Wysłany: Czw Mar 31, 2016 14:14 [R75] Pilne pytanie o wysprzęglik metalowy.
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Właśnie zadzwonił do mnie mechanik, który miał mi wymieniać sprzęgło i wysprzęglik, i powiedział że wysprzęglik jest "za duzy". Wysprzęglik kupiłem metalowy TAZU. Mówił coś że te przewody (rurki) inny rozstaw mają czy tam ułożenie, coś takiego i że powinien być plastikowy. Jest to w ogóle możliwe? Proszę o jak najszybszą odpowiedź, bo zaraz się do niego wybieram.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Mar 31, 2016 14:14 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Też niedawno wymieniałem na metalowy TAZU. Zero problemu z montażem. W warsztacie nie mieli żadnych uwag do niego.
Tyle, że mój za pierwszym razem przyszedł w dwóch kawałkach, których się nie dało złożyć. Niemniej Pan z TAZU stanął na wysokości zadania i już na drugi dzień miałem nowy w całości na miejscu.
Wcześniej miałem już założoną pompkę z TAZU, więc to był teraz z wysprzęglikiem naturalny wybór. Przy pompce - wtedy jeszcze inny mechanik - trochę narzekał na sztywne przewody i początkowo nie chciał uwierzyć, że będą pasować, ale pokazałem mu ten filmik z montażem pompki, co krąży w sieci. Spróbował i się udało.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Mi powiedział, że te przewody w metalowym jeden jest za długo a drugi za krótki... Powiedział że może przełożyć przewody od starego. A jak by przełożył to by chodziło dobrze?
Być nie może. Chyba, że coś tam kiedyś było grubo modyfikowane, ale to tylko wtedy okazja, żeby zrobić jak trzeba.
Skoro u mnie pompka TAZU pasowała wtedy do starego wysprzęglika i teraz nowy wysprzęglik też z tą pompką TAZU spiął się bez problemu... to u Ciebie też powinien nowy wysprzęglik TAZU pasować z oryginalną pompką.
Raczej bym przewodów starych nie dawał, te miedziane wydają się być trwalsze i solidniejsze, no i zawsze to znowu jakiś kolejny półśrodek.
U mnie (i nie tylko) pasowało bez gadania, to i u Ciebie powinno.
Zawsze możesz przy okazji od razu zmienić pompkę na TAZU, to będzie komplet.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Byłem u niego. I fakt, wysprzęglik od TAZU ma dłuższy przewód niż wysprzęglik plastikowy (ten który łączy się z pompką sprzęgła). Ale, że jakiś czas temu sam wymieniałem pompkę na tazu, to powiedziałem mu, że tam jest miedziany przewód i że może trzeba go odpowiednio poprowadzić, bo ja poprowadziłem go mniej więcej tak jak było na filmiku, ale żeby mi pasował do tego wysprzęglika który siedział (z krótszym przewodem). A przekładał nie będzie. Stary wysprzęglik, rozleciał się zanim go jeszcze całkiem wyjął. Ale za to sprzęgło było w całkiem dobrym stanie, poza sprężynami które już poczuły chyba ten konający z dnia na dzień wysprzęglik.
A co do mechanika. Byłem tam ostatni raz Tylko dlatego, że zależało mi na czasie a wszędzie indziej było zapchane.
Edit.
Mam jeszcze do was pytanie. Bo wcześniej przy wciśnięciu sprzęgła było słychać już wysprzęglik. A teraz po wymienia, w momencie kiedy sprzęgło już łapie, słuchać jakby szybkie "stuki". Cos podobnego do pracy silnika ale ciut szybsze. I tylko kiedy dodaje trochę gazu. (w zakresie kiedy sprzęgło zaczyna łapać). Ciężko jest mi to określić. Może przychodzi wam do głowy co to może być.
A może jestem już przewrażliwiony na punkcie stuków, puków. A może się "dotrze"?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum