Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problem z odpaleniem - CDT
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Problem z odpaleniem - CDT
Autor Wiadomość
huberto8 



Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 44
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Mar 02, 2016 22:20   

MaReK czekam na informacje poszło.
_________________
Huberto8
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Mar 02, 2016 22:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 02, 2016 22:22   

Dobre slowo i czteropak.

Stawiam na pompę w baku lub zaworek na cr
_________________
75 Red Edition
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Mar 03, 2016 00:45   

Tutaj jest zbieg wydarzeń :)
Po pierwsze milczy pompa w baku... jednak nie sprawdziłem przekaźnika czy bezpieczników - bo może tam jest problem.

Niemniej jednak pompa grodziowa (wygląda na oryginał) niby pluje i hałasuje ale ciśnienie ma na 1.15 bara ;) Dolanie paliwa nie wiele się zdało - ale nie zmarnuje się.

Historię auta znam, bo było serwisowane przez BCP przez poprzedniego właściciela ;)
Myślę, że progówka do zmiany. TOAF pokazuje błąd niskiego ciśnienia jak tylko przekręca się kluczyk ;)

Generalnie przy tym stanie paliwa, które obecnie jest pompa grodziowa jeśli jest sprawna powinna dać uruchomić silnik...

Dominoz napisał/a:
Ciekawe ile zgoli za holowanie, lub naprawę :D

Miałem po drodze z pracy to pomogłem :) Bezinteresownie, poza tym nic nie zrobiłem ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 03, 2016 08:35   

Dominoz napisał/a:
Ciekawe ile zgoli za holowanie, lub naprawę


Marek to dobry człowiek, więc dobro do niego wróci :)
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
Dominoz 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Wrz 2015
Posty: 680
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 03, 2016 09:27   

MaReK napisał/a:
Miałem po drodze z pracy to pomogłem :) Bezinteresownie, poza tym nic nie zrobiłem ;)

Wiem przecież...żartowałem ;)
Miło widzieć taką bezinteresowną pomoc.
 
 
MokraWoda 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2015
Posty: 164
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 03, 2016 12:02   

Bulway napisał/a:
dodatkowa informacja, nie wiem czy związana za bardzo z tematem, od niedawna jak jadę i trzymam nogę na gazie, nieruchomo bez przyśpieszania (nie mam tempomatu niestety), to czuje że auto przyśpiesza i zwalnia, przyśpiesza i zwalnia, samo, mimo że nie dodaje i nie ujmuje gazu, jakby nagle dostawało więcej lub mniej paliwa.... dość nieregularnie to działa.


Rozwiązałeś może ten problem? Ponieważ u mnie też czasem się tak zdarza. Dodatkowo przy małej prędkości (1 i 2 bieg) zamiast przyspieszać i zwalniać po prostu szarpie.
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 03, 2016 18:04   

MokraWoda, zdarzało mi się w ostatnim czasie coś podobnego. Oprócz tego na luzie było widać też niewielkie falowanie obrotów, które pojawiało się i znikało bez wyraźniej przyczyny (choć najczęściej było widoczne na zimnym silniku), czasem bywało też, że przy odpalaniu kręcił dłużej niż zazwyczaj.

Panowie w Bosch Service znaleźli metalowe opiłki na czujniku w listwie wtryskowej i po sprawdzeniu pompki w baku zawyrokowali, że winna jest pompka progowa. ;-) Dziś wymieniłem na TI Automotive i dałem nowy filtr paliwa. Na razie po falowaniu i poszarpywaniu (które dało się wyczuć przy gwałtowniejszym dodaniu gazu) nie ma śladu, ale zobaczymy jak będzie dalej.

Co do Twojego przypadku, szarpania przy ruszaniu i zwalnianiu na niskich biegach, zastanowiłbym się jeszcze nad zupełnie inną kwestię - poduszek (pod silnikiem i gruszki).
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
MokraWoda 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2015
Posty: 164
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 03, 2016 19:59   

Na luzie też zauważyłem takie minimalne falowanie, z odpalaniem tak samo :p więc może czas wziąć się za pompkę.
 
 
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Pią Mar 04, 2016 08:20   

wellman, cena pompki?
chodzi cicho?
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 04, 2016 09:41   

Dawidovs, 418 pln z przesyłką. Pracuje właściwie tak jak poprzednia (a miałem pierburga), coś tam lekko słychać, ale spod zamkniętej maski to prawie nic.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Pią Mar 04, 2016 10:22   

Dzięki za info.
Zastanawiam się nad profilaktyczną wymianą tej pompki zanim zacznie się zacierać i zaczną się jaja z czujnikiem itd. Jednak 400 stówki to trochę dużo żeby wywalić w rzecz która póki co działa..
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 04, 2016 12:54   

Dawidovs, jeśli masz teraz wszystko ok, żadnych opiłków, buczenia, bulgotania, przerywania, czy innych dziwnych symptomów ani błędów wskazujących na pompę, to rzeczywiście nie ma sensu.

Gdy jednak jakieś powody się pojawią to myślę, że warto zainwestować w pompkę "oryginalną". O tych tanich zamiennikach różne rzeczy ludzie piszą, więc to by była loteria.

Z drugiej strony, gdy kupowałem teraz swoją to pierwsza przyszła uszkodzona. Godzinę się z kolegą mechanikiem zastanawialiśmy co jest nie tak, że po zamontowaniu ciągle gdzieś paliwo bokiem sika przy wężyku, zanim doszliśmy, że to spod króćca. :P Na szczęście sprzedawca wykazał się zrozumieniem i jeszcze tego samego dnia, nie czekając na mój zwrot, wysłał drugą, w pełni sprawną. :-)
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 04, 2016 14:32   

wellman napisał/a:
Gdy jednak jakieś powody się pojawią to myślę, że warto zainwestować w pompkę "oryginalną". O tych tanich zamiennikach różne rzeczy ludzie piszą, więc to by była loteria.


A jaka to jest oryginalna? U mnie siedzi TI Automotive Poland z 2008 roku, bije 4,25Bar wg INPY.
Póki co żadnych symptomów padania. :D
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 04, 2016 14:37   

cin1391, oryginalnie był Pierburg. Zdaje się, że gdzieś w 2002/3 Pierburg został "przejęty" przez TI Automotive. zatem masz oryginał. ;-)

Hm. Te 4,25 bara masz na zimnym czy ciepłym silniku? U mnie po zmianie pompki, jak wczoraj sprawdzałem, Pre-supply pressure podaje 3.67. Natomiast na starych screenach z INPY poprzednia pompka w zeszłym roku dawała 3.4-3.5.

Może jakiś guru się wypowie, czy to ok, czy coś jeszcze mam nie tak? O.o Może ten czujnik ciśnienia w obudowie filtra paliwa?
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 04, 2016 14:46   

Z tego co pamiętam to przy wyjściu z baku jest regulator ciśnienia i on chyba do 3.6 albo 3.8 bara tylko pozwala.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 04, 2016 15:26   

prebenny napisał/a:
Z tego co pamiętam to przy wyjściu z baku jest regulator ciśnienia i on chyba do 3.6 albo 3.8 bara tylko pozwala.


Czyli jak INPA pokazuje 3.6 to jesteśmy w normie, tak? :-) Czy może usunięcie tego regulatora daje jakieś korzyści?
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 04, 2016 15:30   

Po coś ten regulator jest ale to może ktoś mądrzejszy się wypowie jakie są skutki usunięcia.

U mnie ciśnienie mam w granicach 3.6-3.65 na postoju, ale w sumie nie wiem jaką mam pompę (nie miałem jeszcze potrzeby sprawdzać więc :P ).
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 04, 2016 17:33   

Na zimnym 4,15 bar, na rozgrzanym 4,24 bar. MaReK rok temu w lato sprawdzal mi inpa samochòd i było dokładnie tak samo.
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Problem z odpaleniem
m1c3k Rover serii 75, MG ZT 6 Czw Lip 19, 2012 15:07
kranik01
Brak nowych postów [R75] Problem z odpaleniem
qiver77 Rover serii 75, MG ZT 7 Sob Gru 24, 2016 17:00
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Problem z odpaleniem - CDT
satan Rover serii 75, MG ZT 28 Pon Maj 16, 2011 21:00
zaniewka
Brak nowych postów [R75] Problem z odpaleniem
wired Rover serii 75, MG ZT 3 Pią Lut 08, 2013 16:48
wired
Brak nowych postów [R75] Problem z odpaleniem
MiReK Rover serii 75, MG ZT 41 Wto Sie 03, 2010 08:34
Grzesiek_Gdynia



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink