Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: wszystkie
Cześć, jestem dość szczęśliwym posiadaczem R214si, przyszedł czas na zmianę... Od dłuższego czasu myślę o 75, chciałbym coś kupić w okolicach Grudnia/Stycznia. Rover 214 niestety mnie niemile zaskoczył zaraz po kupnie (HGF) nic nie wiedziałem, o tym samochodzie dlatego i pewnie pewnych objawów nie zauważyłem. Tak samo ja Piston-Scuff. Dlatego pytanie... na co uważać w 75 poza HGF-em? Ma często jakieś kosztowne wady? Wyczytałem coś o sprzegle/wysprzegliku. Czym będzie się charakteryzował jego fatalny stan? Słyszałem też o problemach z chłodnicą oleju. Płyt chłodniczy się miesza.
2.5 dobrze znosi LPG? Automat nie wchodzi w grę. Ma ktoś, albo będzie miał jakiś dobry egzemplarz na sprzedaż do 10tys. Pozdrawiam Norbert
Ostatnio zmieniony przez norbert1710 Sro Wrz 14, 2016 08:38, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Wrz 13, 2016 14:46 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
silniki v6 bardzo rzadko łapią HGF, przy zakupie trzeb sprawdzić wentylator czy pracuje na pierwszym biegu, najprościej włączyć tryb AUTO i obniżyć temperaturę na low. innym sposobem pobrać program TOAF, kupić kabel i tak się przyda i tak. Gaz to jedyne paliwo do naszych R
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
silniki v6 bardzo rzadko łapią HGF, przy zakupie trzeb sprawdzić wentylator czy pracuje na pierwszym biegu, najprościej włączyć tryb AUTO i obniżyć temperaturę na low. innym sposobem pobrać program TOAF, kupić kabel i tak się przyda i tak. Gaz to jedyne paliwo do naszych R
Dokładnie tak. No i oczywiście przyjrzeć się jak sprzęgło chodzi czy pedał nie zostaje w podłodze ale nawet jeśli się sypnie to zamiennik TAZU rozwiązuje problem pompki sprzęgła w naszych R.
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 485 Skąd: Góra
Wysłany: Wto Wrz 13, 2016 19:35
norbert1710 napisał/a:
Wyczytałem coś o sprzegle/wysprzegliku. Czym będzie się charakteryzował jego fatalny stan?
Wysprzęglik, jak i pompka sprzęgła, która mieści się przy pedale sprzęgła,
Prawie wszyscy użytkownicy R75 mają z tymi elementami problem i prawie wszyscy wymieniają na metalowe TAZU,
Fatalny stan będzię się charakteryzował brakiem sprzęgła, tzn pedał zostanie w podłodze,nie wbijesz żadnego biegu, albo obiaw, że sprzęgło będzie łapać zaraz przy podłodze, będzie ubywać płyn sprzęgła.
Możesz się nachylić, włożyć głowę w nogi kierowcy i zerknąć na pompkę zbiorniczek, czy nie jest jakis mokry, nie poci się gdzieś na mocowaniu wężyka.
Może cieknąć z wysprzęglika, to czasem widać wyciek na mocowaniu skrzyni biegów z silnikiem od dołu.
Ale sumując, jeśli obecny właściciel nic nie robił, to Ty na pewno to wymienisz prędzej czy później.
Wysprzęglik jak i pompka metalowe po 350zł i robota max 500zł..
Możesz zobaczyć czy działają zamki drzwi, czy wszystkie zamykają i otwierają. Czesta usterka.
1. Wentylator chłodnicy,
2. Sprzęgło,
3. Zamki.
To są częste tematy na forum, to możesz jako pierwsze oglądać..
sprawdzić auto toafem (visy, przebieg, vin, wentylator), wykonać na stacji test co2 w układzie chłodzenia, zwrócić uwagę na sprzęgło, klimę, sprawdzić czy są dwa kluczyki
w zakorkowanym mieście musisz liczyć spalanie 13-15l, 2.0 to nie odrzutowiec, zwłaszcza w niskim zakresie obrotów, jak się rozkręci to już jest ok
koszty ważniejszych prac:
rozrząd ~2k
sprzęgło ~2k
visy ~600-800
wentylator - różnie, zależy od usterki, nowy 1k, ale nowego (prawie) nikt nie kupuje
ps.
ja z TAZU jestem niezadowolony w porównaniu do oryginału, jeżeli to faktycznie wina pompy albo wysprzeglika
Do TOAF-a wystarczy kabelek, podłączam go do gniazda w samochodzie i do laptopa instalując wcześniej wymieniony program i wtedy wysypuje błędy. Tak? Jestem laikiem także z góry przepraszam... W moim R214 rzeczy czysto mechaniczne udawało mi się robić z sukcesem ale niestety elektronika samochodowa jest mi obca.
Co myślicie o tym? 500km musiałbym po niego jechać... Ciekawy jestem czy drzwi są niedomknięte, czy tak bity... uszczelka od drzwi kierowcy ewidentnie rozdarta. Nie jest to składak? Tak fachowym okiem
v6 za 6 tysięcy nie wróży nic dobrego. Kupić 75 jest łatwo ale koszta utrzymania są dużo wyższe jak innych Roverków czy popularnych tanich samochodów jak Astra G itp.
No cóż... Stwierdzam tylko, że ludzie nie uczą się na błędach innych. Na prawdę wierzysz, że kupisz zadbane 2.5 v6 za 3 tysiące w momencie kiedy sam silnik w dobrym stanie kosztuje 4 tyś?
Ja bym jeszcze poszukal. Pomijajac wszystko, ze zdjec wynika, ze ten jest goly - brak podgrzewanych siedzen, tempomatu, kontroli trakcji, tylnej rolety, manualna klimatyzacja, uszkodzone ogrzewanie tylnej szyby.
Nawet jak chcesz w niego cos wlozyc, to ja bym poszukal jakiejs bogatszej wersji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum