Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005
Witam, czytalem chyba juz wszystkie watki na forum. Przyblize temat. Pewnego dnia zaczely sie problemy z elektryka (nie dzialala sygnalizacja kieronkuwskazow wewnatrz samochodu, nie dzialalo radio, panel klimatyzacji i zamykanie drzwi z pilota). Znalazlem wilgoc a raczej powodz pod nogami kierowcy i pasazera za kierowca. Po ogledzinach doszedlem ze leje sie z odplywu sszyberdachu po stronie kierowcy. Kanal udroznilem, podsuszylem wszystko i nastapily poprawy. Mianowicie wiekszosc rzeczy zaczela dzialac, kilka mniej znaczacych zostalo. Przede wszystkim nie swiecily mi postojowe z przodu i prawy stop. Idac za ciosem rozebralem modul swiatel i tam znalazlem jakies plamy. Modul wyczyscilem i wszystko ozylo. Po dwoch dniach spokoju wlaczyl sie alarm gdy poszedlem do auta okazalo sie ze wyladowal sie akumulator do zera. Po naladowaniu swieci mi komunikat na liczniku brak lewego postoju przod i prawego stopu tyl. Zarowki sa dobre. Wyciagnalem znowu modul, wyczyscilem liczac ze pomoze i kontaktem napsikalem do wtyczki, poskladalem i na chwile bylo ok. Po ktoryms odpaleniu znowu przestala swieci i ta postojowka i stop. Zaczyna brakowac mi pomyslu za co sie teraz wziac. Czy modul poprostu nadaje sie tylko do wymiany, czy jeszcze cos innego odpowiada za prawy postoj przod i lewy stop? No i co moze mi rozladowywac akumulator. Bede wdzieczny za wskazowki. Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Pią Mar 04, 2016 13:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
tomkos, Jak rozumiem przyczyna lania się wody wyeliminowana? Na wszelki wypadek zajrzyj też do kanałów podszybia czy ci tam też jakieś liście odpływów nie zatkały. Jak już masz to za sobą to czeka cię długie suszenie. Trochę to potrwa zanim pozbędziesz się wody z wykładziny... Moduł świateł jest OK?
Jak ci stała woda zajrzyj do punktów masowych w przednich dolnych słupkach (musisz zdjąć te ozdobne plastiki). tam też lubi zaśniedzieć jak jest woda w aucie. Każdą wtyczkę/połączenie elektryczne które rozłączasz traktuj kontaktem lub elektrosolem. To pozwoli uniknąć problemów w przyszłości
_________________ Kontakt: 780177880 email wiadomość nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG
tomkos, miałem to samo, u mnie pogniły kable przy EWS (dolny plastik przy nogach kierowcy). Wcześniej podsuszenia wymagał też moduł świateł. Proponuję Ci poszukać właśnie tam - sprawdzić kable, punkty masowe i wtyczki, dobrze wszystko wysuszyć i najlepiej poszukać przyczyn dostawania się wody:
- dwa odpływy na wierzchu w podszybiu,
- dwa odpływy wewnętrzne, zwłaszcza ten przy filtrze kabinowym i komputerze silnika,
- uszczelnienie dziury na wężyk w ścianie grodziowej (nogi kierowcy).
Polej wodę w 4 rogi szyberdachu z węża żeby się upewnić czy nadal nigdzie nie wychodzi woda. Zastosuj porady chłopaków, jak dalej będzie coś to bym spróbował poprawić luty w LSM, może masz tzw zimne luty nie kontaktujące.
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Pią Mar 04, 2016 19:43
tomkos jeśli czytałeś wszystkie wątki to ma sie rozumieć że jeśli masz webasto to odpinałeś je od zasilania?choć masz dość nowy rocznik to możesz nie mieć
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Tak, jakko pierwsze eliminowalem webasto ale nie bylo zadnej pozytywnej reakcji ani na odpieciewtyczek, ani na przeciecie tego kabla. Dzis znowu wyczyscilem benzyna styki w module swiatel, znowu potraktowalem wtyczki kontaktem i wydmuchalem na koniec sprezonym powietrzem i o dziwo swiatla narazie powrocily do normy (okaze sie czy na stale, czy chwilowo). No i jestem ciekaw czy przez problemy ze swiatlami rozladowywal sie akumulator czy tu jest w czym innym przyczyna. Jutro zobacze czy odpali czy sie uspokoilo. Dziekujeza rady, sprawdze jeszcze instalacje przy nogach kierowcy i styki masowe.
tomkos, Nie musisz odcinać kabla przy webasto. Wystarczy wyjąc bezpiecznik f8 w komorze silnika.
Tak łatwo je wyeliminujesz tymczasowo na okoliczność prób. Jak dla mnie procedura powinna wyglądać tak:
1) suszenie, sprawdzenie czy na pewno już nic nie przecieka
2) suszenie
3) styki (szczególnie punkty masowe w progach)
4) akumulator doładowanie, sprawdzenie, ewentualnie wymiana
5) LSM sprawdzenie zimnych lutów
_________________ Kontakt: 780177880 email wiadomość nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum