Wysłany: Czw Mar 10, 2016 19:21 [R25] Usterka elektryczna czy mechaniczna?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2003
Witam,
Od jakiegoś czasu borykam się z upierdliwą usterką, mianowicie silnik szarpie przy przyspieszaniu gorzej niż kursant na początku nauki jazdy...
Problem nie występuje natomiast podczas bardzo powolnego przyspieszania, na całkowicie zimnym silniku przy temp. ok 0 stopni, albo po rozgrzaniu silnika i kilku minutach jazdy na najwyższych obrotach.
Samochód odpala bez problemu i trzyma jałowe obroty. Jazda ze stałą prędkością jest bezproblemowa, ale gdy np. chcę przyspieszyć, szczególnie jadąc pod lekką górkę to jest duże szarpanie.
Wymieniłem już wiele rzeczy, m.in. wcześniej padła mi instalacja czujnika położenia wałka rozrządu i trzeba było wymienić czujnik i przewody do sterownika. Potem miałem wypadające zapłony, więc wymieniłem świece, przewody WN oraz cewki. Problem wypadających zapłonów zniknął (przynajmniej z listy błędów OBDII), ale zaraz potem pojawił się problem opisany w poście.
Na chwilę obecną mam takie błędy:
P0562 - Niskie napięcie zasilania układu
P0563 - Wysokie napięcie zasilania układu
P0170 - Nieprawidłowy skład mieszanki paliwa
W związku z powyższymi błędami wymieniłem filtr paliwa, sprawdziłem sondę lambda przy silniku - OK, regulator napięcia - OK, napięcie w układzie podczas jazdy i szarpania - ok 14V bez większych odchyleń. Akumulator ma niecałe 3 lata.
Co teraz sprawdzić? Pompę paliwa? Przewody elektryczne? A może sterownik silnika umiera?
SPAMU¦
Wysłany: Czw Mar 10, 2016 19:21 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
A w jakim zakresie obrotów Ci szarpał?
Bo silnik krokowy odpowiada za niskie obroty, a u mnie szarpanie występuje między 1800 a 3000 obr/min, natomiast na niskich wszystko jest git
wyczyść przepustnicę i sprawdź czy nie ma luzów bo czasem fałszywe powietrze łapie i tak szarpie lub potencjometr przepustnicy czasem jak się wytrze to potrafi takie numery strzelać. potencjometr idzie sprawdzić kompem przy pomocy elm327
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Szarpał tak do 2500 obrotów. Oprócz tego są różne przyczyny szarpania, u mnie już były winne, kable, cewka-palec, ECU, a jak jeszcze miałem LPG to nawet nie wnikałem tylko wywaliłem i jest spoko. Ale najwięcej problemu było z tym palcem.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
W r25 nie ma palca, są dwie cewki pod klapką świec
Czujnik przepustnicy sprawdź przede wszystkim na to czy płynnie zmienia opór, czy nie ma czasem przerw lub skoków oporu
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
toksyn źle ci się wydaje, mam wszystkie Rave nawet najstarsze i w żadnym nie ma kopułki i palca, R25 zawsze miały zapłon elektroniczny. Ja w życiu widziałem tez sporo tych silników i kopułka tylko w R200
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
toksyn źle ci się wydaje, mam wszystkie Rave nawet najstarsze i w żadnym nie ma kopułki i palca, R25 zawsze miały zapłon elektroniczny. Ja w życiu widziałem tez sporo tych silników i kopułka tylko w R200
Każdy silnik który ma jakiś moduł zapłonowy lub komputer ma zapłon elektroniczny- tranzystorowy lub trystorowy(rzadziej). Ale prawda, kopułka tylko w MEMSie 1.9 i 1.6. R25 ma juz MEMSa 3 i tak jak mówisz, cewki na pokrywie zaworów.
Do autora tematu: podmień albo chociaż wyczyść CPWK, zawalony brudem lubi krzaczyć sygnał przy przyśpieszaniu. Nieprawidłowy skład mieszanki masz na której sondzie ? Jak tylko na drugiej, to pewnie kat już umiera i bład będzie wywalało.
_________________ Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
Każdy silnik który ma jakiś moduł zapłonowy lub komputer ma zapłon elektroniczny- tranzystorowy lub trystorowy(rzadziej).
Chcesz mi wmówić że kopułka z palcem to zapłon elektroniczny? chyba w sensie takim że prądem to wyzwalasz bo dla mnie to jest mechaniczny rozdzielacz zapłonu a że komp podaje prąd czy inne ustrojstwo to nie oznacza zapłonu elektronicznego.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
zacekpl napisał/a:
Każdy silnik który ma jakiś moduł zapłonowy lub komputer ma zapłon elektroniczny- tranzystorowy lub trystorowy(rzadziej).
Chcesz mi wmówić że kopułka z palcem to zapłon elektroniczny? chyba w sensie takim że prądem to wyzwalasz bo dla mnie to jest mechaniczny rozdzielacz zapłonu a że komp podaje prąd czy inne ustrojstwo to nie oznacza zapłonu elektronicznego.
Rozdzielacz mechaniczny owszem, ale zapłon nazywa się elektronicznym ze względu na sterowanie oraz "elektroniczny przerywacz"(najczęsciej tranzystor). Odsyłam do fachowej literatury, gdzie można zapoznać się z różnicami pomiędzy elektronicznym układem zapłonowym a klasycznym.
_________________ Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
Dzięki Panowie za Wasze rady. W najbliższym czasie chcę sprawdzić czujnik położenia przepustnicy. Czy wystarczy, że wypnę konektor i będę mierzył opór czujnika w zależności od wychylenia przepustnicy? Powinien rosnąć/maleć liniowo, tak?
Jeśli okaże się, że jest ok to przeczyszczę przepustnicę i sprawdzę, czy łapie lewego powietrza. Czy test na zatkanie ręką wlotu i patrzenie czy mi zgaśnie silnik wystarczy?
Tak jeszcze a propos przepustnicy przypomniał mi się jeszcze jeden objaw- puszczenie gazu na 4 albo 5 biegu skutkuje takim opóźnionym o 1sek lekkim szarpnięciem - - miałem to już od jakiegoś dłuższego czasu, ale nie przypominam sobie żeby było tak zawsze - czy to też może być walnięty TPS?
Aha - no i jeszcze będzie do sprawdzenia czujnik położenia wału korbowego -czy bez podnośnika do niego się dostanę?
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum