Nie jestem w tym temacie aż tak dobry jak np. Marian K, ale też tak sądzę, obserwując pracę webasto oraz porównując z opisami na forum. Dobrze byłoby wyeliminować niesprawność leżącą po stronie żarnika - łatwiej szukałoby się innych przyczyn.
Jak będę miał już to drugie webasto i okaże się sprawnym, to pokuszę się o sprawdzenie wszystkich istotnych elementów (podmieniając pojedynczo na sprawne) i spróbuje dojść co jest przyczyną niesprawności.
RafałG napisał/a:
niechlujne uszczelnienie
Co masz na myśli i jak temu ewentualnie zapobiec ?
_________________ Pozdrawiam
Edward
SPAMU¦
Wysłany: Czw Kwi 24, 2008 19:02 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pod pokrywką z prawej strony WEB... znajduje się owy sterownik umieszcony w plastikowej ramce pod nim znajduje się uszczelka -- i tu cały problem ta uszczelka nie wytrzymuje dużych różnic temperatur w zimie(gorące webasto- zimne otoczenie) często pęka lub się rozszczelnia patentem jest albo zakitować to silikonem albo skleić.
Proponuję ci zostawić sobie stare web na części i nie rozbierać nowego celem eksperymentowania ponieważ w środku znajduje się bardzo czuły tyrystor który jesli po niewłaściwym montażu sterownika i uruchomieniu całego web będzie w złym położeniu tzn będzie dotykał obudowy to daję mu czas pracy na ok tydzień.
_________________ ROVER 75 ......:::Lublin:::.......
Jeśli pomogłem kliknij POMÓGŁ
Dzięki za radę - ew. wypełnię wzdłuż obudowy silikonem - czy tak ?
[ Dodano: Nie Kwi 27, 2008 18:05 ]
RafałG napisał/a:
Podejrzewam uszkodzenie sterownika
Poznałem Gościa, który na co dzień montuje i naprawia ogrzewania postojowe w Niemczech w różnych markach samochodów. Spotkałem się z Nim (z ogłoszenia), aby kupić programator (nowy) wraz z oryg. kablem z wtyczkami. Okazuje się, że posiada tester do diagnozowania uszkodzeń (umówiony jestem na poniedziałek) i ciekawy jestem co tak naprawdę "padło" w moim webasto.
Co ciekawego się dowiedziałem, że pod żadnym pozorem nie wolno odkręcać komputerka webasto, ponieważ następuje zerwanie - uszkodzenie fabrycznego uszczelnienia i powoduje rychłe (do roku) uszkodzenie elektroniki i żadne podmiany, celem sprawdzenia, nie wchodzą w rachubę.
Jeśli diagnoza się uda i nie będzie jakiegoś problemu, to poinformuje o wynikach.
Pokazywał mi jak winno startować i pracować sprawne webasto, na przykładzie zamontowanego w swoim VW. Moje uruchamia sie na kilka sekund, po czym robi krótką przerwę a potem po prostu przewietrza komorę spalania, tak jak po zakończonym cyklu grzania.
Do diagnozy nie doszło ze względu na stan zdrowia Pana, który zaoferował mi pomóc. Moze za jakieś 2 tygodnie.
Na ten moment otrzymałem używane webasto, wymieniłem i uruchomiłem "od strzała". Teraz już wiem jak to urządzenie winno działać poprawnie.
Zacząłem także wykonywać instalacje pod programator Webasto (taki jaki był montowany w oryginale), wykorzystując opis ze strony http://roverki.pl/index.p...cle/21-inne/448 , tam też zamieściłem swój komentarz i czekam na ocenę.
Prac nie skończyłem, bo napotkałem na problem, a mianowicie: sygnał OUT z programatora ma napięcie (po załączeniu w stan pracy) ok. 10,7 V, a ja chciałbym aby tym napięciem włączać przekaźnik, który zasiliłby pin 1 webasto oraz panel ATC. Po podłączeniu do cewki przekaźnika napięcie spada do 5 V i rzecz jasna niczego nie uruchamia
W załączeniu: schemat sterowania webasto (wyjście OUT jest bezpośrednio podłączone do pin 1 webasto - może tak faktycznie ma być, bo ja nie próbowałem takiego podłączenia) oraz programator jaki próbuje montować.
Czy jest szansa, aby tym sygnałem z pin OUT programatora sterować przekaźnikiem 12V ?
[ Dodano: Czw Maj 01, 2008 19:47 ]
Zakończyłem prace nad sterowaniem webasto.
Sygnał z programatora OUT podałem bezpośrednio na pin 1 webasto i działa (tak jak na poniższym schemacie).
Nieco inaczej zrealizowałem włączanie panelu klimatyzacji - zasiliłem je napięciem (X2), poprzez przekaźnik sterowany sygnałem (X5) pompki recyrkulacyjnej, zasilającym webasto.
Kiedy uruchomi się webasto, to także za pośrednictwem przekaźnika uruchamia się panel ATC. Załączenie webasto sygnalizowane jest takim małym symbolem płomienia na wyświetlaczu programatora oraz jego czerwonym podświetleniem.
Zrezygnowałem z przekaźnika, który wyłącza webasto po uruchomieniu silnika. Mam nadzieję, że praca w takim układzie nie przysporzy kłopotów czy jakichś niespodzianek
_________________ Pozdrawiam
Edward
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lip 20, 2010 20:16, w całości zmieniany 1 raz
Opis na pewno się przyda wszystkim zainteresowanym
Chętnie służę pomocą w granicach mojej skromnej wiedzy.
Najbezpieczniej eksperymentuje się na własnym autku, bo w razie niepowodzenia to mniej jest przykro
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum