Wysłany: Nie Kwi 24, 2016 22:26 [MG ZT 190] trochę problemów z nowym nabytkiem
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2003
Witam jestem od niedawna szczęśliwym posiadaczem MG kupiłem go w można powiedziec okazyjnej cenie co wiązało sie z wieloma ukrytymi wadami
-na początek skanowałem elm-em i wywaliło 4 błędy (zdjęcie poniżej)
-poprzedni właściciel wymienił silnik bo go przegrzał rozwaliło mu chłodnice i wężę - tak bynajmniej twierdził, niestety jakiś czas po zakupie a dokładnie 3 dni wywaliło mi cały płyn kolankiem na wężu pod przepustnicą, którą zresztą też wymieniłem na używaną z potencjometrem i silniczkiem krokowym ze względu na falujące obroty i błąd związany z potencjometrem pedału gazu - nic nie dało,
-kolejna irytująca rzecz to fakt że mam lpg i tu pytanko czy wskazówka od poziomu Pb powinna też opadac (zużycie paliwa) mimo że jade na gazie po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu wskazówka wraca na właściwy poziom,
dalej - utrzymujące sie wysokie obroty jak sie kulam potrafią wzrosną do 4000 w momencie zatrzymania pojazdu opadną do 2000 - najczęściej na ciepłym silniku,
bywa też tak przy odpalaniu że jakby sie dusił a dodanie gazu potrafi go zgasic chodzi o PB,
czasem potrafi szarpnąc przy około 3000obr zarówno na pb jak i na lpg,
mam też urwane nadkole prawy przód -masakra było to konkretne dostac (lewych pełno ) co za tym idzie rozwalony czujnik abs-u i temp zewnętrznej - brak prędkości - czujniki to nie problem wymienic już są zakupione ale jakiś nawiedzony elektryk tam urzędował brak wtyczek tylko jakieś poizolowane kable - do czujnika temp nawet nie ma chyba całkiem wyrwane po zauważeniu tego problemu z kablami oglądnąłem przewody co znalazłem - poucinane kostki nieopodal aku nieoizolowane kable jakby ktoś toporem rąbał co popadnie,
na tym nie koniec gdy temp dojdzie do 100 włącza sie wentylator -na szczęście działa- ale w tym samym momencie zaczyna inaczej chodzic silnik zaczyna kopcic z rury tak mi sie wydaje i wydobywa sie para z pod maski (po sprawdzaniu zaraz po tym nie ma śladu wycieku płynu- może para z korka)
cały układ wydechowy spawany w każdym możliwym miejscu jak z kuźni nietrzeźwego kowala i do tego dziurka na kolanie zaraz za kolektorem
jeszcze pare drobiazgów by się znalazło np. nie działający czujnik parkowania albo nie działająca roleta ,nie działający czujnik deszczu i ogólnie elektryczna katastrofa mimo tego wszystkiego samochód odpala i jeździ
Reszty błędów nie opisało, czy jest możliwośc aby ECU znał prędkośc pojazdu a nie podawał jej do licznika ponieważ podczas jazdy z laptopem program pokazywał prędkośc pojazdu a licznik 0 , oraz czy możliwe jest przekłamanie prędkości obrotowej silnika przez licznik komputer pokazuje o około 200obr więcej niż licznik
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez MaciejGdz Pon Kwi 25, 2016 17:55, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Kwi 24, 2016 22:26 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
same naprawy nie są drogie ani trudne do realizacji troche zmartwień daje elektryka najlepiej jakbym znalazł kogoś nieopodal G-dza z tym samym silnikiem to bym po kolorach kabli doszedł co do czego tylko tyle różnych rzeczy a za razem związanych z sobą że nie chce szuka na oślep czytając torchę forum da się nie jedną rzecz naprawic sprzęt mam miejsce mam tylko nie wiem co najważniejsze od czego zacząc gdzie szukac troche problem z dostępnością części używanych na miejscu ale damy rade tylko trochę wskazówek potrzebuje a MG kupione z twoich okolic - droga z poznania na zieloną góre
Raczej w BMW INPA/EDIABAS, oryginalny BMW Scanner nie podejdzie.
Co do reszty... nie da się tego przeczytać na trzeźwo. Brak interpunkcji sprawia, że to jakiś bełkot Mam podobne odczucia jak longer86, że cenowo to auto, to jakiś gratis do czipsów...
Podziw dla właściciela, że chce to doprowadzić do serii...
Błędy takie z TOAF'a pewnie pokryją się z każdym innym diagnoserem.
P0174=System too lean (bank 2)
P0155=02 Sensor heater circuit malfunction (bank 2 Sensor 1)
P0141=02 Sensor heater circuit malfunction (bank 1 sensor 2)
P0122=Throttle/pedal position sensor/switch A circuit low input
Rave do poduszki i studiować co z czym
Również życzę powodzenia w przywracaniu auta do stanu fabrycznego.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pytanie jaki silnik tam wstawił z MG ZT190 czy z Rovera bo różnią się np. wałkami rozrządu podobno. A może 2.0V6 bo tamten za dużo palił? na oko nie rozróżnisz a jak nie jechałeś nigdy tym autem to nie masz pojęcia jak powinien chodzić
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
takie pytanko związane z tym co pisaliście czy nie są wybite nigdzie na silniku numery modelu by rozpozna czy jest od MG 190 czy od rovera 170
i z innej beczki czy znajde gdzieś numery/model skrzyni biegów ponieważ mam sportową a w trasie trochę to męczy 100km/h 5bieg i 3000obr jakie są rodzaje skrzyń bo wcześniej czy później będe zmuszony ją wymienic
widze ze są sondy uszkodzone (grzałki?) więc na pewno do wymiany
a tak w ogóle od czego byście zaczeli "naprawe" patrząc po objawach
Trochę mineło i był czas na pogrzebanie przy MG trochę opanowałem elektrykę świateł przednich i ksenony działąją tak jak powinny,
hamulce przód w dobrym stanie ale klocki strasznie pylą (na szczęście nie piszczą) robiąc tył okazał sie trochę zaniedbany tarcze dobre klocki z jednej strony dobre z drugiej prawie blachy wszystko byłoby dobrze gdyby nie koniecznośc wymiany zacisku PT
i tu pytanko czy zaciski pasują od BMW e 36 bo szybciej u mnie na szrocie znajde bmw niż rovera
klocki od bmki pasują zabezpieczenia również co do szczęk wymieniłem na dopasowane do rovera ale od bmki też można by było sie pokusic wymienic lecz za bardzo zróżnicowane wielkości są do rowera pasują 160/20 a w większości bmw jest 160/25 pewnie by sie wmieściły ale by mogły nie hamowac na całej powierzchni styku.
pytanie odnośnie parktronika - czasem jakby sie nie załączał a czasem wyje bez przerwy po wrzuceniu wstecznego co może by przyczyną i jak sprawdzi czujniki czy są dobre
i ponawiam pytanie odnośnie numerów silnika i skrzyni gdzie je znajde by sprawdzi czy to jest standard 2.5 czy 190
Wiem że przód pasuje e39 i 46, tylko jarzmo inne. Więc tył pewnie będzie tak samo
MaciejGdz napisał/a:
pytanie odnośnie parktronika
Jeżeli masz oryginał, to jak załączyć wsteczny, podejdź do czujników i posłuchaj który stuka, a który nie. Albo będziesz musiał wymienić, albo spróbuj oczyścić i pomalować od nowa
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Trochę mineło i był czas na pogrzebanie przy MG trochę opanowałem elektrykę świateł przednich i ksenony działąją tak jak powinny,
hamulce przód w dobrym stanie ale klocki strasznie pylą (na szczęście nie piszczą) robiąc tył okazał sie trochę zaniedbany tarcze dobre klocki z jednej strony dobre z drugiej prawie blachy wszystko byłoby dobrze gdyby nie koniecznośc wymiany zacisku PT
i tu pytanko czy zaciski pasują od BMW e 36 bo szybciej u mnie na szrocie znajde bmw niż rovera
klocki od bmki pasują zabezpieczenia również co do szczęk wymieniłem na dopasowane do rovera ale od bmki też można by było sie pokusic wymienic lecz za bardzo zróżnicowane wielkości są do rowera pasują 160/20 a w większości bmw jest 160/25 pewnie by sie wmieściły ale by mogły nie hamowac na całej powierzchni styku.
pytanie odnośnie parktronika - czasem jakby sie nie załączał a czasem wyje bez przerwy po wrzuceniu wstecznego co może by przyczyną i jak sprawdzi czujniki czy są dobre
i ponawiam pytanie odnośnie numerów silnika i skrzyni gdzie je znajde by sprawdzi czy to jest standard 2.5 czy 190
Pozdrawiam
Zdaję sobie sprawę, że nie wszędzie jest dobry dostęp do części R75 na szczęście jest OLX, lub Alledrogo , a tam nie ma najmniejszych problemów ze zdobyciem potrzebnych elementów , nawet do naszego krążownika
nie mówie że nie ma części w internecie tylko w obrębie 50km na żadnym szrocie nie ma, a zależy mi na czasie więc szukam zamienników bardziej dostępnych
Wysyłką kurierem to zamawiasz w jeden dzien, a na drugi sa u Ciebie... Wyjdzie taniej niz szukanie i jeżdżenie w promieniu 50 km... Policzysz zmarnowany czas i nerwy kiedy okaże sie, ze cos nie pasuje...
poszukaj na forum jest wiele na ten temat np w workshop manualu pewnie znajdziesz
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum