Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 214] Problem z rozruchem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 214] Problem z rozruchem
Autor Wiadomość
danielos930205 



Dołączył: 21 Lip 2016
Posty: 7



  Wysłany: Czw Lip 21, 2016 16:56   [R 214] Problem z rozruchem
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998

Witajcie koledzy.

Jesteście ostatnia nadzieją.

Jakis miesiac temu moje auto padło.

Do tamtej pory odpalał normalnie. Pewnego dnia będąc w drodze nagle z niewyjasnioonych przyczyn stracil moc. Usłyszałem głuche uderzenie, cos jak odglos zatrzymujacego się w momencie wału np, po czym przestał reagować na gaz, a po calkowitym wyhamowaniu zgasł i od tamtego momentu nie odpalił. Kręci,kręci ale nie odpala.

Stał tydzień u mechanika. Pierwsza diagnoza to czujnik polozenia wału, niestety okazala się błędna. Zaprowadziłem go wiec do elektromechanika ktory podłączył pod komputer i nie wykazał żadnych błędów , poza dosc dziwnie brzmiącym parametrem "Obwód paliwa - zamknięty". Sprawdzili rozrzad - w porzadku. Iskrę daje choć jak stwierdzili jest dość słaba. Dodam tylko że kable, swiece, palec i kopulka maja nie wiecej jak pol roku, moze 7 miesiecy. Obstawiają cewkę zapłonową lub sterownik instalacji gazu. Immobilizer jest odłączony całkowicie. Bezpieczniki sprawne. Z rury wydechowej pachnie benzyną. Ciśnienie sprawdzali i trzyma 10 za kazdym razem.

Kilka dni temu wykręciłem świece i jedna była cała jakby zamoczona w oleju. Wyczyscilismy wszystkie ale nic to nie dało.

Dzis znow wykrecilem swiece, wyczyscilem je po czym odłączyłem czujnik temperatury płynu na ECU, silnik krokowy oraz instalację gazową. I po przekreceniu kluczyka kręci kręci by po chwili strzelić w wydech, zwlaszcza po nacisnieciu lekkim gazu.

Jestem w kropce. Prosilbym o pomoc, moze ktos coś doradzi.

Pozdrawiam.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lip 21, 2016 16:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Czw Lip 21, 2016 19:49   

Podczas jazdy pewnie zasilany był z LPG. jeśli by padł sterownik gazu to po spadku ciśnienia gazu auto przełączyłoby się na benzynę i bez problemu by na niej odpalało.
Nie wiem czy te 10 to trochę nie za mało :|
Co do strzelania z tłumika...... do zapłonu nie dochodzi w cylindrze a mieszanka pal/pow wypchnięta jest do wydechu, złapie jakąś iskrę i buuummm.
Wygląda na brak lub słabą iskrę.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
danielos930205 



Dołączył: 21 Lip 2016
Posty: 7



Wysłany: Nie Lip 24, 2016 09:33   

Dzieki za odpowiedź.

Czyli może to byc padnieta cewka?
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Nie Lip 24, 2016 18:28   

Nie chciałbym tu stawiać diagnozy ale może.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Lip 24, 2016 20:24   

Ja miałem taki przypadek że nowy palec rozdzielacza padł po 150 km :-)
Skąd jesteś ??

Żeby nie tracić kasy dobrze by było pozamieniać z kimś cały układ zapłonowy.
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
toksyn 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 388
Skąd: Gdańsk

MG ZR

Wysłany: Pon Lip 25, 2016 15:00   

Miałem kiedyś podobny przypadek z tym, że u mnie nie odpalał gdy było wilgotno, po najechaniu w kałużę po prostu auto gasło.. winna była cewka zapłonowa i pęknięty na niej kominek :) Tak jak wyżej pisał kolega instalacja LPG nie ma z tym żadnego związku bo auto odrazu na PB się przełącza.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
danielos930205 



Dołączył: 21 Lip 2016
Posty: 7



Wysłany: Sob Sie 13, 2016 09:56   

Ogólnie to wymieniony miałem cały układ WN poza cewka bo wymieniłem z powodu przebicia na kablu. Na tych starych częściach też nie pali:/

Ja jestem ogólnie z Pyzdr, większe miasto niedaleko to Września.

[ Dodano: Pią Sie 12, 2016 17:14 ]
Witam.

Diagnoza to padnięty komputer. Nieprawidłowo steruje wytryskami. Elektryk stwierdził że skoro auto ma gaz to on się naprawy tego nie podejmuje.

Pytanie, co teraz? Da radę to naprawić, wymienić?

[ Dodano: Sob Sie 13, 2016 10:56 ]
Odświeżam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25 1.4] Problem z rozruchem
krzychuuu1992 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Lip 19, 2017 17:33
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [R25] Problem z rozruchem
maciek73 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Sob Kwi 23, 2011 19:37
automechanik
Brak nowych postów [R200Si 1.4 16v 99r.] problem z rozruchem
marcze83 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pią Mar 20, 2009 15:33
marcze83
Brak nowych postów [R216] Problem z rozruchem jak się rozgrzeje
wieczek00 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Nie Mar 15, 2015 18:32
wieczek00
Brak nowych postów [R25] Falowanie obrotów i problem z rozruchem
colo254 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Wto Lis 06, 2018 19:59
seraph



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink