Tutaj jest zbieg wydarzeń
Po pierwsze milczy pompa w baku... jednak nie sprawdziłem przekaźnika czy bezpieczników - bo może tam jest problem.
Niemniej jednak pompa grodziowa (wygląda na oryginał) niby pluje i hałasuje ale ciśnienie ma na 1.15 bara Dolanie paliwa nie wiele się zdało - ale nie zmarnuje się.
Historię auta znam, bo było serwisowane przez BCP przez poprzedniego właściciela
Myślę, że progówka do zmiany. TOAF pokazuje błąd niskiego ciśnienia jak tylko przekręca się kluczyk
Generalnie przy tym stanie paliwa, które obecnie jest pompa grodziowa jeśli jest sprawna powinna dać uruchomić silnik...
Dominoz napisał/a:
Ciekawe ile zgoli za holowanie, lub naprawę
Miałem po drodze z pracy to pomogłem Bezinteresownie, poza tym nic nie zrobiłem
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
dodatkowa informacja, nie wiem czy związana za bardzo z tematem, od niedawna jak jadę i trzymam nogę na gazie, nieruchomo bez przyśpieszania (nie mam tempomatu niestety), to czuje że auto przyśpiesza i zwalnia, przyśpiesza i zwalnia, samo, mimo że nie dodaje i nie ujmuje gazu, jakby nagle dostawało więcej lub mniej paliwa.... dość nieregularnie to działa.
Rozwiązałeś może ten problem? Ponieważ u mnie też czasem się tak zdarza. Dodatkowo przy małej prędkości (1 i 2 bieg) zamiast przyspieszać i zwalniać po prostu szarpie.
MokraWoda, zdarzało mi się w ostatnim czasie coś podobnego. Oprócz tego na luzie było widać też niewielkie falowanie obrotów, które pojawiało się i znikało bez wyraźniej przyczyny (choć najczęściej było widoczne na zimnym silniku), czasem bywało też, że przy odpalaniu kręcił dłużej niż zazwyczaj.
Panowie w Bosch Service znaleźli metalowe opiłki na czujniku w listwie wtryskowej i po sprawdzeniu pompki w baku zawyrokowali, że winna jest pompka progowa. Dziś wymieniłem na TI Automotive i dałem nowy filtr paliwa. Na razie po falowaniu i poszarpywaniu (które dało się wyczuć przy gwałtowniejszym dodaniu gazu) nie ma śladu, ale zobaczymy jak będzie dalej.
Co do Twojego przypadku, szarpania przy ruszaniu i zwalnianiu na niskich biegach, zastanowiłbym się jeszcze nad zupełnie inną kwestię - poduszek (pod silnikiem i gruszki).
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Dawidovs, 418 pln z przesyłką. Pracuje właściwie tak jak poprzednia (a miałem pierburga), coś tam lekko słychać, ale spod zamkniętej maski to prawie nic.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Dzięki za info.
Zastanawiam się nad profilaktyczną wymianą tej pompki zanim zacznie się zacierać i zaczną się jaja z czujnikiem itd. Jednak 400 stówki to trochę dużo żeby wywalić w rzecz która póki co działa..
Dawidovs, jeśli masz teraz wszystko ok, żadnych opiłków, buczenia, bulgotania, przerywania, czy innych dziwnych symptomów ani błędów wskazujących na pompę, to rzeczywiście nie ma sensu.
Gdy jednak jakieś powody się pojawią to myślę, że warto zainwestować w pompkę "oryginalną". O tych tanich zamiennikach różne rzeczy ludzie piszą, więc to by była loteria.
Z drugiej strony, gdy kupowałem teraz swoją to pierwsza przyszła uszkodzona. Godzinę się z kolegą mechanikiem zastanawialiśmy co jest nie tak, że po zamontowaniu ciągle gdzieś paliwo bokiem sika przy wężyku, zanim doszliśmy, że to spod króćca. Na szczęście sprzedawca wykazał się zrozumieniem i jeszcze tego samego dnia, nie czekając na mój zwrot, wysłał drugą, w pełni sprawną.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Gdy jednak jakieś powody się pojawią to myślę, że warto zainwestować w pompkę "oryginalną". O tych tanich zamiennikach różne rzeczy ludzie piszą, więc to by była loteria.
A jaka to jest oryginalna? U mnie siedzi TI Automotive Poland z 2008 roku, bije 4,25Bar wg INPY.
Póki co żadnych symptomów padania.
_________________ Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
cin1391, oryginalnie był Pierburg. Zdaje się, że gdzieś w 2002/3 Pierburg został "przejęty" przez TI Automotive. zatem masz oryginał.
Hm. Te 4,25 bara masz na zimnym czy ciepłym silniku? U mnie po zmianie pompki, jak wczoraj sprawdzałem, Pre-supply pressure podaje 3.67. Natomiast na starych screenach z INPY poprzednia pompka w zeszłym roku dawała 3.4-3.5.
Może jakiś guru się wypowie, czy to ok, czy coś jeszcze mam nie tak? O.o Może ten czujnik ciśnienia w obudowie filtra paliwa?
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum