Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam wszystkich.
Mam uszkodzony sterownik silnika, a konkretnie sterowanie cewkami. Znalazłem w kompie kość która jest uszkodzona ale komputera nie da sie uratować. Kupiłem nowy sterownik ale nie odpala prawdopodobnie ze względu na IMMO. Czy ktoś wie czy da radę przelutować starą kość od immo do nowego kompa tak żeby zadziałało? jeśli tak to która to kość i jak ją znaleźć?
dzieki z góry..i ratunku bo wszyscy w moim regionie rozkładają ręce.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sie 15, 2013 23:17 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Da radę. Jak dobrze poszukasz, to już taki temat był poruszany i nawet wklejałem zdjęcia z opisówką. Możesz też spróbować go np. przy pomocy INPA zsynchronizować na nowo.
Pozdrawiam,
[ Dodano: Pią Sie 16, 2013 00:35 ]
Za szybki jestem
Nie doczytałem, że masz benzynę 2.0. Niestety nie pamiętam sterownika silnika tam. Jeśli jest taki jak w 1.8 to możesz kość przenieść lub przekopiować. Ew. udać się na T4 i zsynchronizować EWS z ECU.
Wrzuć zdjęcia w lepszej jakości obu stron PCB sterownika.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
dzięki za natychmiastową odpowiedź. Póki co nie mogę znaleźć na forum takiego wątku ale jutro wstawię zdjęcia sterownika bo narazie oddałem do jakiegoś magika który póki co pyta mnie właśnie o to gdzie jest tak kość..
[ Dodano: Pią Sie 16, 2013 14:38 ]
dołączam zdjęcie kompa. Proszę o odpowiedź która to kość od IMMO?
Wygląda prawie tak samo jak komputer od 2.5V6
Coś małe to zdjęcie. Zrób większe i dokładniejsze zdjęcie (najlepiej makro), druga strona tej folii nie posiada żadnych elementów? Nie pamiętam już i nie chcę wprowadzać w błąd, ale chyba nie znalazłem kostki IMMO w tym sterowniku i być może siedzi to łącznie z mapami silnika czyli w kostce AM29F... po prawej stronie dużego scalaka.
Jaka była przyczyna usterki? Wyeliminowałeś problem? Jaką masz pewność, że po włożeniu nowego kompa nie dostanie w dupsko po raz kolejny ten sam element?
W skrajnym wypadku laweta i wycieczka do britishcars.pl - tam na pewno auto uda się uruchomić. Do poniedziałku jestem poza firmą i możliwością sprawdzenia ECU swojego na stole.
Podeślij na e-mail lepsze fotki. Forum wymusi na Tobie degradacje pliku.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Usterke znalazłem. Przepięcie na cewce która się spaliła po przypięciu odpiętej masy. Jeśli immo było by gdzie indziej to po wymianie kompa samochód by odpalił. A właśnie nie odpalił. Na starym kompie jak odepnę cewkę która wcześniej była spalona to na pięciu po jakimś czasie odpala. Więc immo musi być gdzieś tam. Chciałbym wysłać na maila lepsze zdjecia ale nie mam maila a forum wymusza zmniejszenie pliku. Wstawie dwa może będzie lepiej widać.
maila o dziwo nie dostałem ale wysłałem na marek małpa rowerki kropka pl. Ten bliżej białego:
(THAIL AND -chyba) dalej A82C250 pod spodem 92067 pod spodem juz bardzo słabo widać chyba 9(4lub1)897 ale pewny nie jestem.
A ten drugi w miarę widać pod lupą. na pewno od góry jest L9813 pod spodem 9918
Witam wszystkich.
Czy jest ktoś w stanie podpowiedzieć na przykładzie zdjęć soo-woo , gdzie znajduje się immo i czy jest możliwość przelutowania go do innego sterownika ?
Dane zawierające kod IMMO są umieszczone w pamięci FLASH typu AM29F... (44 piny/nóżki). To ta kość na górze, obok takiego srebrnego małego kwarcu (dwunóżkowego) na zdjęciu nr 1.
Jeśli ją przelutujesz ze swojego auta, powinieneś odpalić je na drugim kompie.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie wiem czy dobrze to widzę ale czy cała płytka jest zrobiona z giętkiego poliimidu i jeszcze się składa na środku jak książka ?
W takim przypadku uszkodzenie 1 elementu = śmietnik ;[
Spokojnie możesz grzać i lutować HOTAIRem.
Możesz odczytać, ale też lepiej wytulotować kość.
Są do tego odpowiednie programatory - np. Willem.
Niestety, jeszcze nie posiadamy wiedzy, gdzie się znajdują owe immo czy inne informacje z tego flasha. Wiemy, że ta kość nie posiada w sobie map odpowiedzialnych za sterowanie silnikiem. Także... jeszcze trochę ameryki do odkrycia mamy
Wracając do tematu możecie śmiało to lutować i grzać w granicach rozsądku oczywiście.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
A po czym Ci się tak stało? Nagle samo z siebie? Czy próbowałeś coś zmienić?
Generalnie jest to rodzaj pamięci FLASH. Są tam dane, ale okazuje się, że po zbadaniu pobieżnie całości eepromu nie ma to pokrycia z danymi z map odczytywanych programami typu galletto.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie chodziło mi o to że flexa nie można grzać ani lutować tylko że w sytuacji takiej jak na zdjęcie1-kopia pali się tranzystor sterujący cewkami, wypala dziurę w tej jak to nazwaliście folii i niestety całe ecu do wyrzucenia ;[
Przez jakieś dwa lata nic się nie działo , a gdzieś od miesiąca ciężko odpala na ciepłym ,tylko na ciepłym poza tym wszystko chodzi normalnie , czujnik wałka rozrządu i wału wymieniony i nic nie pomogło i takie tylko przypuszczenie , że może wina komputera . Błąd jest tylko podczas diagnostyki .
pieter65 immobiliser nie ma nic do 'łatwości' odpalania. Albo odczyta kod i pozwoli odpalić albo nie odczyta (albo uzna kod za nieprawidłowy) i nie pozwoli odpalić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum