i chcę dziś wyczyścić swój kolektor (jeszcze nie rozbierałem ale podejrzewam, że jest zasyfiały).
Moje pytanie czy mogę odpiąć wężyk od sterowania EGR przed odpaleniem na rysunku zaznaczony kolorem zielonym wtedy będę miał pewność, że EGR będzie zamknięty podczas uruchomienia silnika.
Następnie czy preparat czyszczący mogę podawać w miejscu zaznaczonym kolorem czerwonym
Czy lepiej było by podawać go już bezpośrednio za EGR ?
Czemu producent zaleca wymianę oleju po takim procesie ? Olej zmieniałem 2 tyg temu i nie wiem czy mam odłożyć czyszczenie aż do wymiany.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sie 09, 2016 11:05 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
nie wiem jak mocno żrący musi być ten liqimoly, żeby wyczyścić roverkowy kolektor, tam jest tyle syfu że możesz skrobać śrobokrętem jak tynk ze ścian. jeśli chcesz żeby to wszystko poszło na zawory i tłoki to powodzenia
nie wiem jak mocno żrący musi być ten liqimoly, żeby wyczyścić roverkowy kolektor, tam jest tyle syfu że możesz skrobać śrobokrętem jak tynk ze ścian. jeśli chcesz żeby to wszystko poszło na zawory i tłoki to powodzenia
Kurcze faktycznie dałeś mi do myślenia, czyli wywalone 80 zł
Czy zdjęcie kolektora dolotowego jest w miarę proste? Idzie to w godzinę ogarnąć? Może macie jakieś zdjęcia podglądowe
Dziś kończy mi się urlop i wieczorem chciałem podłbać przy aucie jak mały zaśnie.
Czy po demontażu można ten syf w środku można spryskać tym liquilem i ew karcherem pod ciśnieniem wyczyścić czy raczej tylko podpalenie (pytam bo mam garaż między blokami i nie chciał bym żeby straż pożarna się zjawiła).
Idzie. Odkręcasz górną osłonę silnika i wszystkie śruby masz na wierzchu. Jak będziesz czyścił to pamiętaj o wyjęciu czujnika ciśnienia (jest po lewej stronie jak stoisz przodem do samochodu).
Pomógł: 86 razy Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 1730 Skąd: Ciechanów
Wysłany: Wto Sie 09, 2016 13:43
staniapl, jeśli chcesz by to bylo zrobione jak należy to musisz to tak wyczyścić by było jak z fabryki. Wtedy te 80zl nie będzie wywalone w błoto.
Chodzi o to że jak będzie wymyte idealnie, to brud nie będzie mial aż tak bardzo gdzie przylegać. I wtedy przed każdą wymianą oleju mozesz aplikować trochę tego środka LM.
Pierwszy raz musisz to wyczyścić ręcznie. Pierw czymś drewnianym wyskrobać a później czyścić ropą i benzyną. Do idealnego wyczyszczenia potrzeba kupę czasu i grube gumowe rękawice. Jest tam dużo zakamarków itp warto wszędzie dotrzeć.
Najsensowniejsze będzie kupienie drugiego kolektora i go wyczyścić na spokojnie. Koszt ok 20zl a zrobisz wszystko w wolnych chwilach i masz drugi kolektor w zapasie
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Maj 2013 Posty: 1000 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Wto Sie 09, 2016 13:48
Najlepiej jak zdemontujesz kolektor i ręcznie wyczyścisz kolektor oraz egr.
Kup sobie jakieś Nitro dobrej firmy i porządnie wyczyść, jak będziesz planować spryskanie karcherem to ubierz lepiej jakieś robocze ciuchy, bo będzie wypryskiwać brud z drugiej strony i się pochlapiesz.
Przed powrotnym montażem kolektora warto wsadzić komplet nowych uszczelek i uważaj na śruby, bo są delikatne.
Jak kolega wyżej napisał do odpięcia wtyczka z lewej strony kolektora. Z prawej strony też jest jedna wtyczka do wypięcia.
edit: widzę, że w trakcie pisania ktoś jeszcze coś dopisał powyżej
Po wyczyszczeniu kolektora nie lepiej założyć bypass zamiast EGR? Nie trzeba znowu co jakiś czas czyścić tego kolektora, a i samochód lepiej się zbiera po dodaniu gazu.
_________________ Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Maj 2013 Posty: 1000 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Wto Sie 09, 2016 15:30
janio napisał/a:
Po wyczyszczeniu kolektora nie lepiej założyć bypass zamiast EGR? Nie trzeba znowu co jakiś czas czyścić tego kolektora, a i samochód lepiej się zbiera po dodaniu gazu.
Wystarczy wyłączyć go w mapie, nie trzeba kupować żadnego bypassa.
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Maj 2013 Posty: 1000 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Wto Sie 09, 2016 16:22
Nie da sie wylaczyc w toaf. Trzeba by poprosic kogos, kto ogarnia mapki, aby podeslac swoja i wylaczyc w niej egr. Sama mape mozna potem wrzucic przez toaf.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum