Wysłany: Pią Lut 12, 2016 18:10 [R75] Dużo usterek 3 miesiące po zakupie, brak sił.
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000
Witam,
Parę miesięcy temu zakupiłem Rovera 75 2000 r 1.8 Benzyna bez turbo w Gazie 120 KM, Kolor czarny.
Trochę zaniedbany ale postanowiłem - piękne auto, wyprowadzę je na prostą, będzie lśnić.
Miesiące minęły, mimo kontroli na stacji diagnostycznej gdzie wszystko było IDEALNIE, wyszło po miesiącach co z autem nie tak..
Finansowo nie stać mnie by go naprawić - ręce mi opadają i nie wiem co robić - chciałbym Was się poradzić, co może mógłbym sam spróbować zrobić gdyż nawet jak sprzedałbym to auto to nie dostane za dużo pieniędzy a lepiej zawsze zrobić i jeździć - zresztą posłucham Waszych opinii.
1. Auto kopie, gdzies jest przebicie
2. Biegi ciezko wchodza
3. Auto traci moc podczas jazdy i za chwile ja odzyskuje
4. Smierdzi stechlizna czasami, woda po myciu dostaje sie pod dywanik, prawdopodobnie nieszczelnosc w okolicy pedalów albo podszybia
5. Nieszczelnosc auta, okolice pasazera i szyby od kierowcy.
6. Auto raz odpala, raz nie ( nie ma reguly, rozrusznik regenerowany od razu po zakupie ).
7. Nie dziala klakson.
8. Swiatla stopu, drogowe, wstecznego nie dzialaja.
9. Recznego praktycznie nie ma, lapie na ostatnim zabku.
10. Pod maska Bialy silikonowy element pekniety.
11. Szarpie przy zmianie biegów ( kable zaplonowe i swiece wymienione )
12. Ponoc nie pracuje na wszystkich garach.
13. Tłumik końcowy i środkowy przegnity.
14. Wachacz prawy do wymiany.
15. Sonda prawdopodobnie do wymiany.
16. Uszczelka pokrywy zaworów do wymiany.
17. Rozrząd do wymiany.
18. Simering Wału rozrządu.
19. Simering Skrzyni Biegów.
Pięć ostatnich mechanik sprawdził i stwierdził, że są do wymiany te punkty a ja jestem zupełnym laikiem.
Jak masz coś takiego pisać, to może warto się powstrzymać?
1. Auto kopie, gdzies jest przebicie
To ci będzie ciężko znaleźć, ale zacznij od sprawdzenia wszystkich punktów masowych pod maską. Opisy co i gdzie masz na forum.
2. Biegi ciezko wchodza
Tutaj może być kwestia oleju w skrzyni. Na początek wymień olej, nasmaruj cięgna przy wybieraku w skrzyni (pod maską, pod akumulatorem)
3. Auto traci moc podczas jazdy i za chwile ja odzyskuje
Sprawdź: kable zapłonowe, świece - podstawa.
4. Smierdzi stechlizna czasami, woda po myciu dostaje sie pod dywanik, prawdopodobnie nieszczelnosc w okolicy pedalów albo podszybia
Masz szyberdach? Jeżeli tak, to odpływ szyberdachu pod nogami kierowcy i pasażera.
5. Nieszczelnosc auta, okolice pasazera i szyby od kierowcy.
Lej wodę na auto i sprawdzaj wszystko - uszczelki i odpływy. Zajrzyj pod matę bagażnika, czy jest woda - cieknie zazwyczaj lampami. Sprawdź odpływy pod maską i za ścianą grodziową (pod tym czarnym plastikiem podszybia)
6. Auto raz odpala, raz nie ( nie ma reguly, rozrusznik regenerowany od razu po zakupie ).
Ale co dokładnie? Rozrusznik kręci a nie pali? Czy rozrusznik w ogóle nie kręci?
7. Nie dziala klakson.
Mi też nie działał, sprawdź pod przednim zderzakiem wiązkę idącą do syren, ale przede wszystkim zapewne taśma pod poduszką airbag w kierownicy. Masz sterowanie radiem w kierze? Działa? Jeżeli nie, to na 100% taśma pod kierą.
8. Swiatla stopu, drogowe, wstecznego nie dzialaja.
Moduł LSM? Czujnik wciśnięcia hamulca do sprawdzenia. Drogowe nie działają- może manetka? Wsteczne nie działają - czujnik w skrzyni biegów? A może masz żarówki popalone?
9. Recznego praktycznie nie ma, lapie na ostatnim zabku.
Linka do podciągnięcia. Jest pod mieszkiem dźwigni ręcznego. Jeżeli po dalszym podciągnięciu nic się nie zmieni, to rozpieraki w bębnach do wymiany, a może nawet tylne tarczo-bębny.
10. Pod maska Bialy silikonowy element pekniety.
Nie wiem co masz na myśli. Fotka?
11. Szarpie przy zmianie biegów ( kable zaplonowe i swiece wymienione )
Może już sprzęgło się kończy? Sprawdź stan płynu w pompce sprzęgła - jest nad pedałem sprzęgła. I spójrz, czy tam nie jest mokro od płynu hamulcowego, może pompka cieknie.
12. Ponoc nie pracuje na wszystkich garach.
To mechanior niech sprawdzi, na których nie pracuje. A może uszczelka kolektora ssącego do dupy i zalewa ci płyn 1szy cylinder?
13. Tłumik końcowy i środkowy przegnity.
Spawaj co się da, a czego się nie da -wymieniaj, najlepiej szukaj na szrocie.
14. Wachacz prawy do wymiany.
Tego nie przeskoczysz - 220 zł sztuka, przy okazji tuleję też wymień.
15. Sonda prawdopodobnie do wymiany.
Sprawdzisz u gaziarza, ma urządzenie pomiarowe do sond.
16. Uszczelka pokrywy zaworów do wymiany.
Łatwa sprawa. Laik by sobie poradził. A uszczelka to groszowe sprawy
17. Rozrząd do wymiany.
Tu już trochę pokosztuje, ale to zrób przede wszystkim, bo ja pierdyknie pasek, to silnik na złom.
Wysłany: Pią Lut 12, 2016 19:01 [R75] Dużo usterek 3 miesiące po zakupie, brak sił.
Wszystko da się zrobić. To tylko kwestia nakładów finansowych i chęci. Zacząłbym od rzeczy najistotniejszych dla bezpieczeństwa potem stopniowo można eliminować kolejne usterki. Za pół roku będziesz mógł spokojnie otworzyć sam warsztat
Jak masz wóz zagazowany a instalacja wygląda podejrzanie to pewnie zacząłbym od tego bo jak wóz się zapali to już nie będzie co dalej robić i oczywiście od rozrządu jak nie wiadomo kiedy był robiony. Warto byłoby podjechać na kompa zobaczyć co samochód boli.
_________________ Kontakt: 780177880 email wiadomość nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG
Ostatnio zmieniony przez christopher7 Pią Lut 12, 2016 19:20, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: Pią Lut 12, 2016 19:13 Re: [R75] Dużo usterek 3 miesiące po zakupie, brak sił.
PressionLife napisał/a:
1. Auto kopie, gdzies jest przebicie
2. Biegi ciezko wchodza
Tak jak Cin pisze - może to być kwestia oleju w skrzyni a może być kwestia cienkiej tarczy sprzęgła i tu pytanie - w jakim momencie łapie sprzęgło? Po środku czy przy podłodze?
3. Auto traci moc podczas jazdy i za chwile ja odzyskuje
4. Smierdzi stechlizna czasami, woda po myciu dostaje sie pod dywanik, prawdopodobnie nieszczelnosc w okolicy pedalów albo podszybia
Sprawdź kanaliki odpływowe (albo szyberdach jak masz), bo jak tędy dostawała się woda to nie dziwne, że po jakimś czasie wszystko zawilgocone i śmierdzi.
5. Nieszczelnosc auta, okolice pasazera i szyby od kierowcy.
j/w
6. Auto raz odpala, raz nie ( nie ma reguly, rozrusznik regenerowany od razu po zakupie ).
Jak nie odpala ile masz paliwa w zbiorniku? Poniżej 1/4? Na kompie był sprawdzany?
7. Nie dziala klakson.
Cokolwiek się dzieje jak wciskasz klakson? Słychać jakieś ptyknięcie czy totalnie nic? Jak nic to spojrzałbym na taśmę kierownicy i przede wszystkim sprawdź bezpiecznik i czy klakson jest podłączony (trzeba zrzucić zderzak ale poszukaj artykułu jak wymienić/regenerować wentylator chłodnicy - jest opis ze zdjęciami jak zdjąć zderzak).
8. Swiatla stopu, drogowe, wstecznego nie dzialaja.
A cokolwiek w tylnych lampach działa? Jak nie to sprawdź bepzieczniki i czy są podpięte, sprawdź żarówki, do wstecznego czujnik wstecznego (albo masa - tu może być przebicie przez co auto kopie).
9. Recznego praktycznie nie ma, lapie na ostatnim zabku.
Wada materiałowa - jakaś blaszka się wygina z upływem czasu (ktoś mądrzejszy potem dokładnie napisze o co chodzi).
10. Pod maska Bialy silikonowy element pekniety.
Biały silikonowy... Brzmi jak patent Mirka spod stodoły.
11. Szarpie przy zmianie biegów ( kable zaplonowe i swiece wymienione )
Sprawdź poduszki silnika - ósemkę i gruszkę.
12. Ponoc nie pracuje na wszystkich garach.
Ponoć? Jakieś objawy? Chodzi nierówno, telepie?
13. Tłumik końcowy i środkowy przegnity.
14. Wachacz prawy do wymiany.
15. Sonda prawdopodobnie do wymiany.
16. Uszczelka pokrywy zaworów do wymiany.
17. Rozrząd do wymiany.
18. Simering Wału rozrządu.
19. Simering Skrzyni Biegów.
Na powyższe od punktu 13 do 19 nic nie zrobisz oprócz wymiany.
Generalnie trafiłeś padło. Zanim zaczniesz robić to zastanów się czy chcesz, bo potem nie będzie odwrotu - nie odzyskasz kasy za naprawy i siły włożone w ten samochód - dlatego musisz rozważyć czy według Ciebie jest on wart Twojego czasu, nerwów i pieniędzy (ja swojego naprawiam, poszły worki pieniędzy, pełno roboty ale po mniej więcej roku użerania się jeździ już 'bezawaryjnie' (czytaj parę rzeczy zostało do zrobienia acz nie jest to nic naglącego)).
Wysłany: Pią Lut 12, 2016 19:25 Re: [R75] Dużo usterek 3 miesiące po zakupie, brak sił.
cin1391 napisał/a:
sash997 napisał/a:
zezłomować
Jak masz coś takiego pisać, to może warto się powstrzymać?
1. Auto kopie, gdzies jest przebicie
To ci będzie ciężko znaleźć, ale zacznij od sprawdzenia wszystkich punktów masowych pod maską. Opisy co i gdzie masz na forum.
2. Biegi ciezko wchodza
Tutaj może być kwestia oleju w skrzyni. Na początek wymień olej, nasmaruj cięgna przy wybieraku w skrzyni (pod maską, pod akumulatorem)
3. Auto traci moc podczas jazdy i za chwile ja odzyskuje
Sprawdź: kable zapłonowe, świece - podstawa.
4. Smierdzi stechlizna czasami, woda po myciu dostaje sie pod dywanik, prawdopodobnie nieszczelnosc w okolicy pedalów albo podszybia
Masz szyberdach? Jeżeli tak, to odpływ szyberdachu pod nogami kierowcy i pasażera.
5. Nieszczelnosc auta, okolice pasazera i szyby od kierowcy.
Lej wodę na auto i sprawdzaj wszystko - uszczelki i odpływy. Zajrzyj pod matę bagażnika, czy jest woda - cieknie zazwyczaj lampami. Sprawdź odpływy pod maską i za ścianą grodziową (pod tym czarnym plastikiem podszybia)
6. Auto raz odpala, raz nie ( nie ma reguly, rozrusznik regenerowany od razu po zakupie ).
Ale co dokładnie? Rozrusznik kręci a nie pali? Czy rozrusznik w ogóle nie kręci?
7. Nie dziala klakson.
Mi też nie działał, sprawdź pod przednim zderzakiem wiązkę idącą do syren, ale przede wszystkim zapewne taśma pod poduszką airbag w kierownicy. Masz sterowanie radiem w kierze? Działa? Jeżeli nie, to na 100% taśma pod kierą.
8. Swiatla stopu, drogowe, wstecznego nie dzialaja.
Moduł LSM? Czujnik wciśnięcia hamulca do sprawdzenia. Drogowe nie działają- może manetka? Wsteczne nie działają - czujnik w skrzyni biegów? A może masz żarówki popalone?
9. Recznego praktycznie nie ma, lapie na ostatnim zabku.
Linka do podciągnięcia. Jest pod mieszkiem dźwigni ręcznego. Jeżeli po dalszym podciągnięciu nic się nie zmieni, to rozpieraki w bębnach do wymiany, a może nawet tylne tarczo-bębny.
10. Pod maska Bialy silikonowy element pekniety.
Nie wiem co masz na myśli. Fotka?
11. Szarpie przy zmianie biegów ( kable zaplonowe i swiece wymienione )
Może już sprzęgło się kończy? Sprawdź stan płynu w pompce sprzęgła - jest nad pedałem sprzęgła. I spójrz, czy tam nie jest mokro od płynu hamulcowego, może pompka cieknie.
12. Ponoc nie pracuje na wszystkich garach.
To mechanior niech sprawdzi, na których nie pracuje. A może uszczelka kolektora ssącego do dupy i zalewa ci płyn 1szy cylinder?
13. Tłumik końcowy i środkowy przegnity.
Spawaj co się da, a czego się nie da -wymieniaj, najlepiej szukaj na szrocie.
14. Wachacz prawy do wymiany.
Tego nie przeskoczysz - 220 zł sztuka, przy okazji tuleję też wymień.
15. Sonda prawdopodobnie do wymiany.
Sprawdzisz u gaziarza, ma urządzenie pomiarowe do sond.
16. Uszczelka pokrywy zaworów do wymiany.
Łatwa sprawa. Laik by sobie poradził. A uszczelka to groszowe sprawy
17. Rozrząd do wymiany.
Tu już trochę pokosztuje, ale to zrób przede wszystkim, bo ja pierdyknie pasek, to silnik na złom.
Jak mechanik sprawdził, że te simeringi do wymiany?
1. Okej popatrzę na forum co i jak, może uda mi się.
2. Drogi jest taki olej ? Jak jaki trzeba kupić ? Czym nasmarować te cięgna o których mówisz?
3. Kable zapłonowe i świecie wymienione w tamtym miesiącu.
4. Brak szyberdachu. Jak sprawdzić ? Lać wodą po prostu ?
5. Okej, wezmę wiaderko wody będę sprawdzać jutro.
6. Nie kręci jest tylko tykanie.
7. Mam sterowanie radia ale nie wiem czy sprawne bo w zestawie nie było radia oryginalnego.
8. Nie zrozumiałem co napisałeś - żarówki wszystkie sprawdziłem i są dobre, sprawne.
9. Dam radę to zrobić sam ?
10. Jutro zrobię zdjęcie i wrzucę tu.
11. Sprawdzę na tyle na ile będę mógł w warunkach " pod blokiem "
12. Nie wiem jak to sprawdzić, wiem tylko, że wszędzie jest mokro.
13. Używane też nadają się ?
christopher7 napisał/a:
Wszystko da się zrobić. To tylko kwestia nakładów finansowych i chęci. Zacząłbym od rzeczy najistotniejszych dla bezpieczeństwa potem stopniowo można eliminować kolejne usterki. Za pół roku będziesz mógł spokojnie otworzyć sam warsztat
Jak masz wóz zagazowany a instalacja wygląda podejrzanie to pewnie zacząłbym od tego bo jak wóz się zapali to już nie będzie co dalej robić i oczywiście od rozrządu jak nie wiadomo kiedy był robiony. Warto byłoby podjechać na kompa zobaczyć co samochód boli.
Będę próbować sam to co napisaliście na tyle na ile możliwe - jutro sobota, będę działać.
Co do gazu nie wiem czy wszystko gra - podjadę sprawdzić.
Generalnie trafiłeś padło. Zanim zaczniesz robić to zastanów się czy chcesz, bo potem nie będzie odwrotu - nie odzyskasz kasy za naprawy i siły włożone w ten samochód - dlatego musisz rozważyć czy według Ciebie jest on wart Twojego czasu, nerwów i pieniędzy (ja swojego naprawiam, poszły worki pieniędzy, pełno roboty ale po mniej więcej roku użerania się jeździ już 'bezawaryjnie' (czytaj parę rzeczy zostało do zrobienia acz nie jest to nic naglącego)
Zastanów się dobrze, bo na początek kilka tysięcy prawdopodobnie w niego włożysz. Niestety większość R tak wygląda na polskim rynku
Jeżeli masz ciągotki w stronę samodzielnych napraw, dłubania i poświęcanie mu czasu, to inwestuj Jeżeli wszystko zrobisz na tip top to będziesz szczęśliwy jak małe dziecko. Z siebie i ze swojej pracy.
Masz 1.8 ? Marcin.Misiek wspominał że brakuje mu takiego silnika do testów, jak już ogarniesz auto zapewne dzięki sugestiom forumowiczów to może odwdzięczysz się i zajedziesz do Marcina na testy TOAF'a Do Strzegomia daleko nie ma.
Ja tam ta mechanikowaniu słabo sie znam, ale skoro jestes z Wrocka to w ND możemy się spotkać i pogadać ... może coś podpowiem, kto wie
Pisz na PW
Ostatnio zmieniony przez Punx Pią Lut 12, 2016 19:48, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 287 Skąd: Polska
Wysłany: Pią Lut 12, 2016 19:46
PressionLife, nie poddawaj się, ja też ze swoim się męczyłem do dziś nie rozwiązałem wszystkiego z czym mam problem w swoim, to są stare auta i wszystko jest możliwe, gdyby to był opel czy ford to już dawno bym go sprzedał, ale r75 to auto o jakim marzyłem i wiele mu wybaczam. Spróbuj chociaż naprawić to co możesz sam zrobić, potem zadecydujesz co dalej robić
_________________ Lubię roverki, jeszcze bardziej rowerki.
Wysłany: Pią Lut 12, 2016 19:50 [R75] Dużo usterek 3 miesiące po zakupie, brak sił.
Punx napisał/a:
@PressionLife
Masz 1.8 ? Marcin.Misiek wspominał że brakuje mu takiego silnika do testów, jak już ogarniesz auto zapewne dzięki sugestiom forumowiczów to może odwdzięczysz się i zajedziesz do Marcina na testy TOAF'a Do Strzegomia daleko nie ma.
To kwestia diagnostyki komputerowej byłaby załatwiona
_________________ Kontakt: 780177880 email wiadomość nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG
1. Okej popatrzę na forum co i jak, może uda mi się.
2. Drogi jest taki olej ? Jak jaki trzeba kupić ? Czym nasmarować te cięgna o których mówisz?
Olej to koszt około 100 zł -potrzeba 1,5l MTF94 75W80 bodajże, ale to sprawdź na forum.
3. Kable zapłonowe i świecie wymienione w tamtym miesiącu. - a cewka zapłonowa?
4. Brak szyberdachu. Jak sprawdzić ? Lać wodą po prostu ? - jak nie ma szyberdachu, to nie ma odpływów, pozostają odpływy w ścianie grodziowej i szczelność obsadzenia szyby przedniej.
5. Okej, wezmę wiaderko wody będę sprawdzać jutro.
6. Nie kręci jest tylko tykanie. - akumulator słaby, albo punkty masowe, albo klemy - wszystko do sprawdzenia. Tykanie to oznaka, że napięcie spada poniżej 10V podczas odpalania.
7. Mam sterowanie radia ale nie wiem czy sprawne bo w zestawie nie było radia oryginalnego. - najprawdopodobniej taśma pod kierą - koszt około 20zł, 15 minut roboty.
8. Nie zrozumiałem co napisałeś - żarówki wszystkie sprawdziłem i są dobre, sprawne. - moduł, w którym masz pokrętło od świateł - sprawdź, czy nie jest mokry, nie ma śladu wilgoci.
9. Dam radę to zrobić sam ? - tak, podważ plastik pod dźwignią ręcznego, ściągnij mieszek, zobaczyz linkę - podciągasz wkręcając nakrętkę, którą tam zobaczysz.
10. Jutro zrobię zdjęcie i wrzucę tu.
11. Sprawdzę na tyle na ile będę mógł w warunkach " pod blokiem " - tak jak kolega Ci pisał - poduszka "gruszka", która jest przy rozrządze -sprawdź, czy nie jest popękana, czy nie sączy się z niej olej; poduszka "8" pod silnikiem - sprawdź, czy nie jest popękana.
12. Nie wiem jak to sprawdzić, wiem tylko, że wszędzie jest mokro. - masz mokro pod maską? Osusz wszystko, może sprężonym powietrzem. Sprawdź, który cylinder nie gra - odpal auto, a potem ściągaj kabel zapłonowy po kolei z każdej świecy - tam, gdzie praca silnika się nie zmieni mimo zdjęcia kabla, oznacza, że ten cylinder nie pracuje.
13. Używane też nadają się ? - jak nie jest tragicznie skorodowany i nie ma dziur, ani nie dzwoni nic w środku - tak.
_________________ Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
Spokojnie. Zazwyczaj tak jest, że rzadko ktoś sprzedaje auto które nie wymaga inwestycji. Ja jak kupiłem, to od razu na warsztat poszedł wysprzęglik, później uszczelka pod głowicą. Awantur z żoną (na temat napraw rovera- bo jakbyś kupił volkswagena to by tak nie było) nie liczę w koszta napraw......
Wysłany: Pią Lut 12, 2016 20:40 Re: [R75] Dużo usterek 3 miesiące po zakupie, brak sił.
prebenny napisał/a:
PressionLife napisał/a:
1. Auto kopie, gdzies jest przebicie
2. Biegi ciezko wchodza
Tak jak Cin pisze - może to być kwestia oleju w skrzyni a może być kwestia cienkiej tarczy sprzęgła i tu pytanie - w jakim momencie łapie sprzęgło? Po środku czy przy podłodze?
3. Auto traci moc podczas jazdy i za chwile ja odzyskuje
4. Smierdzi stechlizna czasami, woda po myciu dostaje sie pod dywanik, prawdopodobnie nieszczelnosc w okolicy pedalów albo podszybia
Sprawdź kanaliki odpływowe (albo szyberdach jak masz), bo jak tędy dostawała się woda to nie dziwne, że po jakimś czasie wszystko zawilgocone i śmierdzi.
5. Nieszczelnosc auta, okolice pasazera i szyby od kierowcy.
j/w
6. Auto raz odpala, raz nie ( nie ma reguly, rozrusznik regenerowany od razu po zakupie ).
Jak nie odpala ile masz paliwa w zbiorniku? Poniżej 1/4? Na kompie był sprawdzany?
7. Nie dziala klakson.
Cokolwiek się dzieje jak wciskasz klakson? Słychać jakieś ptyknięcie czy totalnie nic? Jak nic to spojrzałbym na taśmę kierownicy i przede wszystkim sprawdź bezpiecznik i czy klakson jest podłączony (trzeba zrzucić zderzak ale poszukaj artykułu jak wymienić/regenerować wentylator chłodnicy - jest opis ze zdjęciami jak zdjąć zderzak).
8. Swiatla stopu, drogowe, wstecznego nie dzialaja.
A cokolwiek w tylnych lampach działa? Jak nie to sprawdź bepzieczniki i czy są podpięte, sprawdź żarówki, do wstecznego czujnik wstecznego (albo masa - tu może być przebicie przez co auto kopie).
9. Recznego praktycznie nie ma, lapie na ostatnim zabku.
Wada materiałowa - jakaś blaszka się wygina z upływem czasu (ktoś mądrzejszy potem dokładnie napisze o co chodzi).
10. Pod maska Bialy silikonowy element pekniety.
Biały silikonowy... Brzmi jak patent Mirka spod stodoły.
11. Szarpie przy zmianie biegów ( kable zaplonowe i swiece wymienione )
Sprawdź poduszki silnika - ósemkę i gruszkę.
12. Ponoc nie pracuje na wszystkich garach.
Ponoć? Jakieś objawy? Chodzi nierówno, telepie?
13. Tłumik końcowy i środkowy przegnity.
14. Wachacz prawy do wymiany.
15. Sonda prawdopodobnie do wymiany.
16. Uszczelka pokrywy zaworów do wymiany.
17. Rozrząd do wymiany.
18. Simering Wału rozrządu.
19. Simering Skrzyni Biegów.
Na powyższe od punktu 13 do 19 nic nie zrobisz oprócz wymiany.
Generalnie trafiłeś padło. Zanim zaczniesz robić to zastanów się czy chcesz, bo potem nie będzie odwrotu - nie odzyskasz kasy za naprawy i siły włożone w ten samochód - dlatego musisz rozważyć czy według Ciebie jest on wart Twojego czasu, nerwów i pieniędzy (ja swojego naprawiam, poszły worki pieniędzy, pełno roboty ale po mniej więcej roku użerania się jeździ już 'bezawaryjnie' (czytaj parę rzeczy zostało do zrobienia acz nie jest to nic naglącego)).
2. W podłodze łapie sprzęgło - jeszcze jutro zweryfikuje.
6. Jest połówka rezerwa nie świeci - pod kompem nigdy nie był, nie mam takiego sprzętu.
7. Jak wciskam klakson słychać tykanie coś w silniku chyba. Raz gdy auto zamknąłem z klucza był dźwięk klaksonu.
8. Jedno światełko czerwone świeci lewe. .
12. Znajomy siedział w aucie i mówi, że wydaje mu się tak - ja się nie znam, jestem laikiem. Po za tym co wymieniłem, nic więcej się nie dzieje.
Póki co finansowo dno dlatego napisałem tu, co mogę sam zrobić i czy mogę w ogóle coś zrobić.
aimp12 napisał/a:
prebenny dobrze napisał
prebenny napisał/a:
Generalnie trafiłeś padło. Zanim zaczniesz robić to zastanów się czy chcesz, bo potem nie będzie odwrotu - nie odzyskasz kasy za naprawy i siły włożone w ten samochód - dlatego musisz rozważyć czy według Ciebie jest on wart Twojego czasu, nerwów i pieniędzy (ja swojego naprawiam, poszły worki pieniędzy, pełno roboty ale po mniej więcej roku użerania się jeździ już 'bezawaryjnie' (czytaj parę rzeczy zostało do zrobienia acz nie jest to nic naglącego)
Zastanów się dobrze, bo na początek kilka tysięcy prawdopodobnie w niego włożysz. Niestety większość R tak wygląda na polskim rynku
Jeżeli masz ciągotki w stronę samodzielnych napraw, dłubania i poświęcanie mu czasu, to inwestuj Jeżeli wszystko zrobisz na tip top to będziesz szczęśliwy jak małe dziecko. Z siebie i ze swojej pracy.
Kilka tysięcy ? Przerażasz mnie.
Nigdy nic nie robiłem, dopiero zaczynam - ostatnio wymieniłem kable zapłonowe ale też nie sam, uczę się.
Punx napisał/a:
@PressionLife
Masz 1.8 ? Marcin.Misiek wspominał że brakuje mu takiego silnika do testów, jak już ogarniesz auto zapewne dzięki sugestiom forumowiczów to może odwdzięczysz się i zajedziesz do Marcina na testy TOAF'a Do Strzegomia daleko nie ma.
Ja tam ta mechanikowaniu słabo sie znam, ale skoro jestes z Wrocka to w ND możemy się spotkać i pogadać ... może coś podpowiem, kto wie
Pisz na PW
Tak 1.8. O jakich testach piszesz ?
Jak będę we Wrocławiu będę się odzywać
paolinio napisał/a:
PressionLife, nie poddawaj się, ja też ze swoim się męczyłem do dziś nie rozwiązałem wszystkiego z czym mam problem w swoim, to są stare auta i wszystko jest możliwe, gdyby to był opel czy ford to już dawno bym go sprzedał, ale r75 to auto o jakim marzyłem i wiele mu wybaczam. Spróbuj chociaż naprawić to co możesz sam zrobić, potem zadecydujesz co dalej robić
Właśnie dlatego napisałem tu - zaraz robię liste co mogę sam zrobić i wertuje forum co i jak by nie spierniczyć
cin1391 napisał/a:
1. Okej popatrzę na forum co i jak, może uda mi się.
2. Drogi jest taki olej ? Jak jaki trzeba kupić ? Czym nasmarować te cięgna o których mówisz?
Olej to koszt około 100 zł -potrzeba 1,5l MTF94 75W80 bodajże, ale to sprawdź na forum.
3. Kable zapłonowe i świecie wymienione w tamtym miesiącu. - a cewka zapłonowa?
4. Brak szyberdachu. Jak sprawdzić ? Lać wodą po prostu ? - jak nie ma szyberdachu, to nie ma odpływów, pozostają odpływy w ścianie grodziowej i szczelność obsadzenia szyby przedniej.
5. Okej, wezmę wiaderko wody będę sprawdzać jutro.
6. Nie kręci jest tylko tykanie. - akumulator słaby, albo punkty masowe, albo klemy - wszystko do sprawdzenia. Tykanie to oznaka, że napięcie spada poniżej 10V podczas odpalania.
7. Mam sterowanie radia ale nie wiem czy sprawne bo w zestawie nie było radia oryginalnego. - najprawdopodobniej taśma pod kierą - koszt około 20zł, 15 minut roboty.
8. Nie zrozumiałem co napisałeś - żarówki wszystkie sprawdziłem i są dobre, sprawne. - moduł, w którym masz pokrętło od świateł - sprawdź, czy nie jest mokry, nie ma śladu wilgoci.
9. Dam radę to zrobić sam ? - tak, podważ plastik pod dźwignią ręcznego, ściągnij mieszek, zobaczyz linkę - podciągasz wkręcając nakrętkę, którą tam zobaczysz.
10. Jutro zrobię zdjęcie i wrzucę tu.
11. Sprawdzę na tyle na ile będę mógł w warunkach " pod blokiem " - tak jak kolega Ci pisał - poduszka "gruszka", która jest przy rozrządze -sprawdź, czy nie jest popękana, czy nie sączy się z niej olej; poduszka "8" pod silnikiem - sprawdź, czy nie jest popękana.
12. Nie wiem jak to sprawdzić, wiem tylko, że wszędzie jest mokro. - masz mokro pod maską? Osusz wszystko, może sprężonym powietrzem. Sprawdź, który cylinder nie gra - odpal auto, a potem ściągaj kabel zapłonowy po kolei z każdej świecy - tam, gdzie praca silnika się nie zmieni mimo zdjęcia kabla, oznacza, że ten cylinder nie pracuje.
13. Używane też nadają się ? - jak nie jest tragicznie skorodowany i nie ma dziur, ani nie dzwoni nic w środku - tak.
3. Cewki nie wymieniałem ( sztuka 130 zł przerasta chwilowo )
6. Akumulator sprawdzony i napięcie nie spada poniżej 10 - prawdopodobnie coś spierniczyli ludzie od Rozrusznika gdy był regenerowany.
Szkoda że nie mieszkasz bliżej bo pewnie w weekend byśmy ogarnęli 60% usterek. Na dużo z nich może pomóc odetkanie odpływów z podszybia i osuszenie auta lampy z tyłu mogą źle działać z powodu zardzewiałego punktu masowego dla nich jest gdzieś w bagażniku o ile dobrze pamiętam. odpalanie i inee niuanse to może być felerny akumulator, trzeba by podmienić na pewny i zobaczyć czy nie ustąpi część usterek. na sprzęgło i biegi to podejrzewam że pomoże uzupełnienie płynu w pompce sprzęgła
[ Dodano: Pią Lut 12, 2016 22:18 ]
aha ręczny spróbuj podciągnąć w tunelu pod podłokietnikiem powinien jeszcze podziałać
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
2. W podłodze łapie sprzęgło - jeszcze jutro zweryfikuje.
6. Jest połówka rezerwa nie świeci - pod kompem nigdy nie był, nie mam takiego sprzętu.
7. Jak wciskam klakson słychać tykanie coś w silniku chyba. Raz gdy auto zamknąłem z klucza był dźwięk klaksonu.
8. Jedno światełko czerwone świeci lewe. .
12. Znajomy siedział w aucie i mówi, że wydaje mu się tak - ja się nie znam, jestem laikiem. Po za tym co wymieniłem, nic więcej się nie dzieje.
2. Tu się zaczyna problem - jak sprzęgło łapie w podłodze to stawiam na zjechaną tarczę sprzęgła (jest już za cienka i układ musi wygenerować większe ciśnienie - dlatego łapie w podłodze). Komplet tarcza + docisk national koszt koło 330-340 zł + od razu wypada wymienić wysprzęglik (nie pamiętam dokładnie ale chyba 350 zł TAZU) + oczywiście robota (tu w zależności jedni mają za 350, ja płaciłem 600 a jeden mechanik chciał mnie 800 skasować).
6. Zainteresuj się, bo kolega Marcin.Misek chyba niedaleko mieszka - on ma sprzęt, który się dobije do 75.
7. Na pewno był to klakson? Sprawdź czy dźwięk dochodzi z okolicy przedniego zderzaka czy przedniej szyby.
8. A żarówki sprawdziłeś czy nie są spalone? Ewentualnie tak jak kolega radzi sprawdź moduł świateł (trzeba zdjąć tę dużą plastikową osłonę spod kierownicy - 2 śrubki na łączeniu z czarnym plastikiem na dole i reszta na wcisk, a sam moduł trzyma się na 3 śrubkach).
12. A silnik chodzi nierówno albo mocno się trzęsie?
A co do akumulatora - nie spada poniżej 10V podczas kręcenia jak odpala (głównie chodzi czy pod obciążeniem trzyma napięcie)?
prebenny, ze sprzęgłem jest dokładnie odwrotnie. Jak tarcza jest zjechana, to sprzęgło łapie przy samej górze. Ten objaw, to raczej wysprzęglanie... jak to w R75
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Walcz, i zostań z nami... Czarny R warto ratować jak jest problem ze auto kopie i jest woda w aucie do tego problem ze światłami to pewnie ma związek... Wlacznik świateł sprawdź czy jest suchy to kwestia 5 śrubek.... Może kopie id tylnych lamp... Brzmi groźnie ta lista, ale dużo rzeczy to standard doskonale juz to opisany
Szkoda że nie mieszkasz bliżej bo pewnie w weekend byśmy ogarnęli 60% usterek. Na dużo z nich może pomóc odetkanie odpływów z podszybia i osuszenie auta lampy z tyłu mogą źle działać z powodu zardzewiałego punktu masowego dla nich jest gdzieś w bagażniku o ile dobrze pamiętam. odpalanie i inee niuanse to może być felerny akumulator, trzeba by podmienić na pewny i zobaczyć czy nie ustąpi część usterek. na sprzęgło i biegi to podejrzewam że pomoże uzupełnienie płynu w pompce sprzęgła
[ Dodano: Pią Lut 12, 2016 22:18 ]
aha ręczny spróbuj podciągnąć w tunelu pod podłokietnikiem powinien jeszcze podziałać
Bardzo mio z Twojej strony - jako laik dla mnie to jest straszne, sam działam bo żadych znajomych tu nie mam i warunku pod blokiem.
Z odpływami muszę zorganizować jakąś rurkę metrową.
Może ktoś jest z moich okolic na forum ?
Dziś zrobię liste w podpunktach, poszukam rozwiązań na forum i pozwole sobie wkleić tu w temacie to czego nie ogarnę dziś i może uda się online to zrobić
prebenny napisał/a:
PressionLife napisał/a:
2. W podłodze łapie sprzęgło - jeszcze jutro zweryfikuje.
6. Jest połówka rezerwa nie świeci - pod kompem nigdy nie był, nie mam takiego sprzętu.
7. Jak wciskam klakson słychać tykanie coś w silniku chyba. Raz gdy auto zamknąłem z klucza był dźwięk klaksonu.
8. Jedno światełko czerwone świeci lewe. .
12. Znajomy siedział w aucie i mówi, że wydaje mu się tak - ja się nie znam, jestem laikiem. Po za tym co wymieniłem, nic więcej się nie dzieje.
2. Tu się zaczyna problem - jak sprzęgło łapie w podłodze to stawiam na zjechaną tarczę sprzęgła (jest już za cienka i układ musi wygenerować większe ciśnienie - dlatego łapie w podłodze). Komplet tarcza + docisk national koszt koło 330-340 zł + od razu wypada wymienić wysprzęglik (nie pamiętam dokładnie ale chyba 350 zł TAZU) + oczywiście robota (tu w zależności jedni mają za 350, ja płaciłem 600 a jeden mechanik chciał mnie 800 skasować).
6. Zainteresuj się, bo kolega Marcin.Misek chyba niedaleko mieszka - on ma sprzęt, który się dobije do 75.
7. Na pewno był to klakson? Sprawdź czy dźwięk dochodzi z okolicy przedniego zderzaka czy przedniej szyby.
8. A żarówki sprawdziłeś czy nie są spalone? Ewentualnie tak jak kolega radzi sprawdź moduł świateł (trzeba zdjąć tę dużą plastikową osłonę spod kierownicy - 2 śrubki na łączeniu z czarnym plastikiem na dole i reszta na wcisk, a sam moduł trzyma się na 3 śrubkach).
12. A silnik chodzi nierówno albo mocno się trzęsie?
A co do akumulatora - nie spada poniżej 10V podczas kręcenia jak odpala (głównie chodzi czy pod obciążeniem trzyma napięcie)?
2.Przerażasz mnie z tymi kosztami.
6.Muszę zorganizować środki, póki co słabo stoje finansowo - napiszę do Marcina ile kosztuje taka zabawa.
7. Raz tylko ten dzwięk się wydobył, zwrócę uwagę gdy taki znów się pojawi.
8. Żarówki sprawne - jak ten moduł odkręcę to co zrobić z nim ?
12. Tak bywa, że trzęsie auto.
Akumulator podczas odpalania gdy już odpali 13 a jak próbuje odpalić stoi na 10
longer86 napisał/a:
Walcz, i zostań z nami... Czarny R warto ratować jak jest problem ze auto kopie i jest woda w aucie do tego problem ze światłami to pewnie ma związek... Wlacznik świateł sprawdź czy jest suchy to kwestia 5 śrubek.... Może kopie id tylnych lamp... Brzmi groźnie ta lista, ale dużo rzeczy to standard doskonale juz to opisany
Dziękuje za miłe słowa, czekam na odpowiedź co z tym włącznikiem, zapisuje na kartce i działam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum