Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Maj 2013 Posty: 1000 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sob Lis 05, 2016 23:26 [ZT] Odczyt z licznika
Typ: TD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam, jak to jest z tymi odczytami na wyświetlaczu i w trybie serwisowym?
Chodzi o 2 kwestie - spalanie średnie oraz pozostały zasięg i ilość paliwa w baku.
1. Średnie spalanie:
- dlaczego średnie spalanie z LCD oraz trybu serwisowego nie pokrywa się, jeśli zresetowało się pomiar w tym samym momencie ? Oba wyniki są w jakiś inny sposób naliczane? Zauważyłem, że ten wynik średniego spalania z trybu serwisowego (poz. 5.1) szybciej zmienia parametry, natomiast ten z LCD, po jakimś czasie bardzo rzadko zmienia wynik.
2. Ilość paliwa /zasięg
- Czy wynik, który pokazuje pozostały zasięg na paliwie jakoś zaniża wartość? Z moich obliczeń powinno pokazywać większy zasięg niż faktycznie pokazuje.
Ponadto, za każdym razem po zatankowaniu praktycznie na maxa (dzisiaj 63 litry weszły, tryb serwisowy pokazywał przed tankowaniem 0,8-1,4L paliwa) tryb serwisowy pokazuje ilość paliwa w zbiorniku = 57,0 - nigdy więcej nie pokazało mimo, że powinno pokazać przynajmniej 63 litry zatankowane + resztę, która była.
Czy w związku z tym pokazywany zasięg na paliwie jest liczony do tych max 57 litrów, które wskazuje tryb serwisowy, czy faktycznie do pełnej ilości paliwa ( w tym przypadku jakieś 64 L).
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lis 05, 2016 23:26 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jesli chodzi o zasięg, to nie jest liczony według wskazywanego średniego spalania, tylko wedlug sredniego spalania z ostatnich ilustam kilometrów, dlatego zarwz po odpaleniu szybko rosnie, i na krotkich odcinkach wychodzi mniej niz wynika z rachunku.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Maj 2013 Posty: 1000 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Lis 06, 2016 23:19
Chwilowe spalanie jest 4.1, dlugodystansowe jest 5.1.
Wskazniki sredniego spalania kasowalem w tym samym momencie ( wartosc atartowa sredniego zuzycia zaczyna sie od 12L i potem spada) po przejechaniu xx km i wiecej, wskaznik zuzycia z LCD w ogole sie nie pokrywa z tym z trybu serwisowego. Roznica jest 0,6-1,0L (LCD pokazuje wiecej)
[ Dodano: Nie Lis 06, 2016 23:19 ]
NIKT NIC NIE WIE???
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Cze 2008 Posty: 337 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Lis 08, 2016 18:50
j0zek napisał/a:
Chwilowe spalanie jest 4.1,
NIKT NIC NIE WIE???
Wie
4.1 to chwilowe spalanie, ale na godzinę(L/h). 4.0 podaje spalanie na 100km.
Inne Twoje zapytania były poruszane niejednokrotnie na forum. Tak w skrócie tylko powiem, że normą jest iż po zatankowaniu na full, zawsze będziesz miał 57L. Później poziom paliwa jest w korelacji z zasięgiem, a obydwie te wartości są ściśle uzależnione od stylu jazdy.
A co do tych spalań, czy z LCD czy z rozdziału 5.1, to ja bym nie przywiązywał do tego wagi. Najbardziej miarodajne średnie spalanie będziesz miał przy dystrybutorze
A co do tych spalań, czy z LCD czy z rozdziału 5.1, to ja bym nie przywiązywał do tego wagi. Najbardziej miarodajne średnie spalanie będziesz miał przy dystrybutorze
Nie gadaj, u mnie licznik pokazuje to co zużywa co do zaplutej kropli, u zięcia też sprawdzone wielokrotnie przy dystrybutorze. Trzeba mieć tylko współczynnik korekcji dobrze wpisany w zegary
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
j0zek, a zużycie z kompa tego zwykłego masz takie jak wyliczysz z tankowania? jak nie to popraw współczynnik i wtedy zobacz. zasięg jest podawany w funkcji zużycia chwilowego i zależy od stylu jazdy korków itd. ja na zasięgu 1km przejechałem kiedyś z galerii pestka w Poznaniu na Auchan w Komornikach ale zasięg i spalanie średnie miałem z jazdy w szczycie w korkach a z 1km na liczniku jechałem w nocy w pustym mieście.
Komp nie pokaże ci 63l w baku bo to jest tankowane pod korek czyli razem z paliwem w rurze wlewowej, niby jak ma ci to komp zmierzyć?
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Cze 2008 Posty: 337 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Lis 08, 2016 20:13
sknerko napisał/a:
Nie gadaj, u mnie licznik pokazuje to co zużywa co do zaplutej kropli
Zaplutej... znaczy się masz "chrzczone" paliwo
A tak na poważnie, to jak jeździsz? Tylko trasa lub miasto czy w cyklu mieszanym? Myślę, że przy mieszanym będzie rozbieżność między licznikiem, a dystrybutorem. Piszę w trybie przypuszczającym, bo od dawna nie przyglądałem się co tam "kompiuter" ma do powiedzenia w sprawie spalania
Tylko i wyłącznie mieszany, a trasy to on robi z 3 razy na rok bo to jest moje auto weekendowe i więcej jeździ tylko jak Land się spieprzy i stoi w naprawie.
[ Dodano: Wto Lis 08, 2016 20:17 ]
Aaaa ale zięcia 75 lata normalnie często bo do pracy jeździ i też tylko mieszany w zasadzie pól trasy pół miasta i też nie kłamie. obaj mamy 18" felgi i on ma automata 2,5 a ja mam manual 2.0 V6
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Maj 2013 Posty: 1000 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Wto Lis 08, 2016 21:31
Sknerko, bardziej zużycie mam takie jak pokazuje tryb serwisowy.
Dzisiaj np. po przejechaniu w tym tygodniu 230km , serwisowy pokazuje 5,4L natomiast LCD 6,1.
Oba były resetowane w tym samym czasie, po zatankowaniu pod korek.
No czyli powinieneś współczynnik wpisać w zegary prawidłowy (wyliczyć sobie) bo on jest chyba właśnie na pokazywanie na dużym wyświetlaczu. A jesteś pewien że to twoje zegary? od twojego auta?
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
j0zek ale elektronika zegarów inna i spróbuj wyliczyć współczynnik i wpisać wtedy zobacz. Nie wiesz co się zmieniło elektronicznie w poliftowych zegarach a może jest tam inaczej to obrabiane i stąd rozbierzność
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum