Kupiłem już tarcze (DF3021) i jak dotrą to wymienię. Stare oddam do przetoczenia i jeśli będzie mało do zebrania, to wystawię na aukcję. Może ktoś będzie zainteresowany.
W czujnik zegarowy nie będę inwestował na jednorazowe użycie. Pożyczyć nie mam od kogo.
Wentylowaną tarczę da radę sprawdzić mikrometrem. Pomiar i tak będzie orientacyjny.
[ Dodano: Sob Kwi 02, 2016 20:14 ]
Wczoraj wymieniłem osłonę przegubu i nie jest to takie proste zadanie ale podołałem w jakieś 7h.
Trudności sprawiły mi jak zwykle nakrętki. I jak ze zbiciem przegubu nie było problemu, tak z założeniem już owszem. Pierścień sprężynujący blokuje niesamowicie. Jeden ściąłem w jakiś sposób. Dobrze że drugi dodają do osłony. Moja rada to nakładać czysty przegub na półoś bez smaru, a pierścień korygować płaskim śrubokrętem próbując go wciskać w rowek jednocześnie wpychając przegub.
Uwaliłem też gwint w jarzmie zacisku hamulca albo już był i dlatego tarcze biły. Ma ktoś na sprzedaż? Do zacisku na tarcze wentylowane 262mm?
[ Dodano: Nie Lis 06, 2016 14:26 ]
Powtórka z rozrywki - któraś tarcza znów zaczęła bić. Podejrzewam, że ta sama strona.
[ Dodano: Pon Gru 26, 2016 22:54 ]
Walczę dalej i mam problem.
Dobra piasta (0,02mm bicia w zwrotnicy dawcy) + nowe łożysko i w mojej zwrotnicy bicia rzędu 0.30mm.
_________________ Jak Kolonko, mówię jak jest.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Gru 26, 2016 22:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Masakra jak to chodzi. Ja też nadal walczę z bijącymi tarczami, chociaż po wymianie piasty jest na razie względnie ok, choć bicie występuje przy kliku dochamowaniach ze 120 do 60km/h. Niestety nie pamiętam jakie były wartości przy pomiarach. Czy krzywa półoś może powodować wykrzywienie piasty?
Moze, jeszcze jak jest wyciety zewnetrzny przegub tam gdzie przechodzi przez lozysko tez tak,moze byc
Niestety zeby miec pewnosc to trzeba wymienic piaste i tarcze, przy czym piaste przed montazem sprawdzic na bicie na tokarce albo cos, a montazu nie wykonywac za pmoca mlotka
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
Tylko dlaczego w 'nowej' zwrotnicy piasta miała bicie 0,02mm (sprawdziłem przed montażem), a w mojej po przełożeniu owej piasty i wprasowaniu nowego łożyska bije?
Podejrzewam, że machanyky w ogóle nie wymienili łożyska, bo nakrętkę zostawili starą (nowa była z łożyskiem) i w gratisie nie dali blaszek sprężynujących do zacisku. No nie powiem co by ich strzeliło, bo na prawdę mam dosyć takich usług...
A wracając - przełożyć z powrotem piastę do nowej zwrotnicy i całą zamontować? To chyba jedyne rozwiązanie. Na pewno będę to robił sam tylko na prasę czekam.
Pytanie dodatkowe to czy wyciśnięcie łożyska wiąże się z jego utratą? Z tego co się przyglądałem to można go wypchnąć tylko z jednej strony (strona przegubu), i narzędzie oprze się o wewnętrzną bieżnię.
[ Dodano: Wto Gru 27, 2016 16:30 ]
Ciufa napisał/a:
mówiłem ci ze mam czujnik zegarowy .......
a bo to pamiętał?
zrobim ynteresanto
[ Dodano: Sob Gru 31, 2016 21:49 ]
@Up
Dziś przywiozłem sobie prasę hydrauliczną 20t i będę działał.
Chętnie udostępnię za niewielką opłatą, gdyby ktoś potrzebował sobie coś wcisnąć:) (20zł)
[ Dodano: Nie Sty 22, 2017 19:06 ]
Wymienione, poskładane - bicie na tarczy ok 0,04mm czyli szału nie ma ale jest dobrze. Na kierownicy wibracji nie będzie.
Dam znać jakie efekty po dotarciu tarcz i kloców.
[ Dodano: Nie Sty 22, 2017 19:10 ]
bielu00 napisał/a:
Czy krzywa półoś może powodować wykrzywienie piasty?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum