Wysłany: Sob Gru 03, 2016 15:59 [75] Przekładka diesel- benzyna
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam,
czy ktoś posiada informacje (albo może ktoś coś takiego już robił) jak wygląda przełożenie silnika z rovera 75 z silnikiem 2.0 CDt do rovera w benzynie 2.5 V6? Czy jest to w ogóle możliwe?
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Sob Gru 03, 2016 15:59 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Możliwe pewnie jest, tylko musisz przełożyć razem ze skrzynia, czyli cały napęd i elektryke i elektronikę silnika, i cały układ paliwowy i pewnie jeszcze o czymś zapomniałem.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Z przekładania tych elementów zdaję sobie sprawę. Chodzi mi bardziej o montaż takiego silnika, czy są one ze sobą zgodne w sposobie zamontowania w aucie, czy trzeba coś spawać, przerabiać?
Tak. Britcarparts z Rembertowa zrobili taki zabieg na życzenie swojego stałego klienta. Po prostu przyszedł taki moment w życiu posiadacza auta R75 2.5V6, w którym miał on już dość wiecznie pieprzącego się silnika, wypadania zapłonów, uszczelek pod głowicą, termostatów i innych. Chciał zachować jednak skorupę bo wiele zainwestował w zawieszenie, wnętrze, hamulce itp. Auto było dość dobrze wyposażone co też ważyło na decyzji o przełożeniu silnika.
I tak oto w 2 tyg. udało się zrobić pełen przeszczep z 2.5V6 na 2.0CDTi+ automat. Oczywiście wymienione zostały: silnik+osprzęt, skrzynia biegów, wiązka elektryczna. Duża jej część była modyfikowana na potrzeby projektu.
Przeszczep udał się w pełni, auto zasuwa po dziś dzień.
Także da się to zrobić, ale koszt tego jest na granicy opłacalności.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 86 razy Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 1730 Skąd: Ciechanów
Wysłany: Nie Gru 04, 2016 14:00
U nas tez były takie zabiegi robione w obie strony. W zależności w ktora stronę to do wymiany jest:
Silnik ze skrzynia, osprzętem, sterownikiem i zegarami najlepiej choc można je przeprogramować i wymienić tylko tarcze.
Wiazka elektryczna silnika i auta(choc ta można przerobić, ale to strata czasu)
Przewody paliwowe z tylna chłodniczką i najlepiej z bakiem kompletnym
Mocowania chłodnicy górne i dolne, chłodnicę wspomagania, intercooler, jak masz zamiar wsadzić automat to i chłodnicę automatu
Obudowę wentylatora i sterownik wentylatora lub komplet
Przewód wspomagania od pompy do magla, przewody chłodnicze, dwa od klimy.
W podszybiu obudowa sterownika silnika do wymiany
Układ wydechowy do wymiany do polowy od strony silnika lub cały najlepiej.
Czasami pompa ABS
Pedały
Puszka bezpieczników pod maską
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum