Forum Klubu ROVERki.pl :: Rajdówka MG/Rover
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Rajdówka MG/Rover
Autor Wiadomość
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Czw Sie 18, 2016 18:45   Rajdówka MG/Rover

Witam!
Od jakiegoś czasu zmagam się z budową rajdówki na bazie Rovera 200.
Może kogoś zainteresuje temat, może komuś się przyda. Sam sporo wyczytałem po forach. Autko na chwilę obecna wygląda jak na zdjęciach. W kolejnych wpisach postaram się przedstawić jak to wszystko się odbywało, jakie napotkałem problemy. Zostało jeszcze troszkę do zrobienia, może ktoś coś doradzi. Zapraszam też do odwiedzenia B4Rally.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sie 18, 2016 18:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 18, 2016 19:39   

Pewnie byles na tej stronce skoro szukales, a jak nie to moze się przyda ;)

http://www.themgzr.co.uk/...87954?_k=qjgisg
_________________
75 Red Edition
 
 
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Czw Sie 18, 2016 19:48   

Między innymi. Choć Panowie zrobili sporo sprzecznie z załącznikiem J i u nas taka rajdówka BK by nie przeszła.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=103158
https://pl-pl.facebook.com/b4rally/
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Czw Sie 18, 2016 20:03   

Boczki zaloz na drzwi. Jak zalozyles kubly?

[ Dodano: Czw Sie 18, 2016 21:03 ]
I rozporke na tyl.za klatke ile dales?
 
 
 
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Czw Sie 18, 2016 20:56   

Boczki założę na końcu jak wszystko będzie działać, poza tym jeszcze nawet ich nie zamówiłem. Żeby założyć kubły musisz kupić dedykowane mocowanie zgodne z zał. J, do tego mocowanie boczne fotela przykręcasz i fotel. Rozpórka na tył zbędna, rolę usztywnienia pełni klatka i obspawanie nadwozia. Na pytania odnośnie pieniędzy, bez urazy, ale nie odpowiadam. Jutro zacznę coś pisać wiele rzeczy wyjaśni się w trakcie.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=103158
https://pl-pl.facebook.com/b4rally/
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Czw Sie 18, 2016 21:07   

Jestes ciekaw ile kosztuje klatka. Skrecana jest czy robiona na zamowienie?
Boczki z czego robisz ? Szyby z. Poliweglanu beda? Plyte pod silnik tez planujesz? Zawieszrnie gwint?
Przepraszam.ze tyle pytan.ale mam pewien olan.a _Ty swoim projektem przetarles mi troche szlak:)
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Sie 19, 2016 08:04   

Co tu było do przecierania Harry, rajdówki budują, budowali i będą budować :wink: na wyspach dość dużo MG ZR rajdowych jest myślę że te szlaki już dawno przetarte są :-)
 
 
 
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Pią Sie 19, 2016 16:18   

Boczki są 3 opcje, kupić w Anglii od S2000 (najbardziej prawdopodobne), kupić spienione PCV wygiąć górny rant i dociąć, lub podobnie kupić arkusz carbonu tylko nie wiem, co z górą, chyba ze kros mi zrobi zagiętą płytę. Szyby zdecydowałem się zostawić seryjne i okleić folią, aby regulaminowi stało się zadość (zawsze można otworzyć na dojazdówkach w lecie). Z poliwęglanem to nie takie proste, jest to pojęcie względne, trzeba patrzeć w załącznik J, poza tym niektóre arkusze tego typu są potencjalnie niebezpieczne dla zawodnika w razie dzwona. Płyta obowiązkowa, będzie też spełniała rolę dociążenia, aby uzyskać minimalną masę w klasie.
Co do szlaków to są przetarte, ale chodzi o zbudowanie auta, którym będzie można pojechać coś więcej niż "wokół trzepaka". Bardzo mało rzeczy zostało nietkniętych, omówię wszystko po kolei.

Zacznijmy od początku, autko było kupione dość dawno temu, jako samochód do jazdy, na co dzień i zabawy, był to Roverek 200Vi. Miało do zrobienia uszczelkę (wiadomo, którą), a wiązka silnika przez problem z elektroniką była poszarpana przez regionalnych "k-series guru" jak przez stado wściekłych psów (przy okazji budowy rajdówki zrobiłem nową). Podsumowując gdybym go nie kupił trafiłby na żyletki.

Lata mijały, a ja niebardzo potrafiłem rozstać się z swoim jeździdełkiem. Myśl o rajdówce chodziła mi od dawna, ale ten egzemplarz nigdy nie posiadał homologacji FIA. Okazją do realizacji projektu okazało się utworzenie klasy Open.
Jakiś czas po tym fakcie zabrałem się do roboty. Samochód został doszczętnie rozebrany, pozbawiony wszelkich mas bitumicznych, głuszących (około 15kg). Pierwsze oględziny, nie jest źle, maleńka łatka w prawym progu i dół pasa przedniego do wymiany.
Chwila korespondencji z kilkoma firmami i wybór padł na Baran Auto Serwis w Sosnowcu. Zakres prac, klatka, obspawanie nadwozia, zaspawanie szyberdachu, łatka w progu, wymiana pasa przedniego.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pią Sie 19, 2016 18:21   

luke27, ile to waży?

Dociążanie przodu gdzie silnik jest z przodu w ośce z belką z tyłu to chyba trochę słaby pomysł jeśli to ma się jakoś prowadzić.

W czym Ty się chcesz ścigać jeśli nie interesuje Cię jazda wokół trzepaka :)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Pią Sie 19, 2016 19:16   

Przyjmuje się rozkład mas 60/40 w ośkach. Po ważeniu wychodzi mi ze trzeba będzie dołożyć z przodu, (pamiętaj że większość masy klatki jest skupiona z tył). W mojej klasie waga minimalna 1000kg art. 255 gr.A zał J. Co do wagi nie chcę wróżyć na przyszłość bo jeszcze pod maskę rzeczy nie włożyłem ale będzie mi brakować minimum 70kg więc zawsze można wkładać ciężarki w komorę zapasówki.

[ Dodano: Pią Sie 19, 2016 20:16 ]
Jeśli chodzi o słaby pomysł z masą z przodu to generalnie masę skupia się ma osi napędzającej auto, oczywiście bez przesady. Zresztą po to się używa lewej nogi żeby masę w zakrętach rzucić na przód i zmniejszyć podsterowność w fwd.
Ostatnio zmieniony przez luke27 Sob Sie 20, 2016 19:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sob Sie 20, 2016 08:25   

luke27 napisał/a:
Co do wagi nie chcę wróżyć na przyszłość bo jeszcze pod maskę rzeczy nie włożyłem ale będzie mi brakować minimum 70kg
więcej będzie Ci brakować, ale to sobie " sprawdzisz " na żywo po zważeniu :wink:
przerzucając na przód masę w FWD to zawsze myślałem że raczej zwiększasz podsterowność przodu a nie na odwrót :roll:
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Sie 20, 2016 08:55   

ale zwiększa też docisk osi napędowej, a nie zapomnij bociannielot, że przód jednak przy przyspieszaniu sie unosi, chyba że kierowca dociąża :P
_________________
75 Red Edition
 
 
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Sob Sie 20, 2016 19:31   

Dokładnie FWD to sztuka kompromisów. Podsterowność zmniejsza się ustawiając bardziej miękką charakterystykę zawieszenia z przodu. Aby przytrzymać dłużej "naładowane" zawieszenie z przodu, podczas wchodzenia w zakręt ustawia się wolniejsze odbicie itp. Trzeba znaleźć złoty środek, pasujący do swojego stylu jazdy. Jak longer86 zauważył dochodzi też kwestia przyśpieszania, bez sensu jest mieć 260Nm i rozkład mas 50/50. Pamiętajcie że Rover ma sporo lżejszy silnik niż inne samochody. Poniżej przydatny filmik.

https://www.youtube.com/watch?v=bgg5WWfMWzM
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=103158
https://pl-pl.facebook.com/b4rally/
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Sie 20, 2016 19:34   

A jakas specyfikacja motoru? ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Nie Sie 21, 2016 11:48   

Spokojnie, będzie też o silniku. Auto zostało pod opieką Piotrka, a ja zabrałem się za zakupy.
Fotele z mocowaniami bocznymi i dedykowanym do modelu, tutaj są dwie opcje zgodne z zał J Sparco i OMP, padło na Sparco. Pasy 4-pkt, noże, kuwety, gaśnice, przewody paliwowe, części układu hamulcowego, poliuretany, masa włączników, naba (pasuje dedykowana do r25), kierownica. Wszelkie łożyska, przeguby, końcówki drążków i cała masa innych drobiazgów. Zaskakujące ile to czasu trzeba poświęcić na odnalezienie potrzebnych części. Zawieszenie i potrzebne uchwyty montażowe trafiły do piaskowania i zostały pomalowane. Wymieniłem też zbiornik paliwa, na starym była korozja i wgniecenie. Poniżej kilka zdjęć resztę pokarze zamontowane na samochodzie żeby nie dublować.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Sie 21, 2016 21:00   

Brembo z renówki? wyglada to obiecująco ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Pon Sie 22, 2016 18:57   

To są zaciski AP od MG Trophy. Idea była taka że pójdą na przednią oś z pływającymi tarczami. Minus taki że nie da się zastosować mniejszej tarczy niż 300mm przez to że mają zintegrowane otwory montażowe. Na szybko założyłem zaciski od 620ti, i miałem się bawić w adaptację AP jak już auto będzie jeździć. Ale podsunąłeś mi fajne zaciski w dobrej cenie, kręcone śrubami od góry do adaptera. Można dorobić dwa adaptery na tarcze pod asfalt i szuter więc nie wiem czy te nie pójdą na sprzedaż. W dodatku klocki sporo tańsze niż do AR Racing-ów. W ramach uzupełnienia tematu zacisków na tył poszedł zestaw od MG ZR, powinien dawać radę jeśli nie to włożę tam jakiegoś wilwood-a na czterotłoku.

Przy okazji poszukuję osoby, która wykonuje usługi precyzyjne tokarką, potrzebuje dorobić podkładki do popychaczy i trzpienie na offsecie.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=103158
https://pl-pl.facebook.com/b4rally/
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Sie 22, 2016 21:08   

Jesli chcesz sprzedać te z MG to odezwij się na PW ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Czw Sie 25, 2016 19:23   

Daj sensowną propozycję na PW i jest szansa. Zaciski są pomalowane foliatec-iem.

[ Dodano: Czw Sie 25, 2016 20:23 ]
Widzę że średnio temat żyje więc wrzucę parę fotek. Tak to wyglądało po robocie Piotrka. Praca bez zastrzeżeń, rzadko mi się zdarza do niczego nie doczepić.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=103158
https://pl-pl.facebook.com/b4rally/
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Czw Sie 25, 2016 20:16   

Skrupulatna robota, rozkreciles skorupe do,golasa
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink