Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214] Szarpanie na zimnym silniku, na ciepłym brak mocy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: tronsek
Nie Sty 08, 2012 11:33
[R214] Szarpanie na zimnym silniku, na ciepłym brak mocy
Autor Wiadomość
Rychu_P 



Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 7
Skąd: Bełchatów



  Wysłany: Nie Sty 08, 2012 12:01   [R214] Szarpanie na zimnym silniku, na ciepłym brak mocy
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1996

Witam, mam problem ze swoim Roverem a mianowicie auto odpala bez najmniejszego problemu niezależnie od warunków pogodowych, na ssaniu po ruszeniu i spokojnym przyspieszaniu zaczyna bardzo mocno szarpać :/ (można je wyeliminować dość agresywnym przyśpieszaniem) gdy tylko wskazówka temperatury ruszy się do góry mocne szarpanie ustaje. Na ciepłym silniku działał bez zarzutów (przeszło rok). Ostatnio jednak nawet na ciepłym silniku na biegu jałowym obroty minimalnie skaczą, a silnik zachowuje się tak jakby lekko się przytykał i dostawał za mało paliwa, widać ze z rury wydechowej wydostają się nierównomiernie spaliny :/ (zdaje się zacząć mocniej kopcić) Gdy wcisnę lekko pedał gazu auto nie reaguje, zaś po chwili Bach i zaczyna dopiero przyspieszać z opóźnieniem, ale czuć ze nie ma tej mocy. Jadać później ze stałą prędkością czuć co chwilka lekkie poszarpywanie jakby paliwa mu brakowało :/ Co to może być ?? Bardzo proszę o sugestie....

Dodam ze w aucie było robione :
*wymiana uszczelki pod głowicą oraz jej planowanie
*wymiana przewodów WN , palca i kopułki , świec
*wymiana czujnika temperatury cieczy chłodzącej silnika
*filtr powietrza
*filtr paliwa
*silniczek krokowy
*sonda lambda

komputer był niejednokrotnie resetowany - żadnej zmiany, zaś po podpięciu do komputera goście tłumaczyli że generalnie dużo nie idzie zobaczyć :|

sprawdzało go trzech mechaników , żaden nie wie o co chodzi... ostatnie sugestie były odnośnie zepsutego komputera, zapchanego wężyka podciśnienia (sprawdzałem jest drożny) oraz przepustnicy (ją przeczyściłem ale na pół gwizdka:/)


[ Dodano: Nie Sty 08, 2012 11:40 ]
Chciałbym jeszcze dodać że, na ciepłym silniku to lekkie szarpanie i brak mocy występuje nie zawsze tzn, na dłuższych dystansach przy stałej prędkości. Zaś gdy zgaszę silnik, i ponownie zacznę jechać samochód przez kilka chwil jedzie znów poprawnie, po czym następuje ta przypadłość.

[ [b]Dodano: Nie Sty 08, 2012 11:58 ]

Czyszcząc dzisiaj przepustnice (plastikową) dojrzałem że są nieszczelności na tej ruchomej pokrywie gdy jest zamknięta, co prawda włos by się przecisną ale czy to ma aż tak wielkie przełożenia na tak koszmarna prace silnika ?
Ostatnio zmieniony przez Rychu_P Nie Sty 08, 2012 11:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sty 08, 2012 12:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Sty 08, 2012 12:16   

A jakim kompie sprawdzałeś błędy ?? Testbook ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Nie Sty 08, 2012 14:22   

Sprawdź pompe paliwa, czujnik temperatury pomimo tego że jest nowy, cewke oraz popraw mase. Znajdziesz na forum jak to wszystko zrobić.
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
Rychu_P 



Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 7
Skąd: Bełchatów



Wysłany: Nie Sty 08, 2012 17:57   ...

Szczerze nie mam pojęcia na czym to było sprawdzane, ale pojutrze udam się na kolejną podpinkę i wówczas zwrócę uwagę. Odłączałem czujnik temperatury, w momencie odłączenia wentylator załączył się od razu, nie wiem czy to poprawna reakcja czy też nie (miernikiem sprawdzę w najbliższym czasie), ale poprawy w pracy silnika nie było. Spróbuję jeszcze zmienić punkt położenia przepustnicy poprzez regulacje tą śrubka, bo mam przeczucie ze to może ciut pomóc w tej pracy na biegu jałowym, ale to się okaże ;)
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Nie Sty 08, 2012 18:32   

Rychu_P napisał/a:
Szczerze nie mam pojęcia na czym to było sprawdzane
Normalną diagnostykę Twego samochodu przeprowadzisz tylko komputerem Testbook T4.
Rychu_P napisał/a:
w momencie odłączenia wentylator załączył się od razu, nie wiem czy to poprawna reakcja
Poprawna.

Jaki czujnik temperatury kupiłeś? Wymieniona sonda lambda to nówka, czy używka?

Możesz spróbować jeszcze zresetować ustawienia przepustnicy (kluczyk w pozycję II i 5 raz gaz do dechy).
 
 
 
Rychu_P 



Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 7
Skąd: Bełchatów



Wysłany: Nie Sty 08, 2012 19:38   ...

To był czujnik temperatury cieczy chłodzącej silnik, nie pamiętam dokładnie firmy ale wiem ze to miała być wyższa półka (54 zł zapłaciłem). Sonda lambda firmy Bosh nówka (z tym że uniwersalna choć pasowała do danego modelu). Spróbuje zresetować to położenie tak jak mi poradziłeś, o wynikach poinformuje niebawem ;)

Z braku czasu, na diagnozę komputerową udam się pojutrze i koniecznie z tym TestBook T4
Pozdrawiam
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Nie Sty 08, 2012 21:39   

a mi to wygląda na wtryski .
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Rychu_P 



Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 7
Skąd: Bełchatów



Wysłany: Pon Sty 30, 2012 17:11   ...

Hmm jeżeli chodzi o wtryski to stosowałem dwa razy preparaty STP do czyszczenia ich ale w zasadzie bez żadnych odczuwalnych zmian. Przypomnę tylko że auto niekiedy (w zasadzie na dłuższych trasach) miewa braki mocy oraz odczuwalne jest przydławienia ale to po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów. Codziennie pokonuje trasę 30 km i w ciągu niej nic takiego się nie dzieje, silnik pracuje poprawnie.

Podregulowałem dzisiaj śrubę od czujnika położenia przepustnicy i zresetowałem, i na biegu jałowym od razu była odczuwana zmiana pracy silnika. Auto zeszło o jakies 300 obrotów w dół a silnikiem juz tak nie rwie, co prawda nie jest jeszcze idealnie ale poprawiło to sprawę.

Myślę że diametralnie zmieniło by się wówczas gdybym zainwestował w nowa aluminiową przepustnice (stara jest plastikowa i widać już ze się klapka wyrobiła). Czy ktoś orientuje się ile to kosztuje ?

[ Dodano: Pon Sty 30, 2012 17:11 ]
Odebrałem dzisiaj samochód od mechanika, samochód w końcu sprawny :) , okazało się ze było zbyt niskie ciśnienie paliwa, tzn pompa paliwa jest sprawna dawała dobre ciśnienie lecz gdzieś rozchodziło się po układzie, dokładnie nie chciał powiedzieć co zrobił ale obeszło się bez nowych części :) także temat w końcu zamknięty. Pozdrawiam
 
 
seraph 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 404

Rover 200

Wysłany: Czw Cze 09, 2016 14:12   

Rychu_P napisał/a:
okazało się ze było zbyt niskie ciśnienie paliwa, tzn pompa paliwa jest sprawna dawała dobre ciśnienie lecz gdzieś rozchodziło się po układzie,


Może trochę odkopię, ale miałem dokładnie ten sam problem, więc napiszę co prawdopodobnie zrobił mechanik dla potomnych.
Za utrzymywanie ciśnienia w układzie odpowiada regulator ciśnienia paliwa (taka malutka puszka przy listwie wtryskowej od strony rozrządu). Jest to tak naprawdę zawór, który otwiera się tylko wtedy gdy ciśnienie paliwa przekroczy 3 bary i pozwala wrócić nadmiarowi benzyny do zbiornika. Jeśli padnie i będzie ciągle otwarty to właśnie nie będzie ciśnienia w układzie, jeśli będzie ciągle zamknięty to będzie zalewało silnik i mordowało pompę paliwa.
U mnie pękł przy nim malutki o-ring i paliwo swobodnie opływało wtryskiwacze zamiast zasilać silnik - 30 gr, trochę smrodzenia benzyną i po kłopocie :ok:

Zawsze warto sprawdzić to najpierw, bo wiadomo jak u nas jest z dobraniem się do pompy paliwa...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200-1,4si 98r] stuki na ciepłym i zimnym silniku
stuki na ciepłym i zimnym silniku
seba197719 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Nie Sty 04, 2009 00:07
timer
Brak nowych postów [r200] jakie świece???? szarpanie na ciepłym silniku
adam1990 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Pon Lis 24, 2014 18:04
robsson78
Brak nowych postów [R214] problem z odpalaniem na ciepłym silniku
darciu2 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pią Maj 09, 2014 13:52
darciu2
Brak nowych postów [R220SDi 96r] brak grzania świec żarowych na zimnym silniku
emimo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 21 Pią Gru 18, 2009 10:23
iwan00
Brak nowych postów [R214Si 97r 16V] brak mocy szarpanie
lukasz2911 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pią Wrz 11, 2009 23:23
lukasz2911



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink