Wysłany: Sob Paź 29, 2016 11:18 [R75] Analiza błędów TOAF
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Cześć
Pierwsze pytanie:
Wymieniłem pompe paliwa, na zamiennik, szum słychać w kabinie non stop, pompka pracuje przez caly czas pracy silnika? Po prostu Pierburga nie słychać, ale tak to wciąż działa? Wydaje mi się że mi pożera więcej ropy. Czy jest możliwa naprawa pompy Pierburga - uszczelnienie jej?
U mechanika wymieniłem pompę oraz przewody układu hamulcowego.
Pytanie drugie - analiza błędów:
Błąd który powstał po wizycie u mechanika
BF- Błąd pamięci eeprom w module wskaźników, nieprawidłowe lub niepełne kodowanie
oraz
9B - Zablokowana szyba drzwi kierowcy
Poza tym mam stare błędy
W SRS
-Obwód zapłonu IC4 IC0 IC0 IC1 IC2 IC4 IC6 (poduszki napinacze pasów) - wszędzie zbyt wysoka rezystancja
9000 - wewnętrzny błąd jednostki sterującej
W ABS
- Czujnik lewego tylnego i przedniego koła
- Błąd przekaźnika zaworu
Włącza mi się również błąd wentylatora chłodnicy, ale zapala i pracuje.
Dodatkowym problemem jest opadnięta wskazówka prędkościomierza jakieś 0,5 cm poniżej 0. Nie wiem czy wskazania sądobre. Prędkościomierz działa.
Możę ktoś byłby tak miły i znalazł pół godzinki na telefon ja bym podpiął się TOAF'em pod komputer i prześledzilibyśmy wszystkie ustawienia? Mam bardzo podstawową wersję bez Webasto, i chyba 3 innych modułów.
Dzięki!
SPAMU¦
Wysłany: Sob Paź 29, 2016 11:18 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wymieniłem pompe paliwa, na zamiennik, szum słychać w kabinie non stop, pompka pracuje przez caly czas pracy silnika?
Od momentu włączenia zapłonu, do momentu uruchomienia pompa pracuje przez kilkanaście sekund, nabija ciśnienie abyś mógł łatwiej uruchomić auto. Jeśli nie podejmiesz próby uruchomienia wyłączy się. Dlatego przed uruchomieniem silnika warto zaczekać klilka sekund po przekręceniu zapłonu.
Po uruchomieniu silnika pompa pracuje cały czas utrzymując stałe ciśnienie w układzie, wspomagając pompę wysokiego ciśnienia. Jak pompa grodziowa padnie, silnik zgaśnie. Zamienniki wszelakiej maści mogą pracować głośniej i być mniej trwałe od oryginału. Pompę podobno można regenerować. Ktoś robił taki zabieg. Dotyczyło to dwóch pomp, ale efekt był jeszcze krótszy jak zastosowanie zamiennika.
tmk752 napisał/a:
BF- Błąd pamięci eeprom w module wskaźników, nieprawidłowe lub niepełne kodowanie
Może włączałeś sobie jakąś funkcję TOAFem. Taki błąd nie wpływa na poprawną pracę modułu.
tmk752 napisał/a:
9B - Zablokowana szyba drzwi kierowcy
To już jest błąd z BCU. Widocznie był jakiś problem z szybą kierowcy. Błąd może być historyczny. Jeśli wraca, szyba pracuje poprawnie, może jest jakiś problem z silnikiem, poborem prądu, krańcówką...
Sterownik po dzwonie? Na zegarach wyświetla się symbol poduszki lub świeci się stale? Czy może w ogóle takiego symbolu nie ma?
Cytat:
Dodatkowym problemem jest opadnięta wskazówka prędkościomierza jakieś 0,5 cm poniżej 0. Nie wiem czy wskazania sądobre. Prędkościomierz działa.
Włącz sobie prękościomerz elektroniczny w module wskaźników IKE - za pomocą TOAF. AKtywuj go manetką komputera pokładowego (jeśli masz). Jeśli nie masz, podłącz komputer i wykonaj jazdę próbną z live data np. w sterowniku silnika i sprawdź czy prędkość odczytu jest zbliżona do prędkości wskaźnika analogowego.
Opadnięta wskazówka może znaczyć, że ktoś grzebał w zegarach. Np. chciał zaślepić silikonem kontrolkę poduszki, bądź cofnąć przebieg.
tmk752 napisał/a:
Włącza mi się również błąd wentylatora chłodnicy, ale zapala i pracuje.
Sprawdź w module DDE (sterownik silnika) działanie wentylatora na wszystkich biegach. Może pierwszy bieg padł i działa tylko na najwyższym. Ew. ktoś przerabiał wentylator i pominął puszkę sterującą.
tmk752 napisał/a:
Możę ktoś byłby tak miły i znalazł pół godzinki na telefon ja bym podpiął się TOAF'em pod komputer i prześledzilibyśmy wszystkie ustawienia? Mam bardzo podstawową wersję bez Webasto, i chyba 3 innych modułów.
Bez sensu. Nikt nie zna na pamięć wszystkich ustawień. Lepsza sesja za pomocą TeamViewer lub AmmyAdmin. Ten drugi jest mniej komforotowy ale nie wywala co 5 min. twierdząc, że działa się komercyjnie.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Może włączałeś sobie jakąś funkcję TOAFem. Taki błąd nie wpływa na poprawną pracę modułu.
No coś tam włączałem, i dlatego myślałem nad rozmową przez telefon aby namierzyć moje mieszanie
MaReK napisał/a:
To już jest błąd z BCU. Widocznie był jakiś problem z szybą kierowcy. Błąd może być historyczny. Jeśli wraca, szyba pracuje poprawnie, może jest jakiś problem z silnikiem, poborem prądu, krańcówką...
Zamykanie szyby nie działa poprawnie. Najpierw zaczęła świrować szyba pasażera, że zamykanie się jakby rozłączało i podskakiwało za przyciskiem o jakieś 0,5 mm, i żeby zamknąć szybe trzeba było naciskać z 20 razy żeby zamknąć. Teraz szyba pasażera działa jak należy a problem pojawił się w mojej szybie, kierowcy
Marek napisał/a:
-Obwód zapłonu IC4 IC0 IC0 IC1 IC2 IC4 IC6 (poduszki napinacze pasów) - wszędzie zbyt wysoka rezystancja
Daje się to skasować? Czy powraca?
Nie daje się skasować. Problem pojawił się jak auto mi stanęło, i próbowałem rozkręcić stacyjkę, wtedy oddałem samochód na holu do mechanika a on zrobił mi regeneracje rozrusznika. Od tamtej pory wszystko działało, ale ikona poduszki powietrznej świeci się non stop.
Cytat:
Włącz sobie prękościomerz elektroniczny w module wskaźników IKE - za pomocą TOAF. AKtywuj go manetką komputera pokładowego (jeśli masz). Jeśli nie masz, podłącz komputer i wykonaj jazdę próbną z live data np. w sterowniku silnika i sprawdź czy prędkość odczytu jest zbliżona do prędkości wskaźnika analogowego.
Opadnięta wskazówka może znaczyć, że ktoś grzebał w zegarach. Np. chciał zaślepić silikonem kontrolkę poduszki, bądź cofnąć przebieg.
Opadnięta wskazówka pojawiła się nagle, zwrócił mi na to uwagę kumpel który dostrzegł to od strony pasażera i zaczęło mnie to denerwować. Jest gdzieś w Toafie opcja 0 prędkościomierza? Gdy daje funkcję Autotest wszystko się kręci i obraca ale prędkościomierz nie wraca na pozycje 0 tylko niżej. Gdy w kolejnych opcjach dojdę do prędkościomierza mogę mu ustawić suwaczkiem na 0. Ale wraca do pozycji niższej gdy uruchomię zapłon
Marek napisał/a:
Sprawdź w module DDE (sterownik silnika) działanie wentylatora na wszystkich biegach. Może pierwszy bieg padł i działa tylko na najwyższym. Ew. ktoś przerabiał wentylator i pominął puszkę sterującą.
Sprawdzę, Co do TeamViewera dla mnie urtrudniona sprawa, bo go nie mam, jak zainstaluje to się odezwę. Myślałem że ktoś może sobie siąść w swoim aucie 2,0 CDT i podłączyć się przez TOAF i przelecieć wszystkie opcje
No coś tam włączałem, i dlatego myślałem nad rozmową przez telefon aby namierzyć moje mieszanie
TOAF w nowej wersji, która jest dostępna na stronie posiada system autobackupu. Więc jeśli coś robiłeś, to program sam z siebie robił kopię bezpieczeństwa. Możesz tę kopię odszukać i ją przywrócić. Robienie tego przez telefon z kimś kto ma inną konfigurację (np. automatyczną skrzynię, albo kombi) może skutkować głupotami w konfiguracji Twojego auta.
tmk752 napisał/a:
Zamykanie szyby nie działa poprawnie. Najpierw zaczęła świrować szyba pasażera, że zamykanie się jakby rozłączało i podskakiwało za przyciskiem o jakieś 0,5 mm, i żeby zamknąć szybe trzeba było naciskać z 20 razy żeby zamknąć. Teraz szyba pasażera działa jak należy a problem pojawił się w mojej szybie, kierowcy
Szyba pasażera naprawiła się sama? A może popsuła się bo ustawiłeś coś w TOAFie. Generalnie taki efekt jak opisujesz z szybą pasażera, to zakodowanie opcji podnoszenia szyby na raz nie mając na wyposażeniu auta czujnika przycięcia w plastikowej ramce okna. Jeśli jednak szyba teraz podnosi się i opuszcza na raz, to znaczy że masz problem z instalacją elektryczną lub czujnikiem przycięcia (anti-trap).
tmk752 napisał/a:
a problem pojawił się w mojej szybie, kierowcy
Zdejmij boczek i przyjrzyj się silnikowi i mechanizmowi szyby.
tmk752 napisał/a:
Opadnięta wskazówka pojawiła się nagle
Ciężko mi w to uwierzyć.
Może po prostu nie zwróciłeś na to uwagi. Kolega zwrócił i wtedy zaczęło Ciebie to irytować Sama raczej się nie opuści. Podejrzewam ingerencję w moduł w celu zmiany przebiegu albo naprawy wyświetlacza.
tmk752 napisał/a:
Jest gdzieś w Toafie opcja 0 prędkościomierza?
Jeśli wyłączysz stacyjkę i włączysz ponownie wskazówka jest na pozycji 0. Jeśli fizycznie nie jest, musiałbyś zdjąć szybkę, zdjąć wskazówkę i założyć poprawnie jeszcze raz, tak aby zgadzała się ze skalą.
tmk752 napisał/a:
Ale wraca do pozycji niższej gdy uruchomię zapłon
Czyli zachowuje się prawidłowo Elementów wskazujących nie da się korygować na poziomie softu.
tmk752 napisał/a:
Od tamtej pory wszystko działało, ale ikona poduszki powietrznej świeci się non stop.
Przed usterką poduszki działały prawidłowo? Przechodziły autotest i gasła ikona? Myślę, że masz uszkodzony sterownik. Można go próbować zreanimować na stole.
tmk752 napisał/a:
Sprawdzę, Co do TeamViewera dla mnie urtrudniona sprawa, bo go nie mam, jak zainstaluje to się odezwę.
Kwestia wejścia na stronę, zainstalowania i już Dla użytku niekomercyjnego jest bezpłatny - w teorii
tmk752 napisał/a:
Myślałem że ktoś może sobie siąść w swoim aucie 2,0 CDT i podłączyć się przez TOAF i przelecieć wszystkie opcje
Ale jak ktoś ma inne wyposażenie niż Ty to bez sensu
Lepiej korzystać z autobackupu
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
tmk752 napisał/a: Zamykanie szyby nie działa poprawnie. Najpierw zaczęła świrować szyba pasażera, że zamykanie się jakby rozłączało i podskakiwało za przyciskiem o jakieś 0,5 mm, i żeby zamknąć szybe trzeba było naciskać z 20 razy żeby zamknąć. Teraz szyba pasażera działa jak należy a problem pojawił się w mojej szybie, kierowcy
Szyba pasażera naprawiła się sama? A może popsuła się bo ustawiłeś coś w TOAFie. Generalnie taki efekt jak opisujesz z szybą pasażera, to zakodowanie opcji podnoszenia szyby na raz nie mając na wyposażeniu auta czujnika przycięcia w plastikowej ramce okna. Jeśli jednak szyba teraz podnosi się i opuszcza na raz, to znaczy że masz problem z instalacją elektryczną lub czujnikiem przycięcia (anti-trap
A moze zmienił w Toafie uk Eu i przez to mu sie szyby zamieniły. Mam wrażenie klikania w co popadnie , a wystarczyło przebrnąć przez temat TOAFa i bylo by wiadomo co z czym się je.
MaReK napisał/a:
Ciężko mi w to uwierzyć.
Może po prostu nie zwróciłeś na to uwagi. Kolega zwrócił i wtedy zaczęło Ciebie to irytować Sama raczej się nie opuści. Podejrzewam ingerencję w moduł w celu zmiany przebiegu albo naprawy wyświetlacza.
tmk752 napisał/a: Jest gdzieś w Toafie opcja 0 prędkościomierza?
Jeśli wyłączysz stacyjkę i włączysz ponownie wskazówka jest na pozycji 0. Jeśli fizycznie nie jest, musiałbyś zdjąć szybkę, zdjąć wskazówkę i założyć poprawnie jeszcze raz, tak aby zgadzała się ze skalą.
tmk752 napisał/a: Ale wraca do pozycji niższej gdy uruchomię zapłon
Czyli zachowuje się prawidłowo Elementów wskazujących nie da się korygować na poziomie softu.
Zamiast ściągać wskazówkę wystarczy ściągnąć szybke i obrócić ja przeciwnie do ruchu wskazówek zegara o pelen obrot ustalając ostatecznie na pozycji 0.
Moze ktos juz z tym grzebał, nalepka na obudowie bedzie przerwana, i wcisnal wskazówkę za głęboko, haczy się i przez to raz na zero a raz niżej, moze ktos celowo zjechal nią niżej, to moze tez celowo żeby wskazywala prędkość dokładniej w wyższych zakresach, bo standardowo oszukuje i przy 110 na liczniku dopiero masz 100 w rzeczywistosci
MaReK napisał/a:
Przed usterką poduszki działały prawidłowo? Przechodziły autotest i gasła ikona? Myślę, że masz uszkodzony sterownik. Można go próbować zreanimować na stole.
Co do poduszek, reanimowali Ci rozrusznik... Może zrobili zwarę gdzieś i sterownik poszedł sie kochać. Jeśli oddales i bylo dobrze, a odebrałeś auto z kontrolka to powinni pokryć koszty naprawy, oddales sprawne a nie sztuka jest naprawicjedno i zepsuć drugie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum