Wysłany: Sro Mar 30, 2016 06:12 [r75] Czy w kierownicy jest +12V ?
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Witam
Potrzebuje podłączyć dodatkowy układ w kierownicy i stad moje pytanie, czy jest do niej doprowadzone +12 V np pod przycisk klaksonu, albo któryś z bocznych przycisków tempomatu?
dawidd, we wtyczce C0082 (tej co wchodzi od dołu w ten łącznik obrotowy) masz na 1 pinie (fioletowo-czarny) 12V do klaksonu. Tylko to idzie na przekaźnik, więc nie wiem, czy podłączając coś tutaj przypadkiem nie włączysz klaksonu.
Na pinach 2 i 3 masz podłączenie do sterowania radiem, a na 4 i 5 tempomat. 6 to masa.
Tej wtyczki dwupinowej bym nie ruszał, to od poduszek.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
To może podłączysz się do przewodów od przycisków sterowania radiem? Drugi ich koniec jest za radiem, więc łatwo się do nich dobrać. Sygnały z tych przicisków możnaby dać na tabletowego pilota. Bo rozumiem, że pilot jakiś bezprzewodowy, tylko trzeba go zasilić?
no własnie nie, te przewody o korych wspominasz juz zaplanowałem jako szynę D+ i D- do usb tableta. Z kolei masę mam na kolumnie, brakło tylko plusa. Myślałem ze z klaksonu go wezmę, ale działało by to tylko do momentu wciśnięcia klaksonu.
100mA to trochę sporo. To jest ciągły pobór prądu? Czy max, a średni byłby znacznie mniejszy? Zmierz ile bierze przekaźnik (zwierając styki przycisku amperomierzem).
Taki zwykły 12V przekaźnik weźmie z 30mA. Samochodowy może trochę więcej.
Trzebaby sprawdzić minimalny prąd jaki nie uruchamia przekaźnika, dać potem szeregowo rezystor ograniczający pobór poniżej tego progu, diodę (najlepiej schottky'ego), za tym spory elektrolit i dalej na przetwornicę DC/DC. Samo zbicie z 12V na 5V powinno podwoić wydajność prądową (już po uwzględnieniu efektywności przetwornicy). Wtedy normalne trąbienie nie spowoduje zaniku tych 5V. Chyba, że lubisz trzymać pół minuty rękę na klaksonie
Trochę rzeźba, ale powinno działać
[ Dodano: Sro Mar 30, 2016 16:55 ]
A w ogóle po co DAC w kierownicy?
[ Dodano: Sro Mar 30, 2016 17:05 ]
Dobra, chyba rozumiem - DAC ma przyciski i chcesz się nimi podłączyć do oryginalnego sterowania radiem, żeby sterować tabletem?
Nie lepiej kupić takiego cosia: http://www.ebay.com/itm/N...A4AAOSwgQ9VzBlt i podłączyć się do ADC i odczytywać oryginalny pilot?
Można wtedy sobie zwierać dowolne przyciski w DACu, albo podłączyć się do tableta przez przelotkę na RS232 chociażby i tam już zrobić apkę do sterowania czymkolwiek.
Zaprogramować takie coś będzie prosto, bardzo dużo ludzi teraz zaczęło się bawić mikrokontrolerami.
BTW, sam planuję zrobić interface w ten sposób (ale nie tablet, tylko Orange PI).
Plusem jest brak rzeźby w kierownicy - nawet nie musisz jej rozkręcać.
no jest to jakieś rozwiązanie.
A co do arduino - robiłem to już, stanąłem na etapie z czytywanie wartosci rezystorów w pilocie kierownicy w arduino tak aby wpisać w program jakie granice rezydencyjne ma mieć poszczególny przycisk, ale później brakło mi czasu i projekt upadł. Kupiłem kartę dac z przyciskami i w tym kierunku poszedłem
[ Dodano: Sro Mar 30, 2016 19:40 ]
Chyba ze miałbyś jakiś gotowy programik pod arduino ze schematem to bym chętnie wykorzystał
[ Dodano: Sro Mar 30, 2016 19:41 ]
a co do tych 100mA - to taki planowałem dać stabilizator, sama karta pewnie pobiera znacznie znacznie mniej
Chyba ze miałbyś jakiś gotowy programik pod arduino ze schematem to bym chętnie wykorzystał
Gotowca nie mam niestety. Jeśli możesz poczekać, to za jakiś czas będę grzebał w swoim i udostępnię co będzie trzeba. Planuję dodać jeszcze 2 enkodery w ramce radia, żeby mieć gałki do regulacji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum