Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Czyszczenie kolektora dolotowego Liquid Moly
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Czyszczenie kolektora dolotowego Liquid Moly
Autor Wiadomość
staniapl 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Cze 2016
Posty: 79
Skąd: Zambrów



Wysłany: Wto Sie 09, 2016 11:05   [R75] Czyszczenie kolektora dolotowego Liquid Moly
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004

Witam,
temat o czyszczeniu był, ale mam nieco inne pytanie o czyszczenie dla leniwych, bez demontażu kolektora.

Kupiłem http://liquimoly.sklep.pl...Z-KOLEKTORA/124

i chcę dziś wyczyścić swój kolektor (jeszcze nie rozbierałem ale podejrzewam, że jest zasyfiały).

Moje pytanie czy mogę odpiąć wężyk od sterowania EGR przed odpaleniem na rysunku zaznaczony kolorem zielonym wtedy będę miał pewność, że EGR będzie zamknięty podczas uruchomienia silnika.

Następnie czy preparat czyszczący mogę podawać w miejscu zaznaczonym kolorem czerwonym ??

Czy lepiej było by podawać go już bezpośrednio za EGR ?

Czemu producent zaleca wymianę oleju po takim procesie ? Olej zmieniałem 2 tyg temu i nie wiem czy mam odłożyć czyszczenie aż do wymiany.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sie 09, 2016 11:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 09, 2016 11:15   

nie wiem jak mocno żrący musi być ten liqimoly, żeby wyczyścić roverkowy kolektor, tam jest tyle syfu że możesz skrobać śrobokrętem jak tynk ze ścian. jeśli chcesz żeby to wszystko poszło na zawory i tłoki to powodzenia
_________________
75 Red Edition
 
 
staniapl 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Cze 2016
Posty: 79
Skąd: Zambrów



  Wysłany: Wto Sie 09, 2016 12:59   

longer86 napisał/a:
nie wiem jak mocno żrący musi być ten liqimoly, żeby wyczyścić roverkowy kolektor, tam jest tyle syfu że możesz skrobać śrobokrętem jak tynk ze ścian. jeśli chcesz żeby to wszystko poszło na zawory i tłoki to powodzenia


Kurcze faktycznie dałeś mi do myślenia, czyli wywalone 80 zł :sad:

Czy zdjęcie kolektora dolotowego jest w miarę proste? Idzie to w godzinę ogarnąć? Może macie jakieś zdjęcia podglądowe

Dziś kończy mi się urlop i wieczorem chciałem podłbać przy aucie jak mały zaśnie.

Czy po demontażu można ten syf w środku można spryskać tym liquilem i ew karcherem pod ciśnieniem wyczyścić czy raczej tylko podpalenie (pytam bo mam garaż między blokami i nie chciał bym żeby straż pożarna się zjawiła).
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 09, 2016 13:10   

Idzie. Odkręcasz górną osłonę silnika i wszystkie śruby masz na wierzchu. Jak będziesz czyścił to pamiętaj o wyjęciu czujnika ciśnienia (jest po lewej stronie jak stoisz przodem do samochodu).
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Wto Sie 09, 2016 13:43   

staniapl, jeśli chcesz by to bylo zrobione jak należy to musisz to tak wyczyścić by było jak z fabryki. Wtedy te 80zl nie będzie wywalone w błoto.

Chodzi o to że jak będzie wymyte idealnie, to brud nie będzie mial aż tak bardzo gdzie przylegać. I wtedy przed każdą wymianą oleju mozesz aplikować trochę tego środka LM.

Pierwszy raz musisz to wyczyścić ręcznie. Pierw czymś drewnianym wyskrobać a później czyścić ropą i benzyną. Do idealnego wyczyszczenia potrzeba kupę czasu i grube gumowe rękawice. Jest tam dużo zakamarków itp warto wszędzie dotrzeć.

Najsensowniejsze będzie kupienie drugiego kolektora i go wyczyścić na spokojnie. Koszt ok 20zl a zrobisz wszystko w wolnych chwilach i masz drugi kolektor w zapasie :-)
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Sie 09, 2016 13:48   

Najlepiej jak zdemontujesz kolektor i ręcznie wyczyścisz kolektor oraz egr.
Kup sobie jakieś Nitro dobrej firmy i porządnie wyczyść, jak będziesz planować spryskanie karcherem to ubierz lepiej jakieś robocze ciuchy, bo będzie wypryskiwać brud z drugiej strony i się pochlapiesz.
Przed powrotnym montażem kolektora warto wsadzić komplet nowych uszczelek i uważaj na śruby, bo są delikatne.

Jak kolega wyżej napisał do odpięcia wtyczka z lewej strony kolektora. Z prawej strony też jest jedna wtyczka do wypięcia.

edit: widzę, że w trakcie pisania ktoś jeszcze coś dopisał powyżej :D
 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Wto Sie 09, 2016 15:25   

Po wyczyszczeniu kolektora nie lepiej założyć bypass zamiast EGR? Nie trzeba znowu co jakiś czas czyścić tego kolektora, a i samochód lepiej się zbiera po dodaniu gazu.
_________________
Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Sie 09, 2016 15:30   

janio napisał/a:
Po wyczyszczeniu kolektora nie lepiej założyć bypass zamiast EGR? Nie trzeba znowu co jakiś czas czyścić tego kolektora, a i samochód lepiej się zbiera po dodaniu gazu.


Wystarczy wyłączyć go w mapie, nie trzeba kupować żadnego bypassa.
 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Wto Sie 09, 2016 15:51   

Czy TOAF da radę wyłączyć ten EGR? Gdzie trzeba wejść i jak to zrobić?
_________________
Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Sie 09, 2016 16:22   

Nie da sie wylaczyc w toaf. Trzeba by poprosic kogos, kto ogarnia mapki, aby podeslac swoja i wylaczyc w niej egr. Sama mape mozna potem wrzucic przez toaf.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 09, 2016 18:11   

Jak masz Toaf to mogę wyłączyć Ci egr
_________________
75 Red Edition
 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Wto Sie 09, 2016 20:10   

Dzięki, ja mam założony bypass. Pytałem z ciekawości.
_________________
Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 09, 2016 20:22   

To można troche mocy dodac :p
_________________
75 Red Edition
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r75] Demontaż kolektora dolotowego
gacek189 Rover serii 75, MG ZT 7 Sob Sie 10, 2013 19:02
Legwan1989
Brak nowych postów [R75] Ustreka kolektora dolotowego - VIS
Bartmilinio Rover serii 75, MG ZT 39 Pią Lis 15, 2013 12:29
stazaj88
Brak nowych postów [R75] Separator oleju kolektora dolotowego
greg1160 Rover serii 75, MG ZT 69 Sob Sie 09, 2014 09:37
grzegorz_g
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Błąd silnika: zawór kolektora dolotowego, przepustnicy
saiien Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Kwi 24, 2014 20:34
apples
Brak nowych postów [R75] Olej LIQUI MOLY - ktory do v6?
R75 Rover serii 75, MG ZT 11 Wto Gru 02, 2014 14:34
SeniorA



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink