Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZS] test na obecność spalin a HGF
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZS] test na obecność spalin a HGF
Autor Wiadomość
daniello 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 147

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 20, 2016 15:19   [MG ZS] test na obecność spalin a HGF
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: > 2006

Koledzy, powoli mam już dość mojego samochodu, które z resztą stoi od 2 tygodni w garażu.
Pisałem już że podejrzewam padnięcie UPG- auto dymi, płyn się gubi, oleju przybywa i ma jaśniejszy kolor- typowe.
dla pewności zamówiłem tester obecności CO2 w układzie chłodzącym- 40 minut trwała próba- płyn koloru nie zmienił.
Temperature mam zawsze w normie, mocy nie stracił nigdy, więc jak jeszcze mogę sprawdzić co mu jest? Bo jakoś głupio wydać 1500 zł jeśli nie byłaby to jednak uszczelka.
Dodam, że auto mocno dymi jak mu przygazuję, z wydechu leci dużo pary wodnej co widać na zdjęciach poniżej:




Przed testem:


W trakcie i po 40 minutach pracy silnika na wolnych obrotach z przegazowaniem co kilka minut:



 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 20, 2016 15:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Sty 20, 2016 17:36   

Ile dałeś za tester ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
daniello 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 147

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 20, 2016 17:44   

jakoś 20 z groszami na allegro
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sro Sty 20, 2016 18:22   

Ale przecież nie w każdym przypadku hgf muszą być spaliny w układzie chłodzenia. w przypadku przerwania uszczelki pomiędzy kanałami wodnym i olejowym, płyny będą się mieszały ale spalin nie będzie w tych układach, na moje oko, będzie tak tylko kiedy przerwa nastąpi pomiędzy komora spalania a kanałem wodnym co nie.
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Sty 20, 2016 18:22   

Osobiście nie wierzę w takie testery.
Jeśli po wyjęciu bagnetu masz delikatne ślady "majonezu" na oleju to hgf był, jest i będzie dopóki go nie naprawisz.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
fredii 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 363

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 20, 2016 19:06   

slax ma rację. U mnie było identycznie. Jeździłem z serwisu do serwisu. W serwisie BMW badali spaliny z rury wydechowej. W serwisie Opla zawartość spalin w układzie chłodzenia. Nic nie wyszło. Dawali mi 100% pewności, że uszczelka dobra. W serwisie Fiata przepłukali układ, zalali nowym płynem. Po dwóch tygodniach płyn mętny, zbiorniczek brudny, płynu ubyło minimalnie i nawet oleju nie przybyło. Zdjęli głowicę i okazało się, że jest przerwa w uszczelce. Przerwa dosłownie 0,5 mm, ale to już wystarczyło, aby siać spustoszenie. Zrobiłem uszczelkę i dostałem gwarancje na 150.000 km. Gdyby nie inne moje osobiste sugestie, co do remontu to zmieściłbym się w kwocie 1000 zł. Także rób, bo to wcale nie ekstremalna naprawa i jak jest wszystko zrobione dobrze to cieszysz się z autka długi czas. U Ciebie jest tak samo brudny zbiorniczek, co u mnie a to nie wróży nic dobrego. Po zrobieniu uszczelki zbiorniczek mam czyściutki.
 
 
daniello 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 147

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 20, 2016 19:23   

Już byłem u mechanika, także robimy :mrgreen:

I teraz tak- szpilki nowe, uszczelka starego typu, rozrząd z pompą SKF-a, olej Valvoline maxlife, co do płynu chłodzącego nie mam jakiegoś typu.

Prócz tego chciałem wymienić uszczelki kolektorów ssącego i wydechowego, chłodnicę i kable WN oraz serwis LPG potem- filtry i sprawdzenie ustawienia. Coś jeszcze wymieniać przy okazji???
 
 
IROLA 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 406
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Sro Sty 20, 2016 21:07   

Cytat:
uszczelka starego typu

- moim zdaniem starego typu wzmacniana, dodatkowo uszczelniacze wałków rozrządu i uszczelka "pokrywy zaworów".
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sro Sty 20, 2016 21:48   

leszczu, Dlaczego twierdzisz że taki test jest "o kant dupy"? Przeciez to proste, ten niebieski płyn reaguje z dwutlenkiem węgla bodajże i zmienia kolor, co tu może nie zadziałać?
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Recylkulator spalin
kijacho Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Nie Lis 11, 2007 16:07
Brt
Brak nowych postów [R 416 99] Zapach spalin
Spaliny
maniek111 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Gru 02, 2009 21:46
faecd
Brak nowych postów [R416] Czystość spalin
areek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Gru 14, 2007 11:52
piter34
Brak nowych postów [R45] Emisja spalin - wysokie parametry
piorun1111 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pon Kwi 07, 2008 14:09
piter34
Brak nowych postów [R414] Za wysoka emisja spalin
patryq1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 18 Czw Kwi 24, 2008 17:05
patryq1



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink