Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Rover 75 2.5 V6 Częste Awarie, Wysprżeglik, HGF? KUPNO
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Rover 75 2.5 V6 Częste Awarie, Wysprżeglik, HGF? KUPNO
Autor Wiadomość
norbert1710 




Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 17



  Wysłany: Wto Wrz 13, 2016 14:46   [R75] Rover 75 2.5 V6 Częste Awarie, Wysprżeglik, HGF? KUPNO
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: wszystkie

Cześć, jestem dość szczęśliwym posiadaczem R214si, przyszedł czas na zmianę... Od dłuższego czasu myślę o 75, chciałbym coś kupić w okolicach Grudnia/Stycznia. Rover 214 niestety mnie niemile zaskoczył zaraz po kupnie (HGF) nic nie wiedziałem, o tym samochodzie dlatego i pewnie pewnych objawów nie zauważyłem. Tak samo ja Piston-Scuff. Dlatego pytanie... na co uważać w 75 poza HGF-em? Ma często jakieś kosztowne wady? Wyczytałem coś o sprzegle/wysprzegliku. Czym będzie się charakteryzował jego fatalny stan? Słyszałem też o problemach z chłodnicą oleju. Płyt chłodniczy się miesza.

2.5 dobrze znosi LPG? Automat nie wchodzi w grę. Ma ktoś, albo będzie miał jakiś dobry egzemplarz na sprzedaż do 10tys. Pozdrawiam Norbert :)
Ostatnio zmieniony przez norbert1710 Sro Wrz 14, 2016 08:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 13, 2016 14:46   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 13, 2016 19:17   

silniki v6 bardzo rzadko łapią HGF, przy zakupie trzeb sprawdzić wentylator czy pracuje na pierwszym biegu, najprościej włączyć tryb AUTO i obniżyć temperaturę na low. innym sposobem pobrać program TOAF, kupić kabel i tak się przyda i tak. Gaz to jedyne paliwo do naszych R :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
karol77787 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2013
Posty: 292



Wysłany: Wto Wrz 13, 2016 19:27   

rafalmis1 napisał/a:
silniki v6 bardzo rzadko łapią HGF, przy zakupie trzeb sprawdzić wentylator czy pracuje na pierwszym biegu, najprościej włączyć tryb AUTO i obniżyć temperaturę na low. innym sposobem pobrać program TOAF, kupić kabel i tak się przyda i tak. Gaz to jedyne paliwo do naszych R :mrgreen:

Dokładnie tak. No i oczywiście przyjrzeć się jak sprzęgło chodzi czy pedał nie zostaje w podłodze ale nawet jeśli się sypnie to zamiennik TAZU rozwiązuje problem pompki sprzęgła w naszych R.
 
 
czort 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 485
Skąd: Góra



Wysłany: Wto Wrz 13, 2016 19:35   

norbert1710 napisał/a:
Wyczytałem coś o sprzegle/wysprzegliku. Czym będzie się charakteryzował jego fatalny stan?


Wysprzęglik, jak i pompka sprzęgła, która mieści się przy pedale sprzęgła,
Prawie wszyscy użytkownicy R75 mają z tymi elementami problem i prawie wszyscy wymieniają na metalowe TAZU,
Fatalny stan będzię się charakteryzował brakiem sprzęgła, tzn pedał zostanie w podłodze,nie wbijesz żadnego biegu, albo obiaw, że sprzęgło będzie łapać zaraz przy podłodze, będzie ubywać płyn sprzęgła.
Możesz się nachylić, włożyć głowę w nogi kierowcy i zerknąć na pompkę zbiorniczek, czy nie jest jakis mokry, nie poci się gdzieś na mocowaniu wężyka.
Może cieknąć z wysprzęglika, to czasem widać wyciek na mocowaniu skrzyni biegów z silnikiem od dołu.
Ale sumując, jeśli obecny właściciel nic nie robił, to Ty na pewno to wymienisz prędzej czy później.
Wysprzęglik jak i pompka metalowe po 350zł i robota max 500zł..

Możesz zobaczyć czy działają zamki drzwi, czy wszystkie zamykają i otwierają. Czesta usterka.

1. Wentylator chłodnicy,
2. Sprzęgło,
3. Zamki.

To są częste tematy na forum, to możesz jako pierwsze oglądać..
_________________
Pozdrawiam
Paweł
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Wto Wrz 13, 2016 19:37   

kiedyś pisałem w dziale kupie, wkleję tez tutaj:)

sprawdzić auto toafem (visy, przebieg, vin, wentylator), wykonać na stacji test co2 w układzie chłodzenia, zwrócić uwagę na sprzęgło, klimę, sprawdzić czy są dwa kluczyki

w zakorkowanym mieście musisz liczyć spalanie 13-15l, 2.0 to nie odrzutowiec, zwłaszcza w niskim zakresie obrotów, jak się rozkręci to już jest ok

koszty ważniejszych prac:

rozrząd ~2k
sprzęgło ~2k
visy ~600-800
wentylator - różnie, zależy od usterki, nowy 1k, ale nowego (prawie) nikt nie kupuje


ps.
ja z TAZU jestem niezadowolony w porównaniu do oryginału, jeżeli to faktycznie wina pompy albo wysprzeglika

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=103345
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 13, 2016 19:43   

Nie wiem po co rozwijacie ten temat, wyważacie otwarte drzwi, skoro na co zwrócić uwagę przy zakupie 75 bylo juz pisane wiele razy
_________________
75 Red Edition
 
 
norbert1710 




Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 17



Wysłany: Sro Wrz 14, 2016 10:56   

Do TOAF-a wystarczy kabelek, podłączam go do gniazda w samochodzie i do laptopa instalując wcześniej wymieniony program i wtedy wysypuje błędy. Tak? Jestem laikiem także z góry przepraszam... W moim R214 rzeczy czysto mechaniczne udawało mi się robić z sukcesem ale niestety elektronika samochodowa jest mi obca.
 
 
 
czort 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 485
Skąd: Góra



Wysłany: Sro Wrz 14, 2016 13:10   

norbert1710 napisał/a:
Do TOAF-a wystarczy kabelek, podłączam go do gniazda w samochodzie i do laptopa instalując wcześniej wymieniony program i wtedy wysypuje błędy. Tak?


Toaf jest bardzo łatwy w obsłudze,
Sam zobaczysz, jak podłączysz, wybierzesz język polski, Wszystko jest czarno na białym, dasz radę.
_________________
Pozdrawiam
Paweł
 
 
norbert1710 




Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 17



Wysłany: Czw Wrz 15, 2016 17:56   

http://www.olx.pl/oferta/...html#a5992dad88

Co myślicie o tym? 500km musiałbym po niego jechać... Ciekawy jestem czy drzwi są niedomknięte, czy tak bity... uszczelka od drzwi kierowcy ewidentnie rozdarta. Nie jest to składak? Tak fachowym okiem :)

Tutaj jeszcze jeden.
http://www.olx.pl/oferta/...html#a5992dad88

Nic innego nie widać... Koniecznie manual
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Wrz 15, 2016 21:47   

v6 za 6 tysięcy nie wróży nic dobrego. Kupić 75 jest łatwo ale koszta utrzymania są dużo wyższe jak innych Roverków czy popularnych tanich samochodów jak Astra G itp.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
norbert1710 




Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 17



Wysłany: Nie Paź 30, 2016 20:37   

https://www.olx.pl/oferta...html#b57d991c64

Oglądał ktoś może?
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 30, 2016 22:32   

No cóż... Stwierdzam tylko, że ludzie nie uczą się na błędach innych. Na prawdę wierzysz, że kupisz zadbane 2.5 v6 za 3 tysiące w momencie kiedy sam silnik w dobrym stanie kosztuje 4 tyś?
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
norbert1710 




Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 17



Wysłany: Nie Paź 30, 2016 22:48   

Myślałem o remoncie. Równie dobrze mogę kupić trupa w tym samym stanie za 10tys z poukrywanymi dobrze wadami :)
 
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1000
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 31, 2016 08:53   

Skoro masz takie pomysły to twój wybór nikt ci na tym forum trupa za 3 tys nie poleci.
_________________
:pisze:
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Pon Paź 31, 2016 17:19   

tu masz za 2 i też do remontu :)
http://otomoto.pl/oferta/...r-ID6yDc6n.html
 
 
bochas 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 36



Wysłany: Sro Lis 02, 2016 14:59   

Ja bym jeszcze poszukal. Pomijajac wszystko, ze zdjec wynika, ze ten jest goly - brak podgrzewanych siedzen, tempomatu, kontroli trakcji, tylnej rolety, manualna klimatyzacja, uszkodzone ogrzewanie tylnej szyby.

Nawet jak chcesz w niego cos wlozyc, to ja bym poszukal jakiejs bogatszej wersji.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 75/MG ZT] Artykuły z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 75, MG ZT 0 Pon Sty 24, 2011 19:44
kasjopea
Brak nowych postów [r75] Dziwne awarie
bobek2525 Rover serii 75, MG ZT 3 Sro Cze 21, 2017 20:30
nanab
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Rover 75] jakiej marki sprzęgło i wysprzęglik kupić
marcin199 Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Kwi 24, 2014 20:40
apples
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Wysprzęglik] i pompa czy jak? Rover 75 tourer cdti 2.0 2001
selectorink Rover serii 75, MG ZT 1 Wto Cze 04, 2013 00:48
MaReK
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [75] wysprzęglik
emilek900 Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Lis 25, 2013 15:49
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink