Wysłany: Czw Lis 11, 2010 14:23 [R75] Szoruje podwoziem o wszystko
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam, niedawno kupiłem Roverka 75 2.0 CDT z 2000r i generalnie prawie wszystko w nim mi się podoba poza zawieszeniem. Czy inni posiadacze 75 mogliby się wypowiedzieć czy też zaczepiają o każdy próg zwalniający podwoziem lub czy przy parkowaniu przodem do krawężnika (niskiego nawet) też się zaczepia o coś. Zbliża się zima, a nie chce jeździć roverem jako spychaczem do śniegu. Da się coś z tym zrobić czy tak wszystkie mają?? Warto w ogóle wymieniać sprężyny, a jak tak to na jakie?? Aha i ostatnie pytanie, czy u Was też ten samochód jest taki miękki na zawieszeniu?? Pozdrawiam Paweł
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Lis 18, 2010 20:15, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lis 11, 2010 14:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Powiedzieli mi na stacji, że amorki mam jeszcze zdrowe, ponad 80%, a u Ciebie też ma takie miękkie zawieszenie?? Np przy wjechaniu w dziurę na bank czymś zaczepię
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Lis 11, 2010 14:46
Możesz też zmierzyć odległość środka półosi ( przód ) do błotnika , która przy nieobciążonym aucie piowinna być 408 +/- 10 mm. Tył 399 +/- 10 mm. Jesli jest mniej , to tak ja pisze PHJOWI , albo ktoś założył niewłaściwe sprężyny.
_________________ Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Czw Lis 11, 2010 14:48, w całości zmieniany 1 raz
Witam, problem rozwiązany, nowe oryginalne sprężyny okazały się grubsze i dłuższe od poprzednich. Samochód stał się sztywny i nie wadzę już podwoziem o wszystko. Pozdrawiam
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 370 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Sro Cze 01, 2016 15:35
Odkopuje temat
mam problem z niskim zawieszeniem w moim R75 CDT, ogólnie odległość osi od błotnika przód 375mm i tył 375mm. O ile super to wygląda o tyle strasznie mnie to denerwuje jak zjeżdżam z równej drogi bo byle wystająca płyta chodnikowa czy mini dziura i słyszę walenie. Obecnie jeżdżę bez osłony silnika, bo poprzedni właściciel starą urwał zimą jak cofał, kupiłem nówkę ale szkoda mi zakładać. Zawiecha na diagnostyce przód - 95%, tył - 90% Opony rozmiar fabryczny. Obecnie mam z przodu sprężyny LEJSFORS, dokładnego modelu nie znam bo sprzedający pamięta tylko markę. I teraz konkretne pytanie czy po zamontowaniu sprężyn KYB RX2932 Auto pójdzie o te 3 cm w górę jak powinno? Montował ktoś? Bo nie chciałbym wywalić 300zł na sprężyny dla np 1 cm Ewentualnie będę się musiał nauczyć jeździć na nowo z takim zawiasem niskim
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 370 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Czw Cze 02, 2016 10:02
MD napisał/a:
Marcin84, brałbym taki zawias. Sprężyny nie są pęknięte? Nie ułamało się po pół zwoju?
Sprężyny przednie na diagnostyce - wychodzą jak pisałem wyżej, wizualnie nie są skorodowane, może w weekend będę miał chwilkę to zdejmę koło i dokładnie obejrzę. Z tyłu zaś ostatnio wszystko wybebeszałem bo zmieniałem wahacze dolne i regenerowałem hamulce i też nic niepokojącego tam nie zauważyłem. Tył może tak jakoś siedzi bo na fotce auto ma pełny bak, ale wydaje mi się, że i tak nie powinno być tak nisko.
longer86 napisał/a:
Hmmm ja z innej beczki, gdybyś faktycznie zmienił i poszło by wyżej to daj znać co robisz ze starym zawiasem
Najchętniej to bym się zamienił z kimś bezgotówkowo na używkę, która trzyma fabryczny wymiar na aucie i wypada na diagnostyce jak moja Jeżeli jednak faktycznie kupię nowe to te na pewno na sprzedaż, pod warunkiem, że faktycznie po wyjęciu nie okazałyby się jakieś popękane albo podejrzane
Załóż 18'' będzie kilka cm wyżej Ja na 15/16'' zawsze szorowałem po krawężnikach podczas dojeżdżania przodem (parking z pasem zieleni) na 18'' nie zdarzyło mi się ani razu.
Punx dobrze gada
Wysokość od gleby mierzy się zawsze na progu za przednim kołem i na 15" mam ok 16cm nie pamiętam już, a na 18" 2,5cm wyżej
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Dla felgi 15-16-17 cali obwód koła jest identyczny
Przy czym dla felgi 17 wzorcowa opona to 225/45/17
Dla 18 cali opona wzorcowa to 225/45/18
Czyli jak Sknerko zauważył auto pójdzie w górę, ale moim zdaniem tylko o połowę z podanej wysokości. Próg pójdzie wyżej poł cala. (1.8cm)
Bez zakupu felg możesz założyć oponę z wyższym profilem, ale jesli nie zalezy Ci na wyglądzie to zmiana sprężyn bedzie najtańsza opcją.
longer86 idzie w górę w stosunku do 195/65/15" o 2,5 bo zmierzyłem u siebie ale na tych co piszesz czyli na 225/45/18", teraz mam profil 40 i jest 1cm niżej, dlatego taka różnica bo 15" maja balon i się uginają mocno.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum