Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] zawieszenie gwintowane z e46
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] zawieszenie gwintowane z e46
Autor Wiadomość
feniks 




Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 7



Wysłany: Nie Lis 27, 2016 18:22   [R75] zawieszenie gwintowane z e46
Typ: i Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Witam, nie znalazłem na forum informacji na temat adaptacji zawieszenia gwintowanego z BMW E46 do Rovera 75. Jestem praktycznie na ukończeniu takiego swapa i mogę trochę opisać wraz ze zdjęciami. Chętni?
Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lis 27, 2016 18:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Lis 27, 2016 18:28   

Pisz przyda sie, wiedzy i eksperymentów nigdy za wiele
_________________
75 Red Edition
 
 
Muody 




Dołączył: 21 Wrz 2016
Posty: 55

Rover 75

Wysłany: Nie Lis 27, 2016 19:59   

Bardzo chętnie! sam w niedalekiej przyszłosci mam w planach jakąś przeróbkę mającą na celu przybliżyć ziemi mojemu r75 :)
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Lis 27, 2016 20:13   

Co prawda to wyważanie otwartych drzwi... Bo temat wystarczy przetłumaczyć na nasze jak ktos nie ogarnia, chyba ze masz świeższe spojrzenie na temat.

http://www.the75andztclub...ad.php?t=175680
_________________
75 Red Edition
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Lis 27, 2016 22:30   

Ja się tylko spytam czy zdajecie sobie sprawę, że na gwincie to na 'zwykłym' krawężniku możecie zderzak przedni stracić i generalnie wszędzie trzeć osłoną silnika?
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Lis 27, 2016 22:38   

A rozumiesz idee gwintu? Że jak chcesz to se mozesz kozę ustawić
_________________
75 Red Edition
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Nie Lis 27, 2016 22:39   

prebenny napisał/a:
Ja się tylko spytam czy zdajecie sobie sprawę, że na gwincie to na 'zwykłym' krawężniku możecie zderzak przedni stracić i generalnie wszędzie trzeć osłoną silnika?


przecież po to jest gwint aby zmieniać ustawienia :)
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Lis 28, 2016 09:09   

Tylko raczej nikt nie montuje się gwintu żeby zrobić z samochodu terenówkę :lol:
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Lis 28, 2016 09:46   

prebenny napisał/a:
Tylko raczej nikt nie montuje się gwintu żeby zrobić z samochodu terenówkę :lol:


Tylko też po montażu gwintu nie trzeba zjeżdżać w sam dół, i można zrobić to z głową.
A to ze gwint i bardzo nisko to kojarzy sie ludziom przez prasę motoryzacyjną, a przeciez zawieszenie gwintowane ma szerokie zastosowanie. Daje możliwość regulacji, uzyskania efektu jaki nas satysfakcjonuje. Bez latania i wymieniania w garażu 10kpl zawieszenia. ;)

Spójrz beny po sobie, gdybyś mial gwint mógłbyś nieznacznie podnieść w górę i nie narzekać, ze zawias z silverstone niski. A tak masz jeden setup i jesteś w dupce bo tylko tak moze być ;) czasem skojarzenia sa mylące
_________________
75 Red Edition
 
 
feniks 




Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 7



Wysłany: Czw Gru 01, 2016 19:51   

longer86 napisał/a:
Co prawda to wyważanie otwartych drzwi... Bo temat wystarczy przetłumaczyć na nasze jak ktos nie ogarnia, chyba ze masz świeższe spojrzenie na temat.

http://www.the75andztclub...ad.php?t=175680


Czytałem ten temat, tył zrobiłem identycznie - bo jaka to przeróbka powiększyć otwór w dolnym mocowaniu...
Natomiast, jeśli chodzi o przód trochę nie rozumiem. Gość pisze, że trzeba usunąć dolną część gumowego elementu w poduszce... No ok, pozwoli nam to skręcić amortyzator z poduszką bez większych modyfikacji, ale czy aby nie przyśpieszy zużycia gumy? Wolałem przetoczyć tłoczysko o te 30mm tak, by wyglądało jak seryjne. To raz.
Dwa... Na zdjęciach widzę, że gość w żaden sposób nie zniwelował różnicy kątów między obudową poduszki a sprężyną... z tłumaczenia też niewiele wynika. Ja to robię na zasadzie skośnego talerzyka, który będzie osadzony od spodu w poduszce (w miejscu fabrycznego łożyska)... pod tym talerzykiem fabryczne łożysko/guma/talerzyk gwintu/sprężyna.
EDIT3: zagłębiłem się w temat i w punkcie 17 opisu tego gościa jest wzmianka o tym, że sprężyna jest osadzona bezpośrednio na gumie/łożysku... więc różnicę 20mm zniwelował sprężyną... super! :| :mrgreen:
Dodam jeszcze trzecią sprawę. Wg tego co tam widzę, gość zamontował ten gwint bez przeróbek dolnej tulei... ciekawe, jak on to zrobił kiedy średnica tulei nie pokrywa się ze średnicą otworu w zwrotnicy. Jak pierwszy raz to przymierzyłem to się za głowę złapałem :)
Koszta? Zależy od tokarza... mnie wszystkie modyfikacje kosztowały 200zł.
Muszę jeszcze liznąć skośny talerzyk, bo wymierzyłem zły kąt... Wtedy też zrobię zdjęcia i dorzucę do opisu.
EDIT: zapomniałem o górnym talerzyku z gwintu, został przetoczony tak, by wchodził na element roboczy tłoczyska, seryjnie opiera się na samej górze. Dzięki temu mam możliwość zamontowania łożyska mcphersona zaraz nad tym talerzykiem.

PS.
prebenny napisał/a:
Ja się tylko spytam czy zdajecie sobie sprawę, że na gwincie to na 'zwykłym' krawężniku możecie zderzak przedni stracić i generalnie wszędzie trzeć osłoną silnika?


Ja juz dawno osłony nie mam :P Każde moje auto jeździło na gwincie, to tradycja ;)
PS2. Felgi 20j to też zło? ;)

EDIT 30.11.2016 - zdjęcie złożonego amortyzatora w załączniku

[ Dodano: Czw Gru 01, 2016 19:51 ]
Zawieszenie włożone. Poniżej krótki opis, co trzeba przerobić w zawieszeniu gwintowanym z e46, aby to wszystko miało ręce i nogi

TYŁ:
- rozwiercić dolną tuleje amortyzatora z fi12 na fi14

PRZÓD (zaczynając od dołu amortyzatora)
- wykonać na tokarce nową tuleje, która jest osadzona w zwrotnicy
- przetoczyć talerzyk gwintu tak, by mógł wejść na element roboczy tłoczyska
- przetoczyć tłoczysko amortyzatora na górze tak, by wydłużyć element wchodzący w tuleje górnej poduszki
- wykonać na tokarce/frezarce tuleje skośną, która zniweluje skos poduszki
- rozwiercić górne podkładki do fi14

do kompletu na przód należy zakupić łączniki stabilizatora do e46 - ale nie te krótsze do gwintu, tylko normalne - 270mm długości

Rysunki dodam później, sukcesywnie też uzupełnie opis.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez feniks Pią Gru 02, 2016 06:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Czw Gru 01, 2016 20:26   

Jest czad :mrgreen: ile wydałeś ??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
feniks 




Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 7



Wysłany: Czw Gru 01, 2016 21:10   

rafalmis1 napisał/a:
Jest czad :mrgreen: ile wydałeś ??


czad będzie na wiosnę, ale o tym później ;)

Koszty:
- prawie nowy gwint 600zł
- tokarz 200zł - moje pomiary i rysunki techniczne
- łączniki stabilizatora nowe 60zł
- własna robocizna - 0zł :)

w sumie będzie jakieś 900zł, doliczając dojazdy do tokarza ;)
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Gru 01, 2016 21:39   

Dobra powiedz mi gwint jakis znany czy niska polka byle gwint, bo 600 nie wróży nic ponad mts czy inne podobne
_________________
75 Red Edition
 
 
feniks 




Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 7



Wysłany: Pią Gru 02, 2016 04:36   

longer86 napisał/a:
Dobra powiedz mi gwint jakis znany czy niska polka byle gwint, bo 600 nie wróży nic ponad mts czy inne podobne


Krążą różne opinie na temat tanich gwintów, ja mam już czwarty komplet i złego słowa nie powiem :) wiadomo, że chciałoby się jakiś lepszy - najlepiej z regulacją twardości itp... ale i do tego dojdziemy.
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [mg ztt] gwintowane zawieszenie i Short Shifter
batyrhan Rover serii 75, MG ZT 0 Wto Paź 08, 2024 18:43
batyrhan
Brak nowych postów [R75] zawieszenie
grota10 Rover serii 75, MG ZT 6 Pon Cze 11, 2018 20:46
MD
Brak nowych postów [R75] Zawieszenie
daniel18c Rover serii 75, MG ZT 10 Sro Lut 08, 2017 18:12
daniel18c
Brak nowych postów [R75] Zawieszenie tył
dziuniek Rover serii 75, MG ZT 9 Sro Lut 20, 2013 18:22
markozalko
Brak nowych postów [R75] Zawieszenie
lukasz5992 Rover serii 75, MG ZT 4 Wto Wrz 14, 2010 21:14
apples



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink