Wysłany: Czw Mar 31, 2016 04:12 [MG ZR 1.4] problem po naprawie
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 2003
Witam. nabyłem ostatnio MG ZR, w gazie. miał wypaloną dziurę w tłoku i po naprawie silnik klekocze, wydaje mi się, że nie było tak gdy odjeżdżałem od mechanika, nie zauważyłem tego.
co było robione:
Nowy tłok,
uszczelka pod głowicą,
rozrząd,
filtr powietrza,
nowe oleje,
nowe uszczelki,
nowe świece,
Silnik klekocze zarówno na ciepło jak i na zimno, nie słychać tego przy większych obrotach, zapewne z racji obrotów...(gdy stałem na światłach silnik na chwilę przestał wydawać z siebie te dźwięki, ale później gdy ruszyłem znowu - jednorazowy epizod) przy dojeżdżaniu do skrzyżowania samochód lubi zgasnąć (na gazie, na benzynie mało jeżdżę i nie zauważyłem tego, wydaje mi się, że również filtr na reduktorze może być do wymiany) nie mam porównania mocy, ponieważ mam go od niedawna.. po zakupie działało wszystko OK. teraz natomiast miewam problem z wrzuceniem wstecznego i 5. biegu (tak jakby coś blokowało)
dzisiaj gdy wjeżdżałem na rondo - bieg pierwszy mi wyskoczył, ledwo puściłem sprzęgło - może wina zaniedbania, biegi 2,3,4 są OK. z 1. też nie miałem problemu aż do sytuacji z rondem. nie mogę również opuścić szyb i wiatraczki w samochodzie nie działają, ale wydaje mi sie że to już wina drobnostki. - pod maską obok skrzynki z bezpiecznikami mam niepodpiętą kostkę, może mechanik pominął podczas składania po wymianie rozrządu?
kolejną rzeczą jest to, że dodając gazu silnik może mieć 1000 obrotów lub 2000, nie ma nic pomiędzy. co jest kłopotliwe, gdy jadę np. kamienistą drogą. Co może boleć mojego MG? i co równie ważne.. bardzo oberwę po kieszeni??
//zapomniałem dodać, że wskaźnik oleju jest w 4/5 zanużony w oleju.
zanim odpalę świeci mi się lampka alladyna i ikona silnika, asr, abs. po odpaleniu wszystko gaśnie. Jednak w czasie jazdy czasami odpala mi się ikona silnika - raz jest raz nie. raz miga a raz sie zaswieci. gdy się świeci a ja np. zgaszę samochód i odpalę - ona nadal świeci.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Mar 31, 2016 04:12 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Silnik klekocze zarówno na ciepło jak i na zimno, nie słychać tego przy większych obrotach, zapewne z racji obrotów..
Stawiam na hydropopychacze, ale mogła sie się obrócić panewka korbowodowa jak był zmieniany tłok.
FooFire napisał/a:
po zakupie działało wszystko OK. teraz natomiast miewam problem z wrzuceniem wstecznego i 5. biegu (tak jakby coś blokowało)
Do sprawdzenia mechanizm zmiany biegów i regulacja linki sprzegła.
FooFire napisał/a:
1. też nie miałem problemu aż do sytuacji z rondem. nie mogę również opuścić szyb i wiatraczki w samochodzie nie działają, ale wydaje mi sie że to już wina drobnostki. - pod maską obok skrzynki z bezpiecznikami mam niepodpiętą kostkę, może mechanik pominął podczas składania po wymianie rozrządu?
Nic to nie ma do rozrządu, posprawdzaj bezpieczniki.
FooFire napisał/a:
kolejną rzeczą jest to, że dodając gazu silnik może mieć 1000 obrotów lub 2000, nie ma nic pomiędzy. co jest kłopotliwe, gdy jadę np. kamienistą drogą. Co może boleć mojego MG? i co równie ważne.. bardzo oberwę po kieszeni??
Wydaje mi się, że to tylko Twoje subiektywne odczucie, mozna spróbowac podregulowac linkę gazu.
FooFire napisał/a:
zapomniałem dodać, że wskaźnik oleju jest w 4/5 zanużony w oleju.
Nic w tym dziwnego, chyba ze mówisz o jego długości całowitej.
FooFire napisał/a:
zanim odpalę świeci mi się lampka alladyna i ikona silnika, asr, abs. po odpaleniu wszystko gaśnie. Jednak w czasie jazdy czasami odpala mi się ikona silnika - raz jest raz nie. raz miga a raz sie zaswieci. gdy się świeci a ja np. zgaszę samochód i odpalę - ona nadal świeci.
Lampa alladyna to kontorlka ciśnienia oleju po odpaleniu ma zgasnąć, jak nie nie gaśnie to silnik nie ma smarowania.
Nie asr tylko SRS, to poduszki, też muszą zgasnać po odpaleniu.
Jak kontrolka silnika sie pali to wypadało by podłączyć pod komputer i zobaczyć co chce mam powiedzieć.
_________________ Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
Bezpieczniki są w porządku, w poniedziałek będę chciał dorwać znajomego mechanika, jego syn miał rovera 25 z identycznym silnikiem, więc myślę, że będzie się znał. Zauważyłem też, że mechanicy rzadko słyszeli o MG, trzeba im podpowiadać, że to brat Rovera
Dzisiaj podczas zakupów (ok 4 km w jedną stronę) samochód sprawdził się dobrze, nie gasł itp.. miał lekkie wibracje na 1000 obrotów kiedy stałem w miejscu. wydaje mi się, że im dłużej stał tym wibracje zwiększały się. Powinienem przestać jeździć?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum