Wysłany: Pią Wrz 07, 2012 09:35 [R75] Stukanie na wybojach i stukanie przy cofaniu!!!
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Witam,
proszę o pomoc w diagnozie... stukania!
- Poleciały mi amortyzatory z tyłu - rzucało autem na zakrętach itp. Wymieniałem oba - na kabaye (180 zł/szt) Jakby ktoś szukał, to do modelu rover 75 2.0 cdti kombi z 2003 r. pasuje model kabaya KYB 343475. na allegro ok. 160 zł szt
- następnie waliło coś w prawym kole, po wyboju stukanie było wręcz sprężynowe! - wymieniłem wahacz i końcówkę kierowniczą - prawe koło OK
- po 2 dniach zaczęło walić w lewym kole, na wybojach i przy hamowaniu - wymieniłem lewy wahacz i końcówkę drążka kier...
- po 2 dniach dalej coś wali w lewym kole ale mam uczucie że jest to bardziej pod pedałami niż przy kole...
- myślałem , że może łącznik stabilizatora ale już nie wiem czy mam to wymieniać!
Kojarzycie takie stuki?
Kolejna rzecz to przy porannym uruchomieniu auta, przy skręcie kół w prawo i jeździe do przodu słychać taki dźwięk jakby "ciężka praca paska rozrządu" - takie trochę wycie, a przy cofaniu i skręconych kołach w prawo coś strzela...
Czy to półoś? Czy macie inny pomysł?
BARDZO PROSZĘ O POMOC!!! bo oczywiście mechanicy chętnie wymienią całe zaieszenie, żeby raż rozebrać i raz złożyć...
SPAMU¦
Wysłany: Pią Wrz 07, 2012 09:35 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Odnośnie tego stukania,to pojechałbym na szarpaki i tam dokładnie zdiagnozują całe zawieszenie,bo nie wiem czym sugerujesz się wymieniając wahacze i końcówki drążków.Przyczyn tych stuków może być wiele.Ciężko zdiagnozować przyczynę na odległość.Możliwe,że mogą stukać łączniki stabilizatora,to częsta przyczyna.Sprawdz w jakim stanie masz tuleje wahacza,mocowanie drążka stabilizatora,łożyska amortyzatorów,sprężyny,bo piszesz,że coś strzela przy skręcie kół-może to zatarte łożysko amortyzatora i poddaje się sprężyna,albo wyrobiony przegub na półosi(ale wtedy to słychać "klekotanie")
Ciężka praca paska napędu osprzętu silnika może być spowodowana "kończącą" się np. pompą wspomagania lub pompą cieczy chłodzącej,albo którejś z rolek.
Oj wierz mi że dźwięk może się nieść po całej budzie.
Mój mechanik miał takiego 75 w kąbiaku.
Przodek klekotał rozebraliśmy cały narobiliśmy się jak dzikie świnie a hałas był od sprężyny z tyłu.
10km jechałem i z tyłu było cicho a trząsało przodem.
Sprawdź też gumowe tuleje wahacza, zwłaszcza tą tylną.
sprawdź tez sworznie na wahaczu.
generalnie to chyba najlepiej odżałować trochę kasy i pojechać na stacje diagnostyczną.
Za około 50zł sprawdzą na szarpakach.
A tak na poważnie, to wszelkie stuki i puki mogą pochodzić z różnych usterek i przez forum raczej ciężko to opisać czy zdiagnozować. Nie ma się co sugerować analogią i częstością występowań u innych. Znacznie bezpieczniej jest zapłacić te kilkanaście złotych za sprawdzenie zawieszenia i dokonać odpowiedniej korekty.
Kiedyś klubowicz maciej zwiedził kilka serwisów gdzie każdy z nich zaprzeczał jakoby widział jakąś usterkę. A w czasie jazdy dobiegały niepokojące odgłosy. W końcu przy generalnych porządkach w aucie, kolega maciej znalazł pod swoim siedzeniem szklaną butelkę po napoju, która podczas jazdy wpadała w wibracje i uderzała w karoserie
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Kiedyś klubowicz maciej zwiedził kilka serwisów gdzie każdy z nich zaprzeczał jakoby widział jakąś usterkę. A w czasie jazdy dobiegały niepokojące odgłosy. W końcu przy generalnych porządkach w aucie, kolega maciej znalazł pod swoim siedzeniem szklaną butelkę po napoju, która podczas jazdy wpadała w wibracje i uderzała w karoserie
Uśmiałam się z tej butelki
Mi też coś stuka gdy cofam i naciskam hamulec i nagle pyk. Z tymże miałam dopiero wymieniane sprężyny, wahacze...
Ja szukałem stukania z tyłu. Byłem gotów całe zawieszenie tylne wymieniać. Aż pewnego dnia... okazało się, że zaczepy oparcia kanapy nie zapięły się dobrze i to oparcie hałasowało tępym stukotem podczas ruszania, hamowania i na wybojach xD
_________________ Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
cin1391, bo to się tam lubi w oparciu obsunąć jakoś, był on tym temat na forum ale dawno już
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
cin1391 jak przy ruszaniu i hamowaniu to prawdopodobnie poduszka silnika tak zwana ósemka mam to samo. słychać takie pojedyncze lub podwójne stuknięcie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum