Forum Klubu ROVERki.pl :: V6 zamiast 1.4?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
V6 zamiast 1.4?
Autor Wiadomość
Dawid_pn 



Dołączył: 01 Lis 2015
Posty: 9



Wysłany: Pią Maj 27, 2016 19:01   V6 zamiast 1.4?

Witam wszystkich. Może zacznę od początku, a mianowicie rok temu kupiłem 214-stkę w stanie powiedzmy sobie bardzo średnim. Miał służyć góra dwa miesiące ale przypadł do gustu mojej kobiecie więc zaczęła się całkowita odbudowa tego auta. Padło na to że zrobię go na ZR-a :mrgreen: w miarę prac okazało się że 103 konie wyzionęło ducha i silnik pójdzie na śmieci. Z racji że mam opla omege z silnikiem 2.5 V6 który ma w tej chwili jakieś 210 koni wymyśliłem że wpakuję ten silnik do Roverka.
zastanawiam się czy ten silnik się zmieści???
Jak sądzicie da się to zgrać?
Liczę że wspomożecie swoją wiedzą ten projekt
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Maj 27, 2016 19:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Sk133 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 106

Rover 200

Wysłany: Pią Maj 27, 2016 19:49   

Dawid_pn napisał/a:
jakieś 210 koni

Na taką moc to byłby dobry napęd RWD.

Na taki wielki silnik, to chyba tam za ciasno, chyba że umieścisz go centralnie :razz:
Mnie kusił kiedyś swap na 1.8VVC, na forum jest dużo informacji na ten temat.
_________________
214si części: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=106152
 
 
Dawid_pn 



Dołączył: 01 Lis 2015
Posty: 9



Wysłany: Pią Maj 27, 2016 20:27   

ja lubię V-ki :mrgreen:
tak myślę że skoro ludzie pakują te silniki do corsy b to może tutaj też się uda. Tym bardziej że ogumienie też będzie dość spore to coś musi je gnać :twisted:
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Pią Maj 27, 2016 20:53   

Jeśli tak jak ja, wyznajesz zasadę plug&pospawaj&play to zmieścisz nawet V8 :twisted:
 
 
Dawid_pn 



Dołączył: 01 Lis 2015
Posty: 9



Wysłany: Pią Maj 27, 2016 20:58   

haha V8 to do wymiany świec by trzeba silnik zrzucić
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Pią Maj 27, 2016 23:33   

Nie chcę cię za bardzo demotywować ale skończy się na tym że nic z tym silnikiem nie zrobisz ;]
Nawet z KV6 rovera są pewne problemy do rozwiązania, trzeba zmniejszyć miskę bo inaczej jest bardzo nisko, co skutkuje tym że silnik się grzeje.
U ciebie trzeba wszystko pasować od zera. Raczej nie będziesz w stanie dopasować skrzyni biegów z rovera do silnika opla bez przeróbek.
Na dodatek jeśli masz tam jakiegoś x25xe z omegi to cały osprzęt jest przystosowany do montażu wzdłuż i takie "pierdoły" jak kolektor dolotowy, wydechowy trzeba wziąć np. z vectry.
Pomyśl jeszcze jak zmieni się prowadzenie twojego rovera jak dopakujesz mu taką ciężką v6 przed przednią osią ;]
 
 
Dawid_pn 



Dołączył: 01 Lis 2015
Posty: 9



Wysłany: Sob Maj 28, 2016 07:26   

Wiem ile to przeróbek i ma jeszcze jeden silnik w częściach właśnie z vectry i w tych gratach jest też kolektor choć nie taki jak bym chciał więc pewnie kupię inny. Odnośnie skrzyni to będzie najprawdopodobniej oplowska (gdzieś czytałem że podejdzie jeszcze od lanosa ale czy to prawda nie wiem) problem tylko będzie z dobraniem zawieszenia i pozbyciem się immo z wiązki silnika omegi
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Sob Maj 28, 2016 19:07   

Obsadzisz tą oplowską skrzynię i co potem ? Dasz całe półosie przeguby piasty z opla ?
 
 
Dawid_pn 



Dołączył: 01 Lis 2015
Posty: 9



Wysłany: Sob Maj 28, 2016 20:47   

Taki mam zamiar. Może z astry podejdą bo nie ukrywam że ułatwi mi to sprawę.
Miałbym z głowy kwestię dużo cięższego silnika i półosi. Nie wiem jeszcze jak z ich długością ale maniacy opla mają na to patenty więc myślę że obejdzie się bez większych problemów.
Będę tylko potrzebował kogoś kto wywali z oplowskiego sterownika immo
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Sob Maj 28, 2016 21:55   

Dawid_pn napisał/a:
Będę tylko potrzebował kogoś kto wywali z oplowskiego sterownika immo


To jest najmniejszy problem całej tej zabawy :roll:
 
 
Dawid_pn 



Dołączył: 01 Lis 2015
Posty: 9



Wysłany: Sob Maj 28, 2016 22:22   

Reszty prac się nie boję :mrgreen:
 
 
bioly 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Mar 2012
Posty: 226
Skąd: Wierzawice

Rover 400

Wysłany: Nie Maj 29, 2016 09:30   

Szczerze mówiąc to bedzie w uj pierdzielenia z tym, jesli masz ochote i czas to działaj moze cos z tego bedzie a jesli nie to sprzedaj mi v6 :D
Ostatnio zmieniony przez bioly Wto Maj 31, 2016 20:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tomii620si 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1161
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Nie Maj 29, 2016 22:14   

albo sprzedaj Rovera i kup Vectre i tam wsadź swoje V6 :)
Bez problemu kupisz vectre 2.5 v6 z uszkodzona głowicą etc bo w nich to wcalenie rzadkośc a wtedy swap jest prawie P&P

No i waga silnika... Do tego problemy ze skrzynią - omega to RWD.. Musialbys szukac skrzyni z FWD jakiejs. Podobno z lanosa pasuje (male wymiary) ewentualnie zostaje Ci oem z vectry..

Daj spokoj
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> MG F TROPHY
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Maj 31, 2016 15:07   

Vectra B z V6 (x25 czy c25) nie jedzie za bardzo, dopiero z 3,0 lub 3.2 ;) Pchanie oplowskiego motoru do rovera to głupota - lepiej próbbować upchnąć KV6, bo wlezie i od razu pasuje część osprzętu, skrzynia biegów, półosie itp. Jednak pewne problemy nastręczy immo. Generalnie łatwiej i lepiej posadzić 2,0T albo 1,8VVC.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Pią Cze 03, 2016 20:14   

A ja tam kibicuję szalonym planom, czuję się jakbym swoje posty sprzed lat czytał :mrgreen:

Półosie można zrobić na zamówienie. To też nie jest problem. Problemem będą najprawdopodobniej fartuchy i cały pas przedni. Miska to też nie problem. Bierzesz starą, obcinasz jak trzeba, spawasz dół nowy i gitara. Jak nie to można nawet zrobić suchą miskę olejową ale to już większa rzeźba bo dochodzi dodatkowa zewnętrzna pompa olejowa.
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 03, 2016 20:28   

Markzo, ale brzmienie Vek...

Ja bym pakował KV6 lub zrobił szalony projekt z inną Vką. Rzecz w tym, że buda 200/25/ZR/SW cechuje się podsterownością, bo jest krótka i ma napęd na przód.

A jakby tak wpakować napęd od BMW 1 albo starej BMW3...
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Cze 03, 2016 20:38   

MD napisał/a:
A jakby tak wpakować napęd od BMW 1 albo starej BMW3...
Nie ma jak puścić wału na tył
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 03, 2016 21:08   

sknerko
Wyjaśnijmy sobie jedno:
Plug&Play
Plug&Boszka&Play
albo Plug&Spawaj&Play

Wszystko to kwestia pinionszków i samozaparcia. :D
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Cze 03, 2016 21:19   

MD wyjaśnijmy sobie jedno podłogi w aucie nie wolno ciąć (dlatego nie kupujesz auta składanego z dwóch) bo to psuje sztywność konstrukcji, musiał byś wstawić całą z innego auta. dlatego jakoś nikt nie wycina podłogi w R75 co by napęd z V8 robić albo 4x4 z landka

[ Dodano: Pią Cze 03, 2016 22:19 ]
Pomyśl wstawić cały zestaw z landka 2,5V6 automat i 4x4 byłby mod że hej
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 03, 2016 21:41   

sknerko, przy klatce bezpieczeństwa? Ja nie mówię, że to ma być "bo se jo z Kaźmirzem taką blachę 1mm wspawałem w podłogę". :D

Albo grubo grubo, albo be babrać się i KV6 pakować, przynajmniej wiele gratów będzie pasować. :P
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r200 98r. 2.0 sdi] Zamiast filtra stożek
tuning wizualny skończony czas na mechaniczny. :)
latinoo22 Tuning mechaniczny 5 Czw Lut 04, 2010 23:07
Remigiusz
Brak nowych postów [620SDI] Rura zamiast katalizatora.
funfel Tuning mechaniczny 27 Czw Lis 06, 2008 20:53
Zibski
Brak nowych postów [R623] Jaki silnik na SWAP zamiast H23A3?
Antosiwo Tuning mechaniczny 5 Pon Sty 06, 2014 22:46
tomii620si



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink