Pomógł: 29 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 423 Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: Sob Lip 05, 2008 13:11
To przecież aukcja PHJOWI! ZTCW to przebieg faktycznie jest zapisany w module świateł. Jego odczytanie jest możliwe na T4. Jeżeli będzie inny (wyższy) to najpewniej cofano licznik na desce (istniej jeszcze szansa wymiany włącznika po awarii...). Nie wiem jednak czy tego przebiegu z modułu świateł też nie da się zmodyfikować (właściwie na pewno się da tylko pytanie czy fachowcy już wiedzą jak). Coś mi się obiło o klawiaturę, że przebieg jest też zapisany w sterowniku skrzyni automatycznej jeżeli taką roverek posiada.
No wlasnie cos mi to Nowe Miasto tak pasowalo Skrzynke mam manual.Sprawdze sobie jak uruchomie juz auto bo watpie zeby handlarze sie bawili w programowanie rozprogramowywanie i takie tam.Zmieniaja na liczniku i do komisu.Korzystaja z tego ze bardzo malo ludzi ma dostep T4
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Pomógł: 74 razy Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Sob Lip 05, 2008 18:04
Zukowaty napisał/a:
watpie zeby handlarze sie bawili w programowanie rozprogramowywanie i takie tam
- to w takim razie zagadka matematyczna:
w 2004 przebieg = 136000 (wg książki serwisowej)
w 2007 = 96000 (wg licznika)
w 2008 = 126000 i zgadza się z zapisanym w module LCM co do 1km (sprawdzone na T4)
Pytanie:
jeżeli teraz w samochodzie zepsuje się moduł LCM i zostanie wymieniony na taki jak na aukcji wspomnianej wyżej, to ile w sumie samochód ma przebiegu.
Pytanie:
jeżeli teraz w samochodzie zepsuje się moduł LCM i zostanie wymieniony na taki jak na aukcji wspomnianej wyżej, to ile w sumie samochód ma przebiegu
Dobre pytanie tylko sie pogubilem troche.Zamieszane z tymi przebiegami.Trzeba pewnie wyciagnac pierwiastek z ksiazki serwisowej.Moze wymienili LMC i podkrecili licznik jednak...albo sa juz spece co sie bawia w programowanie
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Nie Lip 06, 2008 14:28
ale Panowie były próby walnięcia lsm w roverku i nici, na zebranie w szkole elektrotechnicznej gdzie wychodzą same głowy elektromechatroniki nie dali rady ponieważ jakoś dziwnie jest zapisany przebieg razem z numerem vin auta, Według mnie nie ma możliwość walnięcia Lsm .
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
czyli jak chca przekrecic przebieg to tylko wymiana na taki z nizszym stanem wczodzi w gre?? Jakies pociesznie ze moze niektorzy moga sobie sprawdzic realny przebieg
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Pomógł: 74 razy Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Nie Lip 06, 2008 21:14
Nie wiem co z używką, pytania czysto teoretyczne.
Generalnie chodzi mi o to, żeby nie utożsamiać przebiegu na liczniku ze stanem samochodu. Jeżeli licznik jest dobrze "zrobiony" to nie da się odczytać z samochodu przebiegu nawet pod T4. Pozostają tylko ślady ingerencji.
Teoretyczna również jest moja wiedza na temat ewentualnych metod kręcenia licznika w R75 - wynika ona z komentarzy Mariusza418. Oczywiste jest chyba, że nie mam zamiaru upowszechniać jego przypuszczeń. Szkoda w ogóle, że tego typu oszustwa są tak powszechne i nie zamierzam ułatwiać sprawy tym, którzy jeszcze nie znają właściwej metody. Metoda niestety jest i (przynajmniej) w Wielkopolsce jest praktycznie stosowana.
Nie będę również korygował mylnych wniosków pojawiających się wyżej (nie wszystkie są błędne)
Z modulem swiatel jest pewnie tak jak z licznikami z komputerem ze mozna je programowac na T4 tylko nowe a uzywki to juz my wiemy jak sie programuje >Modul pewnie tak samo tylko nie rozgryzli go jeszcze.Jak padnie modul to jedziesz do serwisu i zakladaja nowy i programuja-taka pewnie byla mysl fabryki.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Pomógł: 29 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 423 Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: Wto Lip 08, 2008 20:29
Ciekawe jak to:
http://www.haetech.com/Ht...=130&SortID=174
radzi sobie z R75... Jeżeli nawet nie akurat to urządzenie to na pewno jest inne. Jednym słowem jak nie ma papierowe książki przeglądów z wpisami, które można zweryfikować to stan licznika jest g...o warty. Osobiście znam przypadek gdzie po weryfikacji przedstawionej książki z niemieckim serwisem (AUDI) różnica sięgnęła 200tys. km dla 3-letniego auta!
Przeciez byly juz teksty na forum ze przyjezdzaly diesle 75 z przebiegami duuuuuuuuuuuzo ponad pol miliona.Co do tego uzadzonka to jedno z wielu do diagnostyki.Nie wiem czy da rade z R ale nie po to chyba ktos budowal T4 zeby mozna bylo odczytac jakims kompem za 1500zl.Mi moj mechanior tez diagnozowal bez T4 ale to tylko pokazalo parametry silnika,podstawowe bledy i nic wielkiego poza tym a komp za 10tys.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Pomógł: 29 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 423 Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: Wto Lip 08, 2008 20:45
Nazwanie tego urządzeniem "do diagnostyki" to chyba nadużycie ale co tam...
Co do T4 to przecież "spotkaliśmy się" dzisiaj winnym wątku, gdzie opisałem, że koledzy od BMW zastąpili skutecznie GT1 (też za >10k$) softwareowo-sprzętowym rozwiązaniem. Cała idea tkwi w przetłumaczeniu komunikacji OBD2 (szeregowa) na standard Ethernet (czyli zwykła sieć komputerowa), z którego korzystają zarówno GT1 jak i "nasz" T4.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 344 Skąd: Mazury
Wysłany: Wto Lut 09, 2016 17:45
Odgrzebuję stary temat dotyczący sprawdzenia oryginalnego przebiegu. MaReK sprawdzał to latem w moim roverku tylko nie pamiętam czy Inpą czy innym programem. Jeżeli da się odczytać oryginalny przebieg Inpą to powiedzcie gdzie jest ta opcja.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum