Wysłany: Sob Lut 04, 2017 20:02 Fabryka MG ROVER 11 lat później w nienaruszonym stanie
Gorący wątek na zagranicznym forum.
Przeznaczona do rozbiórki jako kolejny etap wygaszania fabryki.
Sfotografowana przez Dab'a Hand'a linia produkcyjna nr 3 (montownia).
Zdjęcia mówią same za siebie ale warto poczytać opisy pod nimi (linki źródeł poniżej)
Bardzo dziwi fakt że zostały całe linie produkcyjne.
Mam trochę styczności z ludźmi którzy otwierali/zamykali fabryki motoryzacyjne i przebiegało to w zupełnie inny sposób, cały asortyment, maszyny, wszystko było sprzedawane. Nawet hale były rozbierane i sprzedawane.
Dlatego dziwię się że stoją jeszcze karoserie (i to o zgrozo EU!, chętnie bym taką kupił).
Cóż, Anglia to dziwny kraj...
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Szkoda miejsca, bo obecny stan fabryki pozwala na jej ponowne uruchomienie bardzo niskim nakładem finansowym. Widać SAIC ma to gdzieś.
Zwróćcie uwagę ile tam jest części zamiennych na magazynie. Ile uszczelek pod głowice Pewnie mnóstwo dokumentacji. Najprawdopodobniej zostaną zniszczone. Z tego co wyczytałem to coś zostanie sprzedane ale komu i co to już nie jest powiedziane.
Rzekomo ze stycznia 2017 (choć nie wszystkie - jeden artykuł jest z września 2016)
Pewnie są pomieszane, bo monitory na niektórych zdjęciach są sprzed dwóch dekad i nie sądzę by fabryka je używała w 2005.
Rzeczywiście wszystko zostawili... bogaty kraj, ze zamroził tyle kasy i nie chciał jej odzyskać
Podobno UK kiedyś słynęło z przemysłu.
Na poważnie to jest to przerażające i fascynujące zarazem.
Co do sprzętu to widać, ze był już przestarzały w 2006 roku.
Podsumowując marka, która już nie nadążała za konkurencją, która nie mała pomysłu ani środków na przyszłość musiała tak skończyć.
Robi spoko samochody, ale nie tak dobre jak konkurencja, wiec musiało się to tak skończyć
Co by nie mówić to samo przerabiał np. SAAB i w niedalekiej przyszłości czeka to Alfę Romeo...
Zostaną tylko główne silne koncerny max 10 i to one będą dzielić się przychodami na rynku.
Pozdro,
Vig
_________________ Samochód wybiera się sercem, a nie rozumem
Vigoslaw głupoty gadasz z tym nienadążaniem za konkurencją, to BMW położyło rączkę na to, aby R się nie rozwinęło bardziej. Przecież R nie mogło być jeszcze ciut lepsze za o wiele mniejsze pieniądze niż bmw.
Oj j0zek nie pitol. Bo jakos jaguar pod rządami forda daje rade... Po prostu brytole sie sprzedali, wystarczyło żeby tak negocjować, aby produkcja została w UK itd a oni pozwolili na przeniesienie całego procesu technologicznego do chin.
Historia jak u nas produkcja fiata na licencji, syrena, warszawa każdy chcial miec zachodnie auto, podobnie pewnie brytyjczycy. A wiadomo jak pracują Brytyjczycy co przekłada sie na jakość a w ostateczności na upadek wielkiej fabryki.
Ale upadają tez inne znane marki jak wspomniał VIG, Saabowi tez się nie udało, a o sporym szczęściu moze mówić skoda której pewnie tez nie bylo by na rynku gdyby nie vag, odpowiednie zarzadzanie i skoda jest w czołówce.
Tylko bmw które przejęło R/MG niezbyt sie do tego nadawało, kiedy rover sprzedawal auta pokroju 25/45 bmw nigdy nie miało takich małych miejskich aut.
Zabrali sie za "dużą" 75 a jednym modelem do wyboru rynku nie zawojują.
Po mojemu, to BMW chodziło wyłącznie o MINI, wiedzieli że na legendzie mogą dużo zarobić, to im się z reszta udało, potem to co zostało z Rovera poszło do chin a szwaby zostawiły sobie MINi.
IMHO nie jest do końca tak, że te auta były złe. W niektórych kwestiach na pewno odbiegały od konkurencji, ale były tez dobre strony, choćby silniki serii K, szkoda że te motory nie zostały porządnie dopracowane, mógłby z tego wyjść jeszcze lepszy silnik. Druga sprawa, czy w tamtym okresie np VW , audi itp, mieli w swojej ofercie odpowiednika mg F/Tf? Szwaby miały tylko brzydkiego golfa cabrio, audi także ZTCP nie miało małego roadstera? A jaka konkurencje miał Rover 200 Vi? albo ZR 160? wśród niemieckich marek?
Tak a skoda < vw
Dacia jest tańsza odmianą renault i jakos potrafią współpracować,
Mozna miec swoja podmarkę która moze być gorsza i moze być lepsza
Sa maybachy od mercedesa, sa tez lexusy od toyoty.
Zysk w końcu i tak trafia do jednej kieszeni.
Tylko tutaj slax ma rację, mini wyciągnęli na prostą i maja z tego zysk. Na rovera zwyczajnie nie mieli pomysłu, bo kojarzony byl ze zwykłym autem miejskim a do marki Premium za dużo braklo , pomimo ze wczesniej roverem jezdzila rodzina królewska.
Ale podajesz przykłady marek, które od początku były mocne na rynku z różnych powodów. A Rover nie.
Pomysły na R/MG były, dużo ciekawych conceptów, ale nic nie zrobili.
A do premium niewiele brakuje, no może do semi-premium
Chociażby poprawa montażu elementów wykończenia wewnątrz, dołożenie do palety 1 silnika benzynowego np. 3.0-3.2 V6, albo nawet R6 oraz jednego mocniejszego diesla 3.0 204km.
Zaproponowanie doposażenia auta w np niektóre elementy wykończenia wewnętrznego z naturalnej skóry - tunel środkowy, deska rozdzielcza, boczki drzwi.
Zwróć uwagę jak od poczatku toczyła sie historia rovera. W międzyczasie mariaż z British leyland, polecam obejrzeć filmik na yt w ktorym opowiadają o upadku marki.
Podalem przykład skody, z czego znałeś skodę zanim odbudowal ich vag?
Favotitka? Cos jeszcze? Bo o istnieniu pierwszych modeli octavii ja dowiedziałem sie dopiero po wypuszczeniu octavii przez vag.
Zobacz spójrz wstecz u rovera... Eksperymentalny jet1, sd startujący w wyścigach, mg metro materiał byl, krolowa jezdzila p5 a nie jaguarem...
Myślę ze Chińczycy i tak dostają swoje za to ze czesc z terenów fabryki została przeznaczona i spożytkowana pod budowę domów galerii i budynków biurowych.
cały asortyment, maszyny, wszystko było sprzedawane. Nawet hale były rozbierane i sprzedawane.
Właśnie tak podobno się dzieje z naszym FSO wywożą tłocznie itp
Z naszym FSO to jest tak, że firma nadal istnieje a jedyni jej pracownicy to ludzie odpowiedzialni za wynajem powierzchni po FSO i - jak braknie na premie- wyprzedaż majątku.
Kilka lat pracowałem po sąsiedzku więc wiem z dosyć pewnego źródła
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum