Forum Klubu ROVERki.pl :: [ZT] Odczyt z licznika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[ZT] Odczyt z licznika
Autor Wiadomość
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



  Wysłany: Sob Lis 05, 2016 23:26   [ZT] Odczyt z licznika
Typ: TD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam, jak to jest z tymi odczytami na wyświetlaczu i w trybie serwisowym?

Chodzi o 2 kwestie - spalanie średnie oraz pozostały zasięg i ilość paliwa w baku.

1. Średnie spalanie:
- dlaczego średnie spalanie z LCD oraz trybu serwisowego nie pokrywa się, jeśli zresetowało się pomiar w tym samym momencie ? Oba wyniki są w jakiś inny sposób naliczane? Zauważyłem, że ten wynik średniego spalania z trybu serwisowego (poz. 5.1) szybciej zmienia parametry, natomiast ten z LCD, po jakimś czasie bardzo rzadko zmienia wynik.

2. Ilość paliwa /zasięg
- Czy wynik, który pokazuje pozostały zasięg na paliwie jakoś zaniża wartość? Z moich obliczeń powinno pokazywać większy zasięg niż faktycznie pokazuje.

Ponadto, za każdym razem po zatankowaniu praktycznie na maxa (dzisiaj 63 litry weszły, tryb serwisowy pokazywał przed tankowaniem 0,8-1,4L paliwa) tryb serwisowy pokazuje ilość paliwa w zbiorniku = 57,0 - nigdy więcej nie pokazało mimo, że powinno pokazać przynajmniej 63 litry zatankowane + resztę, która była.
Czy w związku z tym pokazywany zasięg na paliwie jest liczony do tych max 57 litrów, które wskazuje tryb serwisowy, czy faktycznie do pełnej ilości paliwa ( w tym przypadku jakieś 64 L).
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lis 05, 2016 23:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10930
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Lis 06, 2016 00:56   

A, to 5,1 to nie jest chwilowe spalanie?

Jesli chodzi o zasięg, to nie jest liczony według wskazywanego średniego spalania, tylko wedlug sredniego spalania z ostatnich ilustam kilometrów, dlatego zarwz po odpaleniu szybko rosnie, i na krotkich odcinkach wychodzi mniej niz wynika z rachunku.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Lis 06, 2016 23:19   

Chwilowe spalanie jest 4.1, dlugodystansowe jest 5.1.
Wskazniki sredniego spalania kasowalem w tym samym momencie ( wartosc atartowa sredniego zuzycia zaczyna sie od 12L i potem spada) po przejechaniu xx km i wiecej, wskaznik zuzycia z LCD w ogole sie nie pokrywa z tym z trybu serwisowego. Roznica jest 0,6-1,0L (LCD pokazuje wiecej)

[ Dodano: Nie Lis 06, 2016 23:19 ]
NIKT NIC NIE WIE???
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Lis 07, 2016 19:26   

ale czytałeś to: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=85346#85346
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
gustav.pl 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 337
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Lis 08, 2016 18:50   

j0zek napisał/a:
Chwilowe spalanie jest 4.1,
NIKT NIC NIE WIE???

Wie :wink:
4.1 to chwilowe spalanie, ale na godzinę(L/h). 4.0 podaje spalanie na 100km.
Inne Twoje zapytania były poruszane niejednokrotnie na forum. Tak w skrócie tylko powiem, że normą jest iż po zatankowaniu na full, zawsze będziesz miał 57L. Później poziom paliwa jest w korelacji z zasięgiem, a obydwie te wartości są ściśle uzależnione od stylu jazdy.
A co do tych spalań, czy z LCD czy z rozdziału 5.1, to ja bym nie przywiązywał do tego wagi. Najbardziej miarodajne średnie spalanie będziesz miał przy dystrybutorze :wink:
_________________
rover forever
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Lis 08, 2016 19:24   

gustav.pl napisał/a:
A co do tych spalań, czy z LCD czy z rozdziału 5.1, to ja bym nie przywiązywał do tego wagi. Najbardziej miarodajne średnie spalanie będziesz miał przy dystrybutorze
Nie gadaj, u mnie licznik pokazuje to co zużywa co do zaplutej kropli, u zięcia też sprawdzone wielokrotnie przy dystrybutorze. Trzeba mieć tylko współczynnik korekcji dobrze wpisany w zegary
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Lis 08, 2016 19:57   

źle się wyraziłem, chodziło mi o 5.0 i 4.0, zawsze zapominam, że pozycja 4.1 i 5.1 to tak jakby 2 opcja.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Lis 08, 2016 20:08   

j0zek, a zużycie z kompa tego zwykłego masz takie jak wyliczysz z tankowania? jak nie to popraw współczynnik i wtedy zobacz. zasięg jest podawany w funkcji zużycia chwilowego i zależy od stylu jazdy korków itd. ja na zasięgu 1km przejechałem kiedyś z galerii pestka w Poznaniu na Auchan w Komornikach ale zasięg i spalanie średnie miałem z jazdy w szczycie w korkach a z 1km na liczniku jechałem w nocy w pustym mieście.
Komp nie pokaże ci 63l w baku bo to jest tankowane pod korek czyli razem z paliwem w rurze wlewowej, niby jak ma ci to komp zmierzyć?
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
gustav.pl 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 337
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Lis 08, 2016 20:13   

sknerko napisał/a:
Nie gadaj, u mnie licznik pokazuje to co zużywa co do zaplutej kropli

Zaplutej... znaczy się masz "chrzczone" paliwo :wink:
A tak na poważnie, to jak jeździsz? Tylko trasa lub miasto czy w cyklu mieszanym? Myślę, że przy mieszanym będzie rozbieżność między licznikiem, a dystrybutorem. Piszę w trybie przypuszczającym, bo od dawna nie przyglądałem się co tam "kompiuter" ma do powiedzenia w sprawie spalania :neutral:
_________________
rover forever
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Lis 08, 2016 20:17   

Tylko i wyłącznie mieszany, a trasy to on robi z 3 razy na rok bo to jest moje auto weekendowe i więcej jeździ tylko jak Land się spieprzy i stoi w naprawie.

[ Dodano: Wto Lis 08, 2016 20:17 ]
Aaaa ale zięcia 75 lata normalnie często bo do pracy jeździ i też tylko mieszany w zasadzie pól trasy pół miasta i też nie kłamie. obaj mamy 18" felgi i on ma automata 2,5 a ja mam manual 2.0 V6
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Lis 08, 2016 21:31   

Sknerko, bardziej zużycie mam takie jak pokazuje tryb serwisowy.
Dzisiaj np. po przejechaniu w tym tygodniu 230km , serwisowy pokazuje 5,4L natomiast LCD 6,1.
Oba były resetowane w tym samym czasie, po zatankowaniu pod korek.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Lis 09, 2016 08:41   

No czyli powinieneś współczynnik wpisać w zegary prawidłowy (wyliczyć sobie) bo on jest chyba właśnie na pokazywanie na dużym wyświetlaczu. A jesteś pewien że to twoje zegary? od twojego auta?
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Lis 09, 2016 17:10   

Zegary mam od innego polifta, bo miałem przekładane wszystko, aby mieć komputer pokładowy.
A jakie to ma znaczenie?
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Lis 09, 2016 22:40   

inny wspólczynnik z tamtego auta
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Lis 10, 2016 20:16   

Sprawdzałem i współczynnik jest ustawiony na 1000. Tak samo jak miałem w swoim.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Lis 11, 2016 15:22   

j0zek ale elektronika zegarów inna i spróbuj wyliczyć współczynnik i wpisać wtedy zobacz. Nie wiesz co się zmieniło elektronicznie w poliftowych zegarach a może jest tam inaczej to obrabiane i stąd rozbierzność
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Lis 12, 2016 20:28   

no to za jakis czas bede musial wklepac wspolczynnik, chociaz tak na 100% to nie licze...
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Lis 13, 2016 02:59   

Współczynnik zużycia paliwa jest tez ustawiany toafem z tym ze tam domyślnie jest 250... Trzeba by obadać dokladnie zależności
_________________
75 Red Edition
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Lis 13, 2016 12:11   

OK, podepnę dzisiaj toaf i sprawdzę jaki tam współczynnik jest.

A generalnie jak sądzicie jeśli chodzi o wskazanie trybu serwisowego o pozostałej ilości paliwa w baku? jest to miarodajne?


Sprawdzałem w toaf i współczynnik jest ustawiony na 250.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] odczyt MAF ELM 327
szpynior Rover serii 75, MG ZT 0 Nie Kwi 29, 2012 12:25
szpynior
Brak nowych postów [R75] Czujnik parkowania - odczyt z INPA
dawidd Rover serii 75, MG ZT 16 Wto Mar 01, 2016 18:24
dawidd
Brak nowych postów [R75] Odczyt diagnostyki Prosze o Pomoc!
peroomen Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Paź 15, 2010 16:19
apples
Brak nowych postów [R75] Czujnik temperatury powietrza dolotowego (odczyt TOAF)
karolj Rover serii 75, MG ZT 0 Sro Lis 29, 2017 10:37
karolj
Brak nowych postów [R75] Wymiana licznika 75
jarema Rover serii 75, MG ZT 62 Sro Gru 02, 2015 09:01
sknerko



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink