Forum Klubu ROVERki.pl :: [R414] Wymiana sztywnych przewodów hamulcowych.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R414] Wymiana sztywnych przewodów hamulcowych.
Autor Wiadomość
TheDealer105 



Dołączył: 28 Paź 2015
Posty: 5



Wysłany: Pon Paź 24, 2016 21:33   [R414] Wymiana sztywnych przewodów hamulcowych.
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1996

Witam,

Okazało się, że przewody hamulcowe z tyłu w moim R414 są mocno skorodowane. Jak wiadomo, może się to dosyć nieprzyjemnie skończyć, dlatego chciałbym samodzielnie dokonać wymiany. Czy ktoś może mi coś w tym temacie doradzić? Wiem, że będzie mi potrzebny przyrząd do zarabiania końcówek. Nie wiem jak bardzo jest to skomplikowana sprawa i co będę musiał przy okazji rozebrać.

Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Paź 24, 2016 21:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Paź 24, 2016 23:29   

Nie potrzebujesz sprzętu do końcówek, tylko przewody z końcówkami. Długości znajdziesz chocby tu:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=97675&highlight=przewody+hamulcowe
Szukajka nie gryzie.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
iktorn73 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Wto Paź 25, 2016 13:55   

Albo przewody miedziane i ustrojstwo za 50 zł do zarabiania przewodów :) ,końcówki możesz wykorzystać stare,jeśli są w dobrym stanie.
 
 
TheDealer105 



Dołączył: 28 Paź 2015
Posty: 5



Wysłany: Wto Paź 25, 2016 15:38   

Dzięki za odpowiedzi. Kupiłem już 10m przewodu miedzianego, końcówki i przyrząd do zarabiania, więc długości wyjdą w praniu. Chodzi mi bardziej o jakieś porady dotyczące samego zabiegu, jeśli są potrzebne.
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Wto Paź 25, 2016 21:06   

TheDealer105 napisał/a:
Dzięki za odpowiedzi. Kupiłem już 10m przewodu miedzianego, końcówki i przyrząd do zarabiania, więc długości wyjdą w praniu. Chodzi mi bardziej o jakieś porady dotyczące samego zabiegu, jeśli są potrzebne.

Jeśli kupowałeś zestaw do zarabiania za ok 50zł to możesz go wyrzucić do kosza.
Ja kupiłem rurki uniwersalne i kosztowało mnie to tyle co ten zestaw do zarabiania, który się nie nadaje do tego.
Jak będziesz kłaść nowe rurki to starych nie rwij. Przyczep nowe do starych i będzie git.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3641
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Paź 25, 2016 23:11   

Czy orientuje sie ktos czy kielicharka np. od klimatyzacji domowej tez sie nada itp.??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Paź 26, 2016 14:39   

jak zrobi taki mały przewód to czemu nie.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3641
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Paź 26, 2016 18:06   

Bo mam dostęp do takiej

http://www.valuetool.pl/p...VFT-808-MI.html

ma rozmiary calowe 1/4", 5/16”, 3/8”, 1/2", 5/8”, 3/4"
do metrycznych nie mam

Muszę zmierzyć średnicę rurki hamulcowej.

Myślałem że może są inne wymiary kąty kielichów.
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 26, 2016 20:23   

AndrewS napisał/a:
Bo mam dostęp do takiej

http://www.valuetool.pl/p...VFT-808-MI.html

ma rozmiary calowe 1/4", 5/16”, 3/8”, 1/2", 5/8”, 3/4"
do metrycznych nie mam

Muszę zmierzyć średnicę rurki hamulcowej.

Myślałem że może są inne wymiary kąty kielichów.

Mam podobny zestaw,ale w komplecie jest dodatkowo zestaw kamieni żeby można zrobić jak oryginał. Niestety bez nich zrobisz tylko na tzw grzybek/stożek/kielich i to nie będzie dobrze. W dodatku te tanie zestawy są z takiej stali że bardziej przypominają aluminium niż stal. Ten co pokazałeś jest chyba lepszy. No ale nie ma kamieni.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Paź 26, 2016 21:08   

1/4 cala, to 6,35mm przewody hdamulcowe mają niecałe 6mm na zewnątrz.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
TheDealer105 



Dołączył: 28 Paź 2015
Posty: 5



Wysłany: Nie Paź 30, 2016 12:22   

Wymiana poszła bardzo mozolnie, przyrząd za 67 zł faktycznie jest lipny, ale da się odpowiednim sposobem wykonać akceptowalny kształt. Pociąłem i zdjąłem stare przewody, nie ma z tym większego kłopotu, gorzej z wkładaniem nowych, masakra. Nie wszystko jednak się udało - zerwał mi się gwint na przewodzie elastycznym przy łączeniu ze sztywnym, a zapasowego nie miałem. Teraz pytanie czy są jakieś przewody elastyczne od innych aut które rozmiarowo mogłyby pasować? Muszę je jutro zdobyć a widzę, że z takimi do rovera może być ciężko.

edit: Czy od civica VI będzie pasował?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Paź 30, 2016 14:07   

Bedzie, tylko musisz wybrać do odpowiednich hamulców (tarcze/ bębny)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Rov45 



Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 109



Wysłany: Pon Paź 31, 2016 15:02   

Siema, nie chcę zakładać nowego tematu a mam takie głupie pytanko :P
czy to normalne, że w tylnych kołach coś tak jakby syczy (dźwięk jakby uchodziło powietrze). Oczywiście tylko na włączonym silniku, to coś od hamulców?
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 31, 2016 15:54   

Rov45 napisał/a:
Siema, nie chcę zakładać nowego tematu a mam takie głupie pytanko :P
czy to normalne, że w tylnych kołach coś tak jakby syczy (dźwięk jakby uchodziło powietrze). Oczywiście tylko na włączonym silniku, to coś od hamulców?
Może być ale tylko przez chwilę. Bardziej stawiał bym na koło.
 
 
 
Rov45 



Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 109



Wysłany: Pon Paź 31, 2016 16:09   

Na koło, ale w jakim sensie? Powietrza nie ubywa... Syczy przez cały czas jak auto jest włączone.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Paź 31, 2016 16:38   

To grzałki w czujnikach ABS
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Rov45 



Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 109



Wysłany: Pon Paź 31, 2016 17:10   

Czyli to normalne i nie mam się czym przejmować?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Paź 31, 2016 22:11   

Tak. Im zimniej na dworze tym dłużej i głośniej będą "piszczec"
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3641
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Lis 01, 2016 13:30   

czy to przypadkiem nie pompa paliwa w zbiorniku ??

to w czujnikach są grzałki ?? :roll: tam jest tylko dwa przewody, na tym samym obwodzie jest pomiar i grzanie hmmm
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Lis 01, 2016 14:33   

u mnie do tyłu idą trzy przewody... pompa inaczej brzmi.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [416 SI] Warszawa, warsztat do wymiany przewodów hamulcowych
robzar Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Cze 29, 2011 20:10
Robert_
Brak nowych postów [ Rover 400 ] Wymiana przewodów akumulatora
Dr.Stein Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Lut 01, 2016 18:46
Rademenez_
Brak nowych postów [R400 99r. 1,6 LPG] wymiana przewodów zapłonowych
wyder84 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Sro Lut 07, 2018 19:35
irek42
Brak nowych postów [R400] Wymiana przewodów zapłonowych na sportowe i w kolorze
krzysiekpdg Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Wto Sie 07, 2018 17:43
krzysiekpdg
Brak nowych postów [R400]Wymiana klocków hamulcowych
JEFF Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pią Maj 03, 2013 15:18
Patriko2009



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink