Wysłany: Pią Wrz 16, 2016 19:09 [R75] Świst w okolicy grodzi, zauważalny spadek mocy.
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 1999
Dwa dni temu podczas normalnej jazdy nagle pojawił się charakterystyczny świst/gwizd uzależniony od prędkości obr. Na początku pojawiał się tylko pomiędzy 2-3tyś obrotów przy dodawaniu gazu. Po przejechaniu ok 1000km świst jest zdecydowanie głośniejszy i pojawia się w prawie całym zakresie obrotowym (z wyłączeniem wolnych obrotów) a towarzyszy temu znaczny/zauważalny spadek mocy. Skrzynia automatyczna przerzuca biegi przy innych niż dotychczas obrotach, a dodatkowo zauważyłem problem z utrzymaniem wolnych obrotów/przygasaniem.
Dźwięk dochodzi jakby od strony grodzi, visów i głównego paska rozrządu.
Visy działają prawidłowo (brak błędów oraz prawidłowo przygasające diody mod. dzieju), Visy osadzone oprócz oryginalnych uszczelek na silikonie aby wykluczyć ewentualną nieszczelność i możliwość lewego powietrza (co mogłoby tłumaczyć spadek mocy), sprawdzona szczelność całego plastikowego kolektora dolotowego, uszczelki kolektory aluminiowe-głowice wymienione niedawno, pasek wielorowkowy zrzucony na próbę aby wyeliminować winę osprzętu i rolek, ściągnąłem również górną obudowę rozrządu aby zobaczyć stan paska który myślę że wygląda dobrze (wymiana kompletu 30tyś temu).
Może rolka napinająca rozrząd padła..? Tylko skąd ten spadek mocy.
W tym momencie skończyły mi się jakiekolwiek pomysły, proszę o pomoc.
szukaj nieszczelności dekla VIS a nie jego osadzenia. był taki przypadek nieszczelnego vis Balance gdzie dekielek zamykający był pęknięty
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
W balance i power sam dekielek również złożyłem na silikonie, oprócz tego podczas świstu starałem się ruszać/naginać dolot, visy itp. oczekując jakakolwiek zmiany brzmienia tego świstu. Aktualnie bez zmian. Jutro bd rozkładał rozrząd aby przyjrzeć się pompie i rolce napinacza. Jakoś w tym momencie wydaje się to jedyne miejsce nie testowane.
Pozdrawiam i dzięki za włączenie się do tematu
napisałem że był pęknięty nie było widać tego z zewnątrz
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Temat rozwiązany! Uszkodzona okazała się uszczelka na flanszy kolektora wydechowego od strony grodzi. Dziękuje za włączenie się w dyskusje i chęć pomocy. Wrzucam jeszcze zdjęcia pękniętej/gwiżdżącej uszczelki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum