Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Oryginalny przebieg R 75 ??
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Oryginalny przebieg R 75 ??
Autor Wiadomość
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sob Lip 05, 2008 13:40   [R75] Oryginalny przebieg R 75 ??
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Witam!
Znalazlem takie COS i jestem ciekaw czy rzeczywiscie mozna tam sprawdzic oryginalny przebieg w 75.Wie ktos cos na ten temat?
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Gru 13, 2010 02:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lip 05, 2008 13:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Sob Lip 05, 2008 14:11   

To przecież aukcja PHJOWI! ZTCW to przebieg faktycznie jest zapisany w module świateł. Jego odczytanie jest możliwe na T4. Jeżeli będzie inny (wyższy) to najpewniej cofano licznik na desce (istniej jeszcze szansa wymiany włącznika po awarii...). Nie wiem jednak czy tego przebiegu z modułu świateł też nie da się zmodyfikować (właściwie na pewno się da tylko pytanie czy fachowcy już wiedzą jak). Coś mi się obiło o klawiaturę, że przebieg jest też zapisany w sterowniku skrzyni automatycznej jeżeli taką roverek posiada.
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sob Lip 05, 2008 14:35   

No wlasnie cos mi to Nowe Miasto tak pasowalo :P Skrzynke mam manual.Sprawdze sobie jak uruchomie juz auto bo watpie zeby handlarze sie bawili w programowanie rozprogramowywanie i takie tam.Zmieniaja na liczniku i do komisu.Korzystaja z tego ze bardzo malo ludzi ma dostep T4
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Sob Lip 05, 2008 19:04   

Zukowaty napisał/a:
watpie zeby handlarze sie bawili w programowanie rozprogramowywanie i takie tam
- to w takim razie zagadka matematyczna:
w 2004 przebieg = 136000 (wg książki serwisowej)
w 2007 = 96000 (wg licznika)
w 2008 = 126000 i zgadza się z zapisanym w module LCM co do 1km (sprawdzone na T4)
Pytanie:
jeżeli teraz w samochodzie zepsuje się moduł LCM i zostanie wymieniony na taki jak na aukcji wspomnianej wyżej, to ile w sumie samochód ma przebiegu.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sob Lip 05, 2008 19:20   

henryk_w napisał/a:
Pytanie:
jeżeli teraz w samochodzie zepsuje się moduł LCM i zostanie wymieniony na taki jak na aukcji wspomnianej wyżej, to ile w sumie samochód ma przebiegu

Dobre pytanie tylko sie pogubilem troche.Zamieszane z tymi przebiegami.Trzeba pewnie wyciagnac pierwiastek z ksiazki serwisowej.Moze wymienili LMC i podkrecili licznik jednak...albo sa juz spece co sie bawia w programowanie :sad:
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Nie Lip 06, 2008 15:28   

ale Panowie były próby walnięcia lsm w roverku i nici, na zebranie w szkole elektrotechnicznej gdzie wychodzą same głowy elektromechatroniki nie dali rady ponieważ jakoś dziwnie jest zapisany przebieg razem z numerem vin auta, Według mnie nie ma możliwość walnięcia Lsm .
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Nie Lip 06, 2008 15:40   

czyli jak chca przekrecic przebieg to tylko wymiana na taki z nizszym stanem wczodzi w gre?? Jakies pociesznie ze moze niektorzy moga sobie sprawdzic realny przebieg
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Nie Lip 06, 2008 17:16   

można wymienić ale vin nie będzie się zgadzał
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Nie Lip 06, 2008 20:51   

PHJOWI napisał/a:
można wymienić ale vin nie będzie się zgadzał

A VINu nie można zmienić przez T4 (tak jak się to robi dla sensora poduszek zdaje się...)?
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Nie Lip 06, 2008 21:44   

PHJOWI napisał/a:
Według mnie nie ma możliwość walnięcia Lsm
- przy okazji, jeżeli moduł LCM się zepsuje, to auto na szrot? - bo nie można wymienić? Raczej bzdura.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Nie Lip 06, 2008 21:57   

henryk_w napisał/a:
PHJOWI napisał/a:
Według mnie nie ma możliwość walnięcia Lsm
- przy okazji, jeżeli moduł LCM się zepsuje, to auto na szrot? - bo nie można wymienić? Raczej bzdura.

Przeczytałem twój post i doszedłem do oczywistego wniosku, że IMHO NOWY moduł musi się dać zaprogramować na dowolny przebieg. Pytanie co z używką.
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Nie Lip 06, 2008 22:14   

Nie wiem co z używką, pytania czysto teoretyczne.
Generalnie chodzi mi o to, żeby nie utożsamiać przebiegu na liczniku ze stanem samochodu. Jeżeli licznik jest dobrze "zrobiony" to nie da się odczytać z samochodu przebiegu nawet pod T4. Pozostają tylko ślady ingerencji.
Teoretyczna również jest moja wiedza na temat ewentualnych metod kręcenia licznika w R75 - wynika ona z komentarzy Mariusza418. Oczywiste jest chyba, że nie mam zamiaru upowszechniać jego przypuszczeń. Szkoda w ogóle, że tego typu oszustwa są tak powszechne i nie zamierzam ułatwiać sprawy tym, którzy jeszcze nie znają właściwej metody. Metoda niestety jest i (przynajmniej) w Wielkopolsce jest praktycznie stosowana.
Nie będę również korygował mylnych wniosków pojawiających się wyżej (nie wszystkie są błędne)
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Nie Lip 06, 2008 22:46   

Z modulem swiatel jest pewnie tak jak z licznikami z komputerem ze mozna je programowac na T4 tylko nowe a uzywki to juz my wiemy jak sie programuje :P >Modul pewnie tak samo tylko nie rozgryzli go jeszcze.Jak padnie modul to jedziesz do serwisu i zakladaja nowy i programuja-taka pewnie byla mysl fabryki.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Wto Lip 08, 2008 21:29   

Ciekawe jak to:
http://www.haetech.com/Ht...=130&SortID=174
radzi sobie z R75... Jeżeli nawet nie akurat to urządzenie to na pewno jest inne. Jednym słowem jak nie ma papierowe książki przeglądów z wpisami, które można zweryfikować to stan licznika jest g...o warty. Osobiście znam przypadek gdzie po weryfikacji przedstawionej książki z niemieckim serwisem (AUDI) różnica sięgnęła 200tys. km dla 3-letniego auta!
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Wto Lip 08, 2008 21:39   

Przeciez byly juz teksty na forum ze przyjezdzaly diesle 75 z przebiegami duuuuuuuuuuuzo ponad pol miliona.Co do tego uzadzonka to jedno z wielu do diagnostyki.Nie wiem czy da rade z R ale nie po to chyba ktos budowal T4 zeby mozna bylo odczytac jakims kompem za 1500zl.Mi moj mechanior tez diagnozowal bez T4 ale to tylko pokazalo parametry silnika,podstawowe bledy i nic wielkiego poza tym a komp za 10tys.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Wto Lip 08, 2008 21:45   

Nazwanie tego urządzeniem "do diagnostyki" to chyba nadużycie ale co tam...
Co do T4 to przecież "spotkaliśmy się" dzisiaj winnym wątku, gdzie opisałem, że koledzy od BMW zastąpili skutecznie GT1 (też za >10k$) softwareowo-sprzętowym rozwiązaniem. Cała idea tkwi w przetłumaczeniu komunikacji OBD2 (szeregowa) na standard Ethernet (czyli zwykła sieć komputerowa), z którego korzystają zarówno GT1 jak i "nasz" T4.
 
 
pablo 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 344
Skąd: Mazury



Wysłany: Wto Lut 09, 2016 17:45   

Odgrzebuję stary temat dotyczący sprawdzenia oryginalnego przebiegu. MaReK sprawdzał to latem w moim roverku tylko nie pamiętam czy Inpą czy innym programem. Jeżeli da się odczytać oryginalny przebieg Inpą to powiedzcie gdzie jest ta opcja.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Lut 09, 2016 18:08   

Inpa chyba akurat niekoniecznie. Na pewno bmwscanner sprawdzi przebieg w lsm i w kluczykach.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 09, 2016 18:12   

Ale w LSM coś ktoś kiedyś pisał tylko do 300 tyś zapisuje?

U mnie na pewno od co najmniej 3 miesięcy widnieje 280100 km przebiegu (a przejechałem już parę km od tego czasu).
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Lut 09, 2016 19:56   

W lsm zapisuje co 100, albo 1000 km,
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Oryginalny akumulator? (jaki)
keda Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Wrz 02, 2013 19:34
PD
Brak nowych postów [R75] Gdzie kupić oryginalny przepływomierz?
Rowan Rover serii 75, MG ZT 18 Pon Lip 21, 2008 22:26
Rowan
Brak nowych postów [R75] Przebieg, a wytarcie kierownicy.
markozalko Rover serii 75, MG ZT 10 Sro Kwi 13, 2011 17:42
Kris
Brak nowych postów [R75] Kręcony przebieg. Jakieś sugestie?
baczek Rover serii 75, MG ZT 29 Sro Sie 14, 2013 01:11
Wizard_gp
Brak nowych postów [R75] przebieg 999 999 + problem ze wskaźnikiem paliwa
Jahorau Rover serii 75, MG ZT 9 Sro Cze 01, 2016 16:49
MaReK



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink