Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] [CDT] Strata mocy przy włączonej klimatyzacji
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] [CDT] Strata mocy przy włączonej klimatyzacji
Autor Wiadomość
qwe12318 




Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 44
Skąd: Barlinek



Wysłany: Wto Lip 12, 2016 08:37   [R75] [CDT] Strata mocy przy włączonej klimatyzacji
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Ostatnio zauważyłem, że włączając klimatyzację samochód traci moc - po wyłączeniu wszystko wraca do normy i śmiga jak ta lala.

Sama klimatyzacja działa jak należy - chłodzi aż miło nawet w 30 stopni.

Brak zwarcia na kablach klimatyzacji - od tego zacząłem sprawdzanie.

Czy ktoś miał taki problem?

Myślę nad wymianą łożyska klimatyzacji bo może jest za duży opór i obciąża silnik ale nie mogę znaleźć chociażby jakiegoś numeru tego łożyska..
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lip 12, 2016 08:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Dominoz 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Wrz 2015
Posty: 680
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 12, 2016 09:01   

Wszystko zależy jak bardzo tracisz moc...
Delikatna jej utrata jest raczej czymś naturalnym.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 12, 2016 09:03   

łożysko:

łozysko do Kompresora DENSO 7SBU16C
_________________
75 Red Edition
 
 
qwe12318 




Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 44
Skąd: Barlinek



Wysłany: Wto Lip 12, 2016 09:16   

Nie jest to delikatna utrata - na oko powiedziałbym że około 15KW

longer - dzięki

wymienię i sprawdzę czy to kompresor czy samo łożysko
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 12, 2016 09:37   

przy klimie zawsze jest utrata mocy, jesli jest aż tak odczuwalna to może być zacierający się kompresor
_________________
75 Red Edition
 
 
groszek_76 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 128



Wysłany: Wto Lip 12, 2016 16:56   spadek mocy

sprawdz jeszcze pasek bo u mnie były podobne objawy +piski jakby łożysko padło a po ocenie fachmana od klimy stwierdzenie" na plastikowym i popękanym pasku to se możesz pojeździć ", czyli stary spękany pasek wielorowkowy od klimatyzacji a już stawiałem na wymianę sprężarki za 800 a pasek 50
_________________
SAMOCHODY SIĘ NIE PSUJĄ , TO WŁAŚCICIELE O NIE ŹLE DBAJĄ
 
 
qwe12318 




Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 44
Skąd: Barlinek



Wysłany: Wto Lip 12, 2016 18:25   Re: spadek mocy

groszek_76 napisał/a:
sprawdz jeszcze pasek bo u mnie były podobne objawy +piski jakby łożysko padło a po ocenie fachmana od klimy stwierdzenie" na plastikowym i popękanym pasku to se możesz pojeździć ", czyli stary spękany pasek wielorowkowy od klimatyzacji a już stawiałem na wymianę sprężarki za 800 a pasek 50


Sprawdzę jak będę wymieniał łożysko ale wątpię że to to- pasek wymieniany ostatniej jesieni...
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Wto Lip 12, 2016 21:42   

Wiem, ze masz ON, ale w PB 2.0 v6 spadek mocy jest bardzo odczuwalny (zwłaszcza jak klima leci na 3biegu) i nic z tym nie zrobisz
 
 
estern 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2014
Posty: 47



Wysłany: Pią Lip 15, 2016 13:50   

Właśnie sam się na tym ostatnio zastanawiałem mam 2.0 V6 I faktycznie jest znaczna różnica spadku mocy myślałem że to od lpg, układ zapłonowy i tak dalej... ale jest wszystko powymieniane łącznie z gazem. Kompresor sprawdzany jest bardzo dobrym stanie.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Lip 15, 2016 17:18   

Ja mam też 2.0 i nie czuję spadku mocy ale mam wyremontowaną klimę. Spadek bankowo będzie czuć na LPG bo z gazownią zawsze mocy troszkę ubywa (ok 5-20KM) a klima tez potrzebuje 20-30KM i zostaje ledwo 100 kilka koników i wtedy już słabo ciągnie.
Na pewno dużo lżej ma klima jak masz nowa chłodnice klimy no a ja mam jeszcze kompresor po regeneracji plus wypłukany dokładnie układ więc chodzi to bajecznie.

[ Dodano: Pią Lip 15, 2016 18:18 ]
Cytat:
Kompresor sprawdzany jest bardzo dobrym stanie.
Wyjmowałeś go z auta i sprawdzałes na stole? jak nie to żadne sprawdzanie i nic o nim nie wiesz, ja miałem kompresor który sprężał aż miło a był w stanie agonalnym.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
pietjak 



Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 71



Wysłany: Sob Lip 23, 2016 12:16   

Niestety taka przypadłość.

CDT z klimą na maxa jest mułowate jak maluch.
CDTi jest tylko trochę mniej mułowate.

W poprzendnim Roverze CDT miałem auto zawirusowane w VTechu i nie dość, że zbierał się znacznie lepiej na niskich obrotach to jeszcze klima nie dawała się silnikowi we znaki.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Lip 23, 2016 13:21   

Troche wtrącę, pietjak, chip vtechu... Cena? Jakies wykresy z hamowni?

Druga sprawa, jeżdżę na klimie i nie widzę różnicy czy jest włączona czy nie.

Po pierwsze klimatyzacja ma zmienną pojemność i obciąża układ w zależności od potrzeb.
Po drugie prawidłowo działający układ w r75/ZT w momencie przyspieszania automatycznie odłącza kompresor(możesz sobie sprawdzić włącz klimę, otwórz maskę i niech ktos zdecydowanie wciśnie gaz, sprzegielko automatycznie rozlaczy kompresor).

Wrażenie slabszego silnika blednie łączone jest z klimatyzacją, a roznica polega po prostu na temperaturze zewnętrznej, auto chętniej zbiera się przy 15st a niżeli przy 30st C. Azę przy 30 wlaczamy klimę, stad skojarzenie takiego wpływu.

Mysle ze wpływ temp powietrza potwierdzi kilka osób.
_________________
75 Red Edition
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Lip 24, 2016 08:54   

longer86 zdecydowanie. Przy 30 stopniach 'po prostu' jedzie. Przy 15 zapiernicza :)
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
pietjak 



Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 71



Wysłany: Nie Lip 24, 2016 08:55   

longer - Miałem rovera nówkę z salonu z 2002 roku i prosto z salonu pojechał do Krakowa na czip. Trochę za dawno, żeby takie rzeczy trzymać bo poszły do drugiego właściciela w 2011 roku. Pamiętam, że auto miało zrobione 146 KM (z hamowni), a seria pokazała 119KM.

Różnica pomiędzy tamtym Roverem, a obecnym autem mojej żony jest kolosalna.

Z tą temperaturą - Faktycznie, może tak być. Mimo wszystko nawet jak jest 17 stopni, a klimę mam włączoną zawsze na automatic, to czuję obciążenie kompresora.

Ciężko mi się odnieść do innych aut jeśli chodzi o spadki mocy bo nie jeździłem niczym słabszym z klimą od aut 250-300KM - No raz w Turcji jechałem 69 konnym Fordem Fusion z wypożyczalni ze zautomatyzowaną skrzynią i klimą - Ale to auto było wolniejsze od elektrycznego wózka dla niepełnosprawnych.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Lip 24, 2016 09:09   

Czyli w zasadzie to co ma vtech my tez mamy ;)
_________________
75 Red Edition
 
 
Dominoz 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Wrz 2015
Posty: 680
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Lip 24, 2016 10:07   

Ja w sumie też nie odczuwam wielkiej różnicy w przyspieszeniu przy włączonej klimatyzacji.
Mimo, że wiatrak chodzi tylko na ostatnim biegu :)
 
 
qwe12318 




Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 44
Skąd: Barlinek



Wysłany: Wto Lip 26, 2016 15:13   

A ja zgłupiałem - pogoda się zrobił to naprawę odłożyłem na później i pojechałem na krótkie wakacje na weekend.

I tu moje zaskoczenie - 28stopni na zewnątrz, klima działa a problem jakby sam się rozwiązał - przyspiesza tak samo jak miesiąc wcześniej czyli przed wystąpieniem problemu... jak miną upały to kompresor na stół i wszystko posprawdzam... ale przynajmniej mam już zakupione być może niepotrzebne łożysko :D

Co do tematu zależności temperatury powietrzy do mocy - jest to zarówno odczuwalne "na oko" jak i udowodnione naukowo.
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Wto Lip 26, 2016 19:55   

ja zauważyłem ze najgorzej jest w momencie jak wentylator leci na 3cim biegu, na niższych biegach jest lepiej, kompresor mam ok

rozmawiałem nawet o tym problemie z użytkownikiem mg zt i tez twierdzi ze jest spory spadek mocy, oczywiście mowa tutaj o jeździe po miescie w korkach, czyli start stop, niższe obroty

wyższe obroty/prędkości - powiedzmy ze mniej odczuwalne
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 27, 2016 09:35   

jeśli na zewnątrz masz wysoką temperaturę to aby utrzymać ochłodzenie w środku to zawór sterujący kompresorem zmienia wychylenie tarczy i zwiększa pojemność kompresora, rośnie ciśnienie w układzie, a więc i obciążenie kompresora.

Jadąc w trasie pęd powietrza schładza skraplacz i obniża ciśnienie co odciąża pracę kompresora
_________________
75 Red Edition
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Lip 27, 2016 11:07   

To co pisze longer86 a jak masz dobry (nowy) skraplacz klimy to nawet w korku wentylator da radę obniżyć ciśnienie
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wycie przy włączonej klimatyzacji
markozalko Rover serii 75, MG ZT 17 Czw Maj 09, 2013 09:06
MiReK
Brak nowych postów [R75] Silnik szarpie przy włączonej klimatyzacji
cas Rover serii 75, MG ZT 4 Czw Maj 21, 2009 16:24
OKOMORSKIE
Brak nowych postów [75] Szarpanie silnika przy włączonej klimatyzacji
Avres Rover serii 75, MG ZT 22 Czw Cze 23, 2016 22:29
sash997
Brak nowych postów [R75]Dzwiętk przy właczonej klimie
krasin Rover serii 75, MG ZT 3 Nie Lip 02, 2017 19:40
longer86
Brak nowych postów [R75] Dziwne stukanie przy włączonej klimie
klejsza Rover serii 75, MG ZT 3 Nie Paź 23, 2016 17:18
klejsza



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink