Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG-F padnięty motor]
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG-F padnięty motor]
Autor Wiadomość
piotrn81 



Dołączył: 11 Wrz 2016
Posty: 1



  Wysłany: Nie Wrz 11, 2016 20:53   [MG-F padnięty motor]
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 2001

Witam, jestem posiadaczem mojego mg-f już dobre 8 lat. Jest to model z 2001 roku z silnkiem 1.6 16 v i powiem szczerze chciałbym zrobić coś ciekawego z nim czy ktoś jest wstanie mi polecić warsztat który mi to ogarnie lub osobę która się zna( ja nie mam czasu ani pojęcia).
Tak sobie myślę że skoro motor już padł( sprzęgło też powinno być wymienione) to może zrobić małą zmianę. Poszukuje osoby ogarniętej która ma fajny pomysł na takie auto:)

jeżeli chodzi o czas to wogóle mi nie zależy koszty też myśle udzwigne:)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Wrz 11, 2016 20:53   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Tinuviel 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 75



Wysłany: Sro Wrz 14, 2016 17:45   

No to tak, co do silnika:

1.8 z TFa bez VVT 135koni - powinno być w miarę łatwo dostać i jest to chyba najbezpieczniejszy 1.8...co nie znaczy że wolny od wad.

1.8 z TFa 160 z VVT 160koni - najmocniejszy seryjnie montowany w MGF, tyle że różniea między 135konnym będzie tylko w górnym zakresie obrotów. Raczej ciężko dostać.

Turbo kit, ludzie uturbiają 1.8 k-series skutecznie... ale chyba nie w Polsce, przynajmniej ja żadnego nie znam :/ Jak to ma być daily car to dorzucenie soft turbo i zrobienie 200-250koni i z 250-300nm da Ci największego odczuwalnego kopa, zostając przy tym z seryjnym motorem.

Swap na k20 hondy czy V6 czy cokolwiek innego... odradzam, chyba że chcesz się pożegnać z autem na rok czasu albo i lepiej + kosmiczny koszt w porównaniu do turbo. Wystarczająco dużo się naczytałem projektów swapów które się rozpoczeły i umarły gdzieś w połowie.

Co do warsztatów, jakbyś chciał włożyć k-series 1.8 135 czy 160koni to chyba nie ma żadnej filozofii i każdy rozgarnięty mechanik Ci to ogarnie. We Wrocławiu mogę polecić https://www.facebook.com/agmotocentrum/

Jakbyś chciał uturbiać to raczej musisz udeżyć po prostu z zapytaniem do topowych firm tuningowych w Polsce.
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Czw Wrz 15, 2016 21:22   

Tinuviel napisał/a:
No to tak, co do silnika:

1.8 z TFa bez VVT 135koni - powinno być w miarę łatwo dostać i jest to chyba najbezpieczniejszy 1.8...co nie znaczy że wolny od wad.

1.8 z TFa 160 z VVT 160koni - najmocniejszy seryjnie montowany w MGF, tyle że różniea między 135konnym będzie tylko w górnym zakresie obrotów. Raczej ciężko dostać.

Turbo kit, ludzie uturbiają 1.8 k-series skutecznie... ale chyba nie w Polsce, przynajmniej ja żadnego nie znam :/ Jak to ma być daily car to dorzucenie soft turbo i zrobienie 200-250koni i z 250-300nm da Ci największego odczuwalnego kopa, zostając przy tym z seryjnym motorem.

Swap na k20 hondy czy V6 czy cokolwiek innego... odradzam, chyba że chcesz się pożegnać z autem na rok czasu albo i lepiej + kosmiczny koszt w porównaniu do turbo. Wystarczająco dużo się naczytałem projektów swapów które się rozpoczeły i umarły gdzieś w połowie.

Co do warsztatów, jakbyś chciał włożyć k-series 1.8 135 czy 160koni to chyba nie ma żadnej filozofii i każdy rozgarnięty mechanik Ci to ogarnie. We Wrocławiu mogę polecić https://www.facebook.com/agmotocentrum/

Jakbyś chciał uturbiać to raczej musisz udeżyć po prostu z zapytaniem do topowych firm tuningowych w Polsce.


1.8 135 jest rzadko dostępnym motorem. Występował tylko w TFie niepopularnym na naszym rynku, także dostanie tego silnika graniczy z cudem.

1.8 160 jest dostępne od ręki na allegro, parę sztuk. Trzeba szukać razem z wiązką silnika i sterownikiem z MG TF 160. A różnica względem 135tki jest spora, bo płynnie działące VVC powoduje wzrost momentu na niskich obrotach i utrzymywanie go w miarę płaskiego od niskich obrotów aż po odcięcie. W praktyce idzie lepiej w każdym zakresie.
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Czw Wrz 15, 2016 21:44   

135KM najlatwiej trafic w lotusie elise :)

Chyba latwiej niz tf :D
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Tinuviel 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 75



Wysłany: Czw Wrz 15, 2016 22:53   

oczywiście VVC nie VVT - sorry. Nie jechałem mgf/tf 160konnym, może i lepiej ciągnie doałem chociaż po wykresach z hamowni tego nie widać zbytnio.
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Nie Wrz 18, 2016 22:19   

Widać widać, bo moment przy 2000 jest już w okolicach 160Nm i aż do odcięcia nie spada poniżej tego poziomu. Regulacja kąta wałka jest spora bo 210-295 stopni, także względem sztywnych 252 stopni w 135tce musi być różnica. Ale pomijając już dół, to powyżej 5tysięcy VVC gniecie nieporównywalnie lepiej niż 135tka, no i nie puchnie przy 6800-6900 tylko idzie do samej odcinki.
 
 
 
torzekil 



Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 6



Wysłany: Sro Paź 19, 2016 09:41   

znalazłem coś takiego http://suchen.mobile.de/f...=4&pageNumber=1

[ Dodano: Sro Paź 19, 2016 10:41 ]
w zasadzie auto w cenie silnika :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink