Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 1,8T] Wentylator chłodnicy nie wyłącza się.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 1,8T] Wentylator chłodnicy nie wyłącza się.
Autor Wiadomość
feldbahn75 




Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 70



Wysłany: Nie Sty 31, 2016 19:00   [Rover 1,8T] Wentylator chłodnicy nie wyłącza się.
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2003

Panie i Panowie. Przy spokojnej jeździe poza miastem, przy prędkości (przykładowo) 60 km/h i temperaturze zewnętrznej +2 stopnie, przy wyłączonej klimie załącza się po jakimś czasie wentylator chłodnicy. Pracuje do momentu, kiedy zgaszę silnik po zaparkowaniu samochodu. Po krótkiej chwili, gdy uruchomię silnik, wentylator już nie pracuje aż do chwili ponownego załączenia. Wydaje mi się, że w trasie chłodnica powinna być chłodzona powietrzem a wentylator powinien włączyć się np. w korku i wyłączyć po schłodzeniu chłodnicy. Dodaję, że wskaźnik temperatury prawidłowo cały czas w połowie skali, nowy termostat PRT i korek zbiornika płynu chłodniczego (gdyby to miało jakieś znaczenie). Czy może ktoś miał podobną dolegliwość?? Mój zachowuje się, jakby nie dawał rady schłodzić cieczy. Pozdrawiam!
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sty 31, 2016 19:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 31, 2016 19:59   

Na początek sprawdź jaką masz faktycznie temperaturę płynu w punkcie 7 na wyświetlaczu ipk. Tu masz jak to odpalić https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=13081&highlight=r75+diagnostyka+komputera

[ Dodano: Nie Sty 31, 2016 19:59 ]
Bo to że wskazówka pokazuje dobrze wcale nie oznacza że temperatura nie jest już powyżej 105'C bo przy takiej załącza się wentylator.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
feldbahn75 




Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 70



Wysłany: Pon Lut 01, 2016 17:14   

Dzięki! Postaram się niezwłocznie to sprawdzić.

[ Dodano: Pon Lut 01, 2016 17:14 ]
Cały czas pod górę....
Nie mogę odczytać temperatury cieczy. Robię jak w/g polecenia, tj wyświetla mi się komunikat:

__1._
__test

Następnie wybieram dział siódmy (od temperatury) i wyświetla mi się:

__7._
__test

Następnie nie mogę przejść do wartości wybranej strony. Wg instrukcji po dwóch sekundach powinno automatycznie przejść do przeglądania stron rozdziału. U mnie nic się nie dzieje. Gdy nacisnę przycisk, to przechodzi dalej do ósemki, gdy nacisnę dłużej wraca do wyświetlenia przebiegu kilometrów. Co robię nie tak?
 
 
czort 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 485
Skąd: Góra



Wysłany: Pon Lut 01, 2016 17:26   

Najpierw dział 19 i wybierasz off wciskasz krótko, i wtedy wybierasz dopiero 7.0
_________________
Pozdrawiam
Paweł
 
 
feldbahn75 




Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 70



Wysłany: Pon Lut 01, 2016 21:14   

Ok, dzięki. Jutro będę próbował. A wracając do tematu wentylatora, to dzis zrobiłem 80 km trasę, lecz cały czas z włączonym klimatroniku na econ. Wentylator nie uruchamiał się podczas jazdy, włączył się dopiero w mieście na parkingu. Ale to pewnie przez to że przy klimie wentylator chodzi cały czas.
 
 
jesaj 



Dołączył: 17 Kwi 2007
Posty: 46
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Wto Lut 02, 2016 15:54   

Mam do Ciebie wielka prośbę :) :):)

Nie w temacie ale jakbyś mógł mi coś sprawdzić w swoim aucie ( taki motor jak w moim) to byłbym przewdzieczny:):)

Jak otworzysz maskę i patrzysz na silnik to on w stosunku do lini chłodnicy jest równolegle do niej czy jest takie złudzenie że tak powiem że lewa strona jak stoisz jest bliżej a prawa dalej?

Wiem głupie pytanie ale wymieniali mi motor i teraz wydaje mi sie jakis krzywy:):)

[ Dodano: Wto Lut 02, 2016 15:54 ]
feldbahn75,

Mam do Ciebie wielka prośbę :) :):)

Nie w temacie ale jakbyś mógł mi coś sprawdzić w swoim aucie ( taki motor jak w moim) to byłbym przewdzieczny:):)

Jak otworzysz maskę i patrzysz na silnik to on w stosunku do lini chłodnicy jest równolegle do niej czy jest takie złudzenie że tak powiem że lewa strona jak stoisz jest bliżej a prawa dalej?

Wiem głupie pytanie ale wymieniali mi motor i teraz wydaje mi sie jakis krzywy:):)
_________________
jesaj pozdro
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 02, 2016 16:35   

Ja po trasie zawsze widzę jak temperatura płynu rośnie przy 97 włączam klimatyzację żeby wiatrak się uruchomił bo po jeździe w trasie wiatrak potrafi się sam uruchomić. nawet dzisiaj przy temp. zewnętrznej 7,5'C gdy stanąłem na światłach temperatura zaczęła rosnąć, przy 96 uruchomiłem klimę.
http://i11.photobucket.co...er/IMG_1392.jpg a to odnośnie umiejscowienia silnika, popatrz jeszcze na inne zdjęcia w necie.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
feldbahn75 




Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 70



Wysłany: Wto Lut 02, 2016 17:50   

Jesaj - nie ma głupich pytań. Nie ma problemu, jutro zobaczę, mogę nawet miarką zmierzyć ale odpowiedz napiszę dopiero wieczorem, kiedy będę miał dostęp do internetu. Jednakże wydaje mi się na 99%, że jest równolegle.
Co do mojego problemu, mój samochód jest pełen cudów. Dziś temperatura na zewnątrz wynosiła +12 stopni (piękną mamy wiosnę tej zimy), a w czasie jazdy wiatrak nie włączył ani razu. Sprawdzałem temperaturę cieczy na wyświetlaczu. Gdy temperatura na wskaźnika doszła do połowy skali, na wyświetlaczu miałem 88 stopni. W czasie jazdy i krótkich postojach na światłach, wskazówka na wskaźniku w połowie skali, a temperatura na wyświetlaczu w granicach 98-102 stopnie. Stałem także dłuższą chwilę na parkingu i temperatura nie przekroczyła 102 stopni! Nawet wentylator się nie włączył. Mimo wszystko uważam że coś jest nie tak i będę nadzorował sytuację. Jak znowu zacznie chodzić wentylator sprawdzę temperaturę i napiszę.
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 02, 2016 18:17   

To spokojnie obserwuj, w 1.8n/a i 1.8 turbo wiatrak chłodnicy startuje przy 105'.
A co do silnika to aż pójdę i fotki porobić jak to wygląda u mnie po moim indywidualnym swapie :d

[ Dodano: Wto Lut 02, 2016 18:17 ]
http://www.fotosik.pl/zdjecie/bcb5932118258b94

[ Dodano: Wto Lut 02, 2016 18:17 ]
http://www.fotosik.pl/zdjecie/60a3a2bcb9123aa0
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
jesaj 



Dołączył: 17 Kwi 2007
Posty: 46
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Wto Lut 02, 2016 21:25   

To czekam na info u mnie jest z pol centa roznicy, po lewej przy sprezarce pol centa blizej niz od strony filtra patrzac od chlodnicy.

[ Dodano: Wto Lut 02, 2016 21:25 ]
Dzelo dzieki)))

Zmierzysz jakims sznurkiem od silnika lub jego pokrywy tej gornej plastikowej do chlodnicy? Czy z jednej i drugiej ta sama odleglosc??

Sprawdzilem wszystkie lapy tam nie ma regulacji przesuniecia silnika(((
_________________
jesaj pozdro
 
 
feldbahn75 




Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 70



Wysłany: Sro Lut 03, 2016 18:12   

Jesaj - zmierzyłem miarką. U mnie jest po kazdej stronie taka sama odległość. Różnica to niecałe 1,5mm, to się chyba mieści w granicy błędu miarki.

Co do mojego problemu. dziś zrobiłem 10 km trasę poza miastem, temperatura na zewnątrz 5 stopni. Prędkość spokojna 60-90 km/h, IV i V bieg. Bez włączonej klimy wiatrak uruchomił się przy 104 stopniach. Pracował całą drogę, temperatura wahała się w granicach 102-104 stopnie, raz na chwilę było 105 stopni.
Następnie z włączoną klimą w drodze powrotnej na tej samej trasie temperatura wahała się w granicach 100-102 stopnie.
Czy tak powinno być?
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Sro Lut 03, 2016 18:37   

kurde ładnie wam się te benzyniaki grzeją... ja u mnie w majzlu nie miałem nigdy wiecej niż 94C
 
 
czort 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 485
Skąd: Góra



Wysłany: Sro Lut 03, 2016 19:27   

U mnie w 2.0v6, w jeździe po mieście 92-94st. czasem podniesie się do 96st zazwyczaj jak dłużej stoję w korku, po czym spada na 92st..
Wentylator włącza się przy 100..
Po za miastem na odcinku 6km temp. przeważnie 92-93st. przy prędkości 100km/h.
Mowa o teraźniejszych temperaturach otoczenia..
_________________
Pozdrawiam
Paweł
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 03, 2016 20:51   

Kurde, nie mieszajcie tak w tematach bo ciężko się połapać.
Co do temperatury, ja śmigam po mieście i mam od 88 do 94.
Tak jak masz to jest za wysoka, może termostat się nie otwiera. Sprawdź czy chłodnica jest ciepła cała.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
feldbahn75 




Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 70



Wysłany: Sro Lut 03, 2016 21:27   

Faktycznie, galimatias. Może ktoś wyszperał w technicznych danych (firmowych) temperatury pracy silnika 1,8? Wydaje mi się, że każdy silnik ma swój własny zakres temperatur. Chociaż zakres temperatury silnika nie idzie w parze z temperaturą cieczy. Do jednego konstruktorzy mogli założyć 99 stopni, dla drugiego 105. Sprawdzę chłodnicę, chociaż wszystko mam nowe (termostat, pompa wody), lecz nie wykluczam że nowe może być już wadliwe. Na wszelki wypadek do rozwikłania zagadki będę jeździł z uruchomioną klimą.
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 03, 2016 21:44   

A masz termostat PRT?

[ Dodano: Sro Lut 03, 2016 21:44 ]
Pisałem już ze 1.8 i 1.8turbo mają taką samą temperaturę załączenia wiatraka.
Wiem że były turbo z termostatami ptr ale są schematy że zwykłym, więc takie też pewnie były na początku produkcji czyli 2003r.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
feldbahn75 




Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 70



Wysłany: Sro Lut 03, 2016 21:46   

Tak, PRT. Ponad 1500 km przebiegu temu miałem hgf-ka. Do pewności wymieniłem też termostat i korek zbiornika wyrównawczego, przy okazji rozrząd i pompę wody.
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 03, 2016 21:48   

A w obudowie termostatu tego zwykłego co jest?
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
feldbahn75 




Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 70



Wysłany: Sro Lut 03, 2016 21:49   

Mój już miał PRT jak kupiłem. Nie wiem czy fabrycznie zamontowany czy ktoś wstawił. Samochód jest z grudnia 2003.
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 03, 2016 21:53   

Poziom płynu w układzie jest ok?
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 75/MG ZT] Artykuły z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 75, MG ZT 0 Pon Sty 24, 2011 19:44
kasjopea
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Rover 75] 2,5 v6 2000r Wentylator chłodnicy
tom56 Rover serii 75, MG ZT 2 Nie Cze 23, 2013 11:50
apples
Brak nowych postów [R75] Wentylator chłodnicy załącza sie na zimnej chłodnicy?
Rover_75_1_8_t Rover serii 75, MG ZT 11 Sob Lis 09, 2013 19:02
domel101
Brak nowych postów [R75] Wentylator chłodnicy
lesiu Rover serii 75, MG ZT 22 Pon Cze 08, 2009 20:58
Gość
Brak nowych postów [R75]-wentylator chłodnicy
krasin Rover serii 75, MG ZT 5 Sro Cze 14, 2017 16:30
dzelo23



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink