Wysłany: Pon Maj 23, 2016 01:53 [R214Si, 99r] Nie działa ogrzewanie tylnej szyby
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 1999
Witam w moim Roverku nie działa ogrzewanie tylnej szyby, już po prostu nie mam sił, nie wiem co może być tego przyczyną, 2 dni z życia stracone przy grzebaniu i próbach na nic. Przechodząc do sedna - wiązkę klapy zrobiłem, przedłużyłem i polutowałem przewody, wszystko działa jak należy, oprócz ogrzewania... Przekaźnik na 100% jest dobry, sprawdzałem chyba z 10 razy... wszystkie bezpieczniki też, są w porządku... Najlepsze jest to, że po wsadzeniu przekaźnika nawet przy wyłączonym zapłonie włącza się i wyłącza jak chce, nie można tego w żaden sposób kontrolować dla tego jeżdżę bez przekaźnika, żeby mi akumulator nie padł. Napięcie na szybie jest wtedy gdy przekaźnik załączy, lecz to różnie bywa raz co sekundę włącza i wyłącza a raz kilka po kilka sekund trzyma. W gnieździe przekaźnika napięcie jest stałe, sprawdzałem żarówką, świeciła stale bez migania nie to co przekaźnik. Czy to możliwe że padł MFU, gdy timer wycieraczek, światło wewnętrzne itp działa? Kilkukrotnie rozpinałem całą skrzynie bezpieczników pod kierownicą sprawdzając kostki i nie mam już pomysłów co to może być. Dodam jeszcze, że gdy przekaźnik pykał i załączał jak chciał gdy wyjąłem bezpiecznik 23 przekaźnik przestał załączać i rozłączać, po wsadzeniu bezpiecznika dalej nic tak jakby coś padło. gdy sprawdzałem żarówką gniazdo przekaźnika już nie świeciła, a wszystkie bezpieczniki sprawdzane miernikiem i są w porządku tak samo jest napięcie na kostkach u góry które idą od tyłu do tej skrzyni bezpieczników, tak samo mam napięcie na włączniku ogrzewania ale on nie reaguje na włączanie (nawet przy odpalonym aucie). Po ponownym rozebraniu i rozpięciu całej skrzyni i podpięciu i wsadzeniu przekaźnika dalej zaczął rozłączać i załączać ale gdy sprawdzam znowu wejście na piny 1-2 cewki, nie świeci żarówka. Myślę, że może gdzieś kabel od masy jest przetarty i robi zwarcie, i chciałem dorobić lewą masę pod ten przekaźnik ale nie mogę sprawdzić który z pinów 1-2 jest masowy, bo nie reaguje już na żarówkę, a dzień wcześniej świeciła po podpięciu w gniazdo przekaźnika. Ręce już opadają, mam nadzieje, że cokolwiek zrozumiecie z tego bełkotu. Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Pon Maj 23, 2016 01:53 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pan weźmie i Pan się upewni czy sam przekaźnik jest sprawny, bo coś mi się zdaje, że jego cewka już ma problem....
Wyciągnij przekaźnik i zrób mostek na stykach NO w gnieździe. Sprawdź napięcie na szybie. Od wyniku zależą dalsze czynności. Oczywiście drogą eliminacji musisz się upewnić czy masz sprawne przycisk i bezpiecznik.
Same MFU można sprawdzić wpinając woltomierz na styki cewki przekaźnika (do gniazda oczywiście) i obserwując załączać i wyłączać podgrzewanie.
Przekaźnik jest sprawny, sprawdzałem na innym przekaźniku (tym od wycieraczek tylnych) tak samo po podłączeniu cewki przekaźnika załączał się i rozłączał jak chciał, przycisk kompletnie nie reaguje na nic bez względu na to czy jest zapłon czy nie, a gdy odpiąłem przycisk dalej przekaźnik działał jak chciał. Bezpiecznik jest sprawny, a co do sprawdzenia MFU to nie mam jak bo nie mogę włączyć podgrzewania, to czy jest włączone czy wyłączone zależy od kaprysu przekaźnika który co kilka sekund się zmienia. Co do mostkowania gniazda, sprawdzę rano czy jest napięcie na szybie, bo gdy przekaźnik jest i akurat załączy to jest pełne napięcie bez ubytków.
Skoro jest jak mówisz, to ja szukałbym jeszcze przerwy w obwodzie (przycisk, MFU, przekaźnik). Jeśli i to okaże się dobre nie unikniesz rozbierania MFU. On ma mikroprzekaźniki i być może ten odpowiedzialny za sygnał na przekaźnik podgrzewania szyby może okazać się uszkodzony. Wymiana i po sprawie.
Technozen z http://forums.mg-rover.org/ zaleca wymianę MFU.
Personally, I wouldn't waste time with an MFU problem. The unit is fitted to so many MG-R vehicles it is easier just to find one on a scrap car and swap it out.
MFU wcześniej rozbierałem ale nie chciało mi sie szukać winnego przekaźnika, i spróbowałem tak jak mi poradziłeś zmostkować piny NO, i okazało się, że jest stałe napięcie bez skakania, więc dorobiłem włącznik i podgrzewanie szyby będę włączał z innego włącznika niż ten oryginalny bo on i tak nie reaguje na nic, jedyny plus to taki, że ma przy sobie żarówkę i gdy włącze ogrzewanie dorobionym włącznikiem na tamtym świeci mi się żarówka więc będę pamiętał o wyłączaniu, bo teraz MFU raczej nie steruje nim i samoczynnie mi nie wyłączy ogrzewania po nagrzaniu (przez mostkowanie mogę włączyć nawet na zgaszonym zapłonie) . Także, problem można uznać za rozwiązany, dzięki wielkie za pomoc
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum