Typ: CDTi Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004
Witam czy linka zmiany biegów do rovera 75 jest taka sama w każdej wersji?
Tzn:
Czy jest różnica miedzy przed liftem,a po lifcie?
Czy jest różnica między sedan ,a kombi?
Czy jest różnica między dieslem ,a benzyną?
Jak wymienić linkę biegów?
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lut 15, 2016 18:09 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Pon Lut 15, 2016 21:26
Temat linek był już wałkowany kilkukrotnie. Co do pierwszego to linki przedliftowe są całe czarne i z tego co pamiętam krótsze - najłatwiej kupić używki. Jak jest z różnicą benzyna-diesel to nie wiem, ale chyba różnic nie ma.
Temat był wałkowany wiele razy,ale w żadnym nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na moje pytania oraz nigdzie nie widziałem opisu krok po kroku jak wymienić linki biegów.
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Wto Lut 16, 2016 08:51
Jakiś czas temu opisałem to dość dokładnie. Z tego co pamiętam to trzeba wyjąć skrzynkę akumulatora, a od strony skrzyni zdjąć plastikową osłonę skrzynki wybierakowej. Ja nie zrzucałem wydechu bo wystarczyło "wyszarpać" aluminiową osłonę termiczną- to dosyć cienka i elastyczna blacha przykręcona czterema M6. Może jest wtedy mniej miejsca, ale unika się dodatkowej roboty. W trakcie wyjmowania osłona trochę się zniekształci, ale do ponownego montażu da się ją ponownie wyprofilować ręką. Końcówki linek mają zabezpieczenia i można je ściągnąć kombinerkami (takie czarne blaszki). Najtrudniej jest zdjąć kocówki z tych "kulek" na wybieraku i na skrzyni- ja użyłem do tego potężnego śrubokręta wygiętego w "L" i tu potrzebna jest dosyć duża siła o ile zatrzaski nie są wyrobione. Potem wysuwając obydwie linki w stronę skrzyni trzeba zapamiętać którędy potem wsunąć nowy zestaw. Montaż to już pikuś, ale trzeba pamiętać o solidnym nałożeniu końcówek linek na zatrzaski- ja po prostu stuknąłem młotkiem przez kawałek drewna. Łatwizna.
W moim przypadku sytuacja wyglądała tak, że ciężko było znaleźć nową linkę (przedliftową) i dogadałem się z gościem z alledrogo który akurat rozbierał kilka R na części. Za komplet linek z całą skrzynką wybierakową i gałką zapłaciłem coś ok. stówy. Działa do dzisiaj bez problemów.
Super!I to była pomoc na moje pytanie.Właśnie idę zrobić linki.Dam znać jak efekty.
Pozdrawiam
Ps:A linki we wszystkich modelach, rocznikach i silnikach są takie same.
[ Dodano: Wto Lut 16, 2016 22:03 ]
Linki wymienione!Wszystko działa jak trzeba ,a nawet lepiej!Wymiana w miarę prosta i mało czasochłonna ,tak jak kolega wyżej podpowiedział :
Ściągamy obudowę akumulatora,pod nią mamy skrzynie biegów i linki.Kluczem płaskim lub dużym śrubokrętem ściągamy z kulek linki,od spodu 4 śrubki na torx[nie trzeba ściągać rury wydechowej]w kabinie gałka do góry,od radia podważamy obudowę "wajchy" i ją sciągamy razem z mieszkiem ,w przedniej i tylnej części wybieraka będą 2 plastikowe zaczepy.Teraz tylko założenie linek, złożenie w odwrotnej kolejności i gotowe.Całość ok 90min [jak się robi pierwszy raz].
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum