a:
Czemu pilot nie działa nie wiem, nie działa od zawsze.
Może wystarczy wymienić baterię i zrobić synchronizację. Po wymianie baterii idziesz do auta i przy otwartych drzwiach kierowcy wciskasz 4 razy otwieranie na pilocie. Instrukcję wymiany baterii masz TUTAJ Jest to bardzo proste.


Jeśli do tej pory odpalałem samochód bez sprawnego pilota to teraz tez powinno wszystko działać. Wolałbym teraz uruchomić samochód, ewentualnie potem zając się pilotem (skoro ustaliliśmy że to nie jego wina, skoro immo działa poprawnie)

robsson78 napisał/a:
micmar napisał/a:
Wiem, że wiązka jest uszkodzona.
Tak jak kolega sknerko uważam że jest to pierwsza rzecz jaka bezwzględnie powinieneś naprawić.


Jutro zajmę się wiązka. Wiem, że izolacja była uszkodzona, może daje gdzieś zwarcie.

robsson78 napisał/a:
micmar napisał/a:
6) przekręcam stacyjke dwa razy - dioda gaśnie
Co się wtedy dzieje ? Powinieneś odpalić auto.


Po drugim przekręceniu załącza się jeszcze pompka paliwa. Kiedy przekręcam stacyjkę dalej nic się nie dzieje poza odgłosem dochodzącym spod maski ( jedno "tykniecie", nie wiem co to może być, nie znam się). Coś przed rozrusznikiem bo w ogóle nie kręci.

[ Dodano: Nie Sty 10, 2016 17:22 ]
sknerko napisał/a:
Pilot może nie działać bo bateria do bani a na immo jeszcze starczy ale i tak nie bardzo wydaje mi się by to było immo, mam wrażenie że jednak tylna klapa robi bajzel w aucie. sprawdź jeszcze raz wszystkie bezpiecznki


Bezpieczniki sprawdzone - wszystko ok
 
 
gbuli 



Dołączył: 19 Gru 2015
Posty: 21
Skąd: Śrem



Wysłany: Nie Sty 10, 2016 19:09   

"Jeśli nie masz zamiaru pomóc to proponuję się uspokoić, a swoje zszargane nerwy przygotować na bardziej stresującą sytuację." - żałosne:):):):):):)
Mimo to napisze.

Opisałem Ci jak działa oryginalne IMMO, ktoś Ci napisał że pewnie zadziałało oryginalne zabezpieczenie, więc uważam, że możesz potrzebować sprawnego pilota. W oryginale w Rover kach kluczykiem nie wyłaczysz IMMO (sorki życie) tylko otworzysz zamek. A immo jest radiowe z pilota (ale ktoś u Ciebie pozmieniał troszke).
Niektórzy na centralke immo podają stały plus, żeby sie nie uzbrajało i nie wymaga sie wtedy pilota, żeby odpalić auto.

PS Jak chcesz moge wywalić swoje wpisy, ja pomocy nie potrzebuje.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Sty 10, 2016 20:31   

micmar napisał/a:
(skoro ustaliliśmy że to nie jego wina, skoro immo działa poprawnie)
Nic nie ustaliliśmy, to ze bateria pilota pozwoli zgasić diodę w zegarach jeszcze nie świadczy o tym że udało się immo rozbroić. Pierwszy raz spotykam się z tym że pompa startuje za drugim przekręceniem, może trzeba przejrzeć kostkę stacyjki to w temacie tej pompy, albo jedynie padł rozrusznik i to cały problem. Rozrusznik wyjąć i obadać co z nim, bo to proste urządzenie a jak nie umiesz sam, to do mechanika niech obada
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
micmar 



Dołączył: 09 Sty 2016
Posty: 11



Wysłany: Nie Sty 10, 2016 21:45   

sknerko napisał/a:
micmar napisał/a:
(skoro ustaliliśmy że to nie jego wina, skoro immo działa poprawnie)
Nic nie ustaliliśmy, to ze bateria pilota pozwoli zgasić diodę w zegarach jeszcze nie świadczy o tym że udało się immo rozbroić. Pierwszy raz spotykam się z tym że pompa startuje za drugim przekręceniem, może trzeba przejrzeć kostkę stacyjki to w temacie tej pompy, albo jedynie padł rozrusznik i to cały problem. Rozrusznik wyjąć i obadać co z nim, bo to proste urządzenie a jak nie umiesz sam, to do mechanika niech obada


Tak pompka paliwa załącza się w II pozycji

Napisałem w poprzednim poście, że słychać jedno "tyknięcie". Teraz wsłuchałem się bardziej i słychać dwa "tykniecia". Jedno w okolicach filtru paliwa, podejrzewałem ze to jakiś przekażnik od stacyjki, a drugie w okolicy lewego koła to wg mnie elektromagnetyczny wył rozrusznika.

Sprawdzę jutro co z rozrusznikiem bo to chyba on jest winny awarii.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Sty 10, 2016 21:57   

micmar napisał/a:
Tak pompka paliwa załącza się w II pozycji
Człowieku pisz po polsku pisałeś za drugim razem a nie na pozycji drugiej. Na drugiej pozycji jest prawidłowo.
Padł ci rozrusznik, tyle w temacie.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
micmar 



Dołączył: 09 Sty 2016
Posty: 11



Wysłany: Nie Sty 10, 2016 22:18   

sknerko napisał/a:
micmar napisał/a:
Tak pompka paliwa załącza się w II pozycji
Człowieku pisz po polsku pisałeś za drugim razem a nie na pozycji drugiej. Na drugiej pozycji jest prawidłowo.
Padł ci rozrusznik, tyle w temacie.


Napisałem po drugim przekręceniu. Widać źle się zrozumieliśmy.
Myślisz, że wymiana szczotek coś pomoże? Czy lepiej nie bawić się w ich wymianę i kupić nowy rozrusznik?
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Sty 10, 2016 22:43   

Raczej styków może szczotki tez a najlepiej regenerować cały koszt pewnie połowy nowego a lepiej będzie
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
michu084 



Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 23



Wysłany: Pon Sty 11, 2016 06:13   

Ktoś może mi powie, czy jak u mnie zwarcie zrobił centralny zamek i poszedł bezpiecznik to mógł dostać też rozrusznik? Teraz to już mi nawet nie cyka przy próbie uruchomienia nie ma żadnej reakcji :/
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Pon Sty 11, 2016 17:26   

Bezpiecznik od centralnego nie ma nic wspólnego z rozrusznikiem.
Cykanie w okolicy rozrusznika ? To mi przypomina sytuację kiedy elektromagnes wyrzuca bendix ale brak jest prądu na rozrusznik do rozruchu. Jeśli akumulator jest dobry, mogła zardzewieć nakrętka która dokręca przewód prądowy (czerwony) bezpośrednio z akumulatora.
Rdza nie przepuszcza prądu więc rozrusznik nie zakręci, osobiście miałem taki przypadek.
Nie można też wykluczyć innej awarii rozrusznika.
Sprawdzałeś połączenie masy od akumulatora do nadwozia ?

Nie ma sensu dalej "pomagać" jeśli nie zrobisz porządku z wiązką tylnej klapy.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
micmar 



Dołączył: 09 Sty 2016
Posty: 11



Wysłany: Wto Sty 12, 2016 19:54   

samochód sprawny

usterka: elektromagnetyczny wył. rozrusznika, jak kto woli bendix

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10927
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sty 12, 2016 23:24   

elektromagnes to nie bendiks BTW ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
michu084 



Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 23



Wysłany: Czw Sty 14, 2016 18:24   

No i roverk jeździ :) faktycznie była to wiązka tylnej klapy podobno była kaszana. Orientuje się może ktoś ile mniej więcej elektryk samochodowy kasuje za taka zabawe?

Robsson dzięki za pomoc :)
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Sty 14, 2016 20:10   

no jak weźmie 50pln to ok, powyżej to już zdzierstwo
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Czw Sty 14, 2016 21:03   

Może też powiedzieć " Biorę 80 zł za godzinę"
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200 1.4Si 98r] Problem z odpaleniem
Gorzus Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Sob Lip 26, 2008 17:00
michone
Brak nowych postów [R200 1.4 8v] problem z odpaleniem
bambi Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 27 Pon Wrz 21, 2009 07:19
bambi
Brak nowych postów [R200] Problem z odpaleniem...
zumi Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Sty 11, 2012 19:17
Harry
Brak nowych postów [R200 SDi 00'] problem z odpaleniem
Yrek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Sob Kwi 24, 2010 21:16
Yrek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink