Wysłany: Czw Maj 05, 2016 21:21 [Rover 75] przy dodawaniu gazu autko szarpie [i]
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam mam problem z autem mianowicie ostatnio zaczęło szarpać podczas dodawania gazu( przyspieszania) oraz straciło na mocy i zaczęło chodzić jak by na nie wszystkich cylindrach jak dodawałem gazu to wkręcał się na obroty nierówno po konsultacji z gazownikiem zostały wymienione wszystkie świece niby pomogło ale na jeden dzień dziś auto zaczęło znowu szarpać tym razem lżej i pojawia się to tylko przy przyspieszaniu na 3 4 biegu . dodam ze błędy z kompa jakie sa to czasem jedynie pojawia się P1471 ale znika
gazownik podejrzewa również ze na 4 cylindrze są uwalone przewody zapłonowe ( z tego co doczytałem tam jest jedynie cewka ) czy ktoś wie co morze być powodem moich problemów? ostatnio jak naprawiam to auto( a wymieniłem sporo od rozrząd(3 paski) pompę wahacze amory poduchy pod silnikiem hamulce czujnik ABS prawy jutro idzie na wymianę lewy bo w toafie wywala błędy i zapala mi sie trakcja ABS i czasem ręczny), oba przednie łożyska olej świece płyny tarcze przód tył i szczeki tył geometria drążki) wszyscy mechanicy w Gorzowie Wielkopolskim jak widzą te auto( markę) to po prostu płakać mi się che bo nikt nic w tym aucie nie wie co i jak robić a teraz doszła jeszcze taka usterka ze sam nie wiem co począć to co mogę sam naprawiam ale z tym to teraz mam problem Proszę o rady lub pomysły co morze być przyczyna takiego zachowania auta
ps siedzę na forum do 2 w nocy dziś mam nadzieje ze ktoś coś odpisze i uda sie mi coś podpowiedzieć pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Czw Maj 05, 2016 21:21 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
taba19, VIS są dwa, balance i power, jak staniesz przed autem to po lewej stronie, dwa pudełka z kostkami przy kolektorze dolotowym. Najlepiej sprawdzić przez TOAF. JEżeli wyjdzie coś nie tak, zapraszamy do Dzieja.
Najpierw wymień kable a potem sprawdź na którym cylindrze wypadają zapłony (TOAF) i wtedy cewka
[ Dodano: Czw Maj 05, 2016 22:40 ]
VISy tez toafem sprawdzisz, można je rozebrac sprawdzić wymyć w benzynie i złożyć jak nadal nie chodza to do dzieju
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
no jedyne co wyskakuje w toafie to właśnie ten P1471 czyli mam rozumieć ze silniczek do roboty tak czy według schematu naprawy na forum mogę to naprawić sam czy wysyłać do naprawy jakiemuś specjaliście
a on morze być przyczyna szarpania spalanie auta w mieście mam około 10 l a na trasie około 8.7 do 9
[ Dodano: Czw Maj 05, 2016 22:42 ]
dobra to podpytam a jak w Toafie sprawdzić wypadanie zapłonu ?
[ Dodano: Czw Maj 05, 2016 22:47 ]
pewnie w TOAF mam wejść w opcje "Silnik" a potem "odczytać błędy" ale jak sprawdzić wypadanie bo chyba to nie tak jak myślę się sprawdza
Są błędy silnika opisane jako wypadanie zapłonu na x cylindrze.
Ten błąd VIS 1471 to jest od tego siłownika z boku kolektora, bardzo możliwe że zatarła się tylko klapka, obejrzyj czy nie jest cały zaolejony a potem jak go zdejmiesz rozruszaj klapkę tak żeby chodziła luźno, załóż i sprawdź czy błąd wraca jak wróci zdjmij go rozbierz i wypłucz benzyną, sprawdź wszystko czy działa i nie popalone złóż do kupy i sprawdź jak nadal kiepsko to dzieju pomoże tylko
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
To z tego co piszesz wychodzi na to ze ja takich błędów nie mam(wypadanie zapłonu no chyba ze mam odczytywać błędy podczas pracy silnika pod obciążeniem) jedyny błąd jaki mam w silniku to właśnie VIS wiec jutro go zdemontuję i zrobię tak jak mówisz ale czy to szarpanie morze mieć z tym związek
[ Dodano: Czw Maj 05, 2016 23:01 ]
aa i zapomniałem z tego co go dziś oglądałem ten właśnie VIS boczny to koło kostki wchodzącej do niego ciut oleju było
ps co mi będzie potrzebne do demontażu zwykły krzyżak starczy czy jakieś inne specjalne narzędzia?
Tak, może, a do tego zużycie paliwa wskazuje na padnięty VIS. błędy zapłonu nie zawsze są a szarpie niestety.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
czyli może to wo gule nie być cewka a ten skopany VIS a tak wo gule to spalanie jakie powinno być mniej więcej kurde lepiej by było zęby był ten vis chyba skopany bo to to raczej sam naprawie albo wam podeśle (dziejowi)
[ Dodano: Czw Maj 05, 2016 23:14 ]
czyli podsumowując
1 najprawdopodobniej za usterkę szarpania przy dodawaniu gazu odpowiedzialny jest boczny VIS sprawdzić go wyczyścić i zmontować
2 ewentualnie padnięta któraś cewka do sprawdzenia przez TOAF ale nie koniecznie może się tam pokazać (sprawdzić to mam na biegu czy na luzie )
3 ostatecznie zmienić cewki i świece tak
1 najprawdopodobniej to rozwiąże problem, jeszcze sprawdź czy przypadkiem nie łapie fałszywego powietrza tym VISem (słychać jak przegazowujesz pod maską)
2 tak jak piszesz sprawdź błędy skasuj przejedź się niech poszarpie i odczytaj na nowo.
3 kable zmień tak czy tak bo drogo nie jest a spokój na długi czas a cewki próbuj kupić jedną i nia poodmieniając szukać felernej.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
no i jestem po wymianie cewki na 2 cylinderku W ToaFe był błąd cylindra P0302,niby nie pomogło ale mechanik popatrzył swoim okiem i znalazł wypadnięty wąż podciśnienia ( odmę tą koło Vis1) włożył i objawy jak ręką odjął znikły oraz błędy od cewki i od VIS teraz trochę pojeżdżę mam nadzieje ze nie wrócę do tematu i nic nie wyskoczy ale te VIS poczyszczę i tak dla świętego spokoju mam nadzieje ze komuś moje perypetie również podsuną pomysł naprawy
Dzięki serdeczne za pomoc Niech wam Bozia w dzieciach i W totku wynagrodzi (jutro 40 mil do wygrania)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum