Wysłany: Sob Maj 02, 2015 19:54 [rover75]jak sprawdzic pompe abs
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam mam pytanie jak mozna sprawdzic pompe abs bo juz mi pomyslow brak a mianowice swieci mi trakcja i nie dziala tempomat.
Czyli wszystko wskazywalo na uszkodzony czujnik LP wymienilem i nic, zagladajac przez otwor czujnika kiepsko wygladal pasek magnetyczny wiec uznalem ze moze wina lezy wlasnie po jego stronie, wiec postanowilem go wymienic. Po wielkich trudach z wybiciem starego lozyska wyminilem je na nowe.
Po calym zabiegu okazalo sie ze kontrolka nadal swieci.
Zastanawia mnie teraz czy moze pierscien sie gdzies zarysowal przy wymianie? Z racji tego ze lewa strona dziala wiec chcialem przeciagnac kable z prawego i podlaczyc na lewym, czy jest taka mozliwosc bo podobno lozyska sa takie same wiec sygnal tez bedzie taki sam wiec powinno wykluczyc usterke czujnika i lozyska.
Jesli okaze sie ze czujnik sprawny to zapewne wina lezy po stronie pompy badz jakiegos modulatora.
Czy jest jakis sposob na sprawdzenie tej pompy w warunkach domowych?
No chyba ze jest jeszcze jakas inna przyczyna zanim znow czaczne wymieniac w ciemno wszystko po kolei
SPAMU¦
Wysłany: Sob Maj 02, 2015 19:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Maj 02, 2015 20:42
rybka napisał/a:
swieci mi trakcja i nie dziala tempomat.
Czyli wszystko wskazywalo na uszkodzony czujnik LP wymienilem i nic,
no nie wszystko, bo nie świeci kontrolka ABS , są jeszcze inne objawy. Czyli układ ABS ( pompa i czujniki ) sprawny . Może zacząć od sprawdzenia bezpieczników.
Dokladnie tak, zauwazylem teraz bo duzy wyswietlacz mam troche przepalony i teraz to zauwazylem.
Tylko zastanawiam sie czemu na malym wyswietlaczu swieci sie tylko abs a trakcja nie, mozliwe ze na malym sie nie swieci, czy tez powinna
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Maj 05, 2015 20:28
Dobrze świecą. Zacząłbym od sprawdzenia czy czujnik ma zasilanie ( 12V , przewód czerwono/czarny , pin 28 na wtyczce ABS ) , a później czy jest sygnał zwrotny do ECM ( 0,5-3 V, przewód czerwony pin 12 ). Piny te są obok siebie, może je coś zwiera ( woda, wilgoć )?, warto sprawdzić.
Sprawdzac to na zaplonie czy na wylaczonym. Robilem taki test ze odpielem wtyczke z prawego czujnika i podczas jazdy brak obrotomierza, tylko pytanie czy osobne jest na prawe i lewe kolo.
Do dostania sie do wtyczki wystarczy wyjac podstawke akumulayora czy cos jeszcze
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Maj 06, 2015 10:24
Na włączonym zapłonie , a sygnał zwrotny obracając kołem. Przecież każde koło ma swój czujnik , który daje sygnał w innym celu. Zajmij się najpierw lewym przodem skoro nie działa tempomat.Prawy przód jest ok.
[ Dodano: Sro Maj 06, 2015 11:24 ]
Do wtyczki ABS trzeba wyjąć aku i podstawę , ale wstępnie można sprawdzić na wtyczce niebieskiej na nadkolu .
Sory ze dopiero teraz ale praca dom, dom praca i czasu malo na wszystko.
Sprawdzalem wtyczke i na 28 pinie nie ma nic a na 12 wydaje mi sie ze bylo 0,6v
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum