Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2000
Witam wszystkich mam mam mały problem: jadąc dzis na autostradzie nagle z rury wydechowej pojawił sie biały (ciemno szarawy - trudno określić) - dość sporo - wyłączyłem silnik i próbowałem jechać - nie było gdzie wiec włączyłem silnik przejechałem kilka metrów - sprawdziłem co sie mogło stać - trochę jeszcze dymiło - Auto ani mi nie zgasło / nie zagotowało sie / temp ok /płyn i olej ok / zapala jeździ normalnie...
Sprawdzałem kilka razy po drodze czy dymi i przy zapalaniu pojawiał sie dym na kilka sekund..
Dojechałem do domu - odpalałem kilka razy i raczej juz nie dymi - jutro dokładnie sprawdzę...
Wiem ze muszę teraz obserwować poziom oleju i płynu ale czy ma ktoś pomysł co mogło sie stać ?
Dziękuje
Pozdrawiam
_________________ LIVE 4 MUSIC
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lip 19, 2016 20:51 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Biały dym to płyn chłodniczy.
Uszczelka kolektora dolotowego może puszczać.
A może jak mu dałeś w palnik na autostradzie to wypluł co się nazbierało w tłumiku
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Ostatnio zmieniony przez robsson78 Sro Lip 20, 2016 10:03, w całości zmieniany 1 raz
Witam
Dziękuje za Odp
Tego dymu było naprawdę dużo - zadymiłem pół autostrady haha - nie jechałem szybko...
Czy to moze mieć jakiś związek z uszczelka lub głowica itp ?
Może mieć bardzo duży, bo płyn chłodniczy może się dostawać do cylindrów i wtedy będzie kopcić na biało. Taką awarię uszczelki łatwo wykryć, bo spaliny będą w układzie chłodzenia. Obserwuj poziom płynu, albo po prostu zrób test na CO2 w układzie chłodzenia.
Mogła tez paść uszczelka kolektora po prostu i tam dostaje się płyn chłodniczy.
Jest też opcja, że samochód obwieścił wybranie nowego papieża
Tylko autor napisał że objaw w postaci kłębów dymu/pary ustąpił czyli co zatkało naprawiło się
Gdyby był tak duży przeciek, szybko pojawiły by się inne symptomy typu ubytek płynu, przegrzewanie itp.
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Wymień na początek uszczelkę kolektora ssącego, koszt 18zł. U mnie jeszcze w silniku 1.8 uszczelka puszczała płun na pierwszy cylinder i do odpaleniu auta było za mną białlłooooooo. Jeszcze gdzies filmik miałem jak to wyglądało, poczekaj poszukam,pokażę.
[ Dodano: Sob Lip 23, 2016 13:59 ]
oooo mam
[ Dodano: Sob Lip 23, 2016 14:03 ]
Natomiast w turbawce takie cos ze 2 razu mi sie zdarzył
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum