Wysłany: Wto Maj 17, 2016 06:37 [r 75 2,0 2001] - problem z elektryką
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
witam, znajomy kupił rovera z silnikiem 2,0 v6 z roku 2001. po tygodniu zaczeły się problemy.... dosłownie z dnia na dzień przestał działać centralny zamek (otwierają sie tylko jedne drzwi tylne), na desce wyskakuje komunikat o przegrzaniu silnika , wskaznik od temperatury raz na maxa raz na mini, temperatura silnika ok patrząc na parametry z komputera, swieci się abs, sygnalizacja zuzycia klocków(sa nowe)....okresowo jest problem z uruchomieniem silnika. brakuje nadkola pp, ale tam idzie tylko wiązka do reflektora chyba. dywaniki i bagażnik bez oznak wilgoci. na stałe swieci się lewe światło przeciwmgielne a przycisk nie reaguje. na forum sa podobne dwa przypadki jeden to było problem z webasto a w drugim okazalo się że akumulator... tutaj okazało się że akumulator ma 2 miesiące jest na to paragon, ładowanie na światłach 14,2...... co to może być?? od czego koledzy byście zaczeli???
pozdrawiam
[ Dodano: Wto Maj 17, 2016 07:37 ]
dodam jeszcze że na wyświetlaczu świeci się "err" ale tak nie było. radio działa prawidłowo dmuchawa również.
_________________ ROVER 45 ::::::)))))))
SPAMU¦
Wysłany: Wto Maj 17, 2016 06:37 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jak dla mnie problem z zegarami, sypie oprogramowanie, ale w tej kwestii nie pomogę. Mimo, że dywanik suchy, zachęcam do sprawdzenia grodzi w poszukiwaniu wilgoci, która mogą wystąpić. Później szukać w zegarach
[ Dodano: Wto Maj 17, 2016 09:08 ]
Kiedyś jeden elektromechanik mówię mi że cofnął przebieg i za kilka dni facet wrócił, bo przebieg wrócił, więc moze u was podanie, bo np. err na wyświetlaczu oznacza błędne wskazania między licznikiem a włącznikiem świateł. Tu by musiał MaReK interweniować, on się na tym zna najlepiej. Skopali przy cofaniu i może coś się stało z licznikiem.
Samochód był podłączany pod jakikolwiek komputer?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
no widzisz nie pomyślałem żeby połączyć się z zegarami:) ale jeśli okaże sie że w zegarach jest problem to jaki jest proces naprawy?? kupno drugich i wgranie pamięci softu czy jaki?? i oczywiscie jakie koszty takiej operacji??
kolejna sprawa to ten centralny zamek nagle przestał funkcjonować to też z zegarami może mieć związek??
trochę minęło czasu od ostatniego postu ale teraz sie biore za to auto na maxa:) cały czas zgłasza silnik przegrzany , w autocomie widzi temperature 132*C a jak odepnę wtyczkę od czujnika to pokazuje 120. jak najłatwiej sprawdzic ten wentylator na krótko?? dodam że mam zdjęty zderzak. dam radę wysterować ze skrzynki bezb?? w środku rozebrałem sporo plastików i nie widzę sladów wilgoci. czy można wyłączyc immo bezinwazyjnie tak jak w r45?? chce wyłączyc bo ktos zdjął cewkę i wsadził tam jeden kluczyk na stale , oczywiscie wszsytko skrupulatnie zamaskowane taśmą i na opaskę:) może to dlatego centralny nie działa bo kluczyki nie zakodowane?? Sporo zadałem pytań ale niechciałem pisać kilku postów...
z góry dzięki za odpowiedz.
[ Dodano: Sro Cze 15, 2016 22:03 ]
dodam że mogę tylko połączyc się z silnikiem.... na forum jest mowa o programie toaf....czy można sobie sciągnąć taki program i kupić konkretny kabelek...
widziałem sposób sprawdzenia wentylatora podany na forum, sprawdziłem przekaznik, bezpieczniki tu jest ok. natomiast zgnity jest przewód brązowy gruby co idzie do tej puszki na obudowie wiatraka... od tego jutro zacznę..
[ Dodano: Sro Cze 15, 2016 22:18 ]
przy podlączonym czujniku temp wyswietla się błąd p0117 i widzi 132* a gdy odpinam to błąd p0118 i temp 120*. jutro będe miał dekadę rezystancyjną to sprawdzę co i jak. czy istnieje tabela z wartościami om i stopniami * jakie powinny być dla czujnika??
czy czujnik abs można sprawdzic miernikiem?? czy tylko oscyloskop?? teraz auto odpala za kazdym razem temperatura silnika normalnie rosnie pomimo zdjętej kostki z czujnika obok termostatu..... czemu tak jest?? jest inny czujnik??
[ Dodano: Pią Cze 17, 2016 22:48 ]
dzisiaj odczytałem tofem i wyszlo że każdy układ ma inny vin niż w dowodzie tak ma byc?? przez to takie cuda sie robią??
wychodzi na to że silnik był wymieniany... czy mogę wpisać vin z dowodu do modułów?? niemogę zmienić vinu w IPK.
[ Dodano: Sob Cze 18, 2016 12:07 ]
jenda sprawa sie wyjasnila pod kolumną kierownicy był kluczyk wsadzony do imoo i dlatego zamek centralny nic nie robił bo widział cały czas kluczyk. po naprawie tego centralny zamek zamyka wszystkie drzwi ale ich nie otwiera...jest dzwięk otwierania w zamkach ale nic sie nie dzieje. co mogło się tam zepsuć skoro silniczek działa na otwieranie i zamykanie??
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Cze 18, 2016 15:34
dawidek126 napisał/a:
co mogło się tam zepsuć skoro silniczek działa na otwieranie i zamykanie??
napisz jak to wygląda przy zamykaniu i otwieraniu samym kluczykiem ( przy otwieraniu kluczykiem 2 x przekręcamy ) , a jak pilotem , bo pilot zamyka w sposób tzw. całkowity ( z alarmem ).
rozebrałem jeden zamek i okazuje sie ze jeden silniczek rusza dopiero jak rusze go ręką a po kilku sekundach idzie dym.... więc czy uniwersalne siłowniki zadziałają jak bym chcial wstawić?? oczywiscie żeby został kluczyk fabryczny i centralka... ja bym chciał włożyc same siłowniki... czy to zadziała prawidłowo?? bo silniczki nowe chyba 45 zł kosztują a niemam pewnosci ile te drugie zadzialają....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum