Wysłany: Pon Lut 06, 2017 08:14 [MG ZT] 2002r 2.0 CDTi pęcherzyki powietrza w układzie chł
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.
Jestem od niedawna posiadaczem MG ZT i pojawił się już pierwszy niepokojący objaw, a mianowicie po odpaleniu silnika i odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego układu chłodzenia dostrzegłem pęcherzyki powietrza.
Auto odpala normalnie, normalnie jedzie, nie kopci.
Czy to normalny objaw w tych silnikach? jest to 2.0 cdti z 2002r
Pozdrawiam i będę wdzięczny za okazaną pomoc
Ostatnio zmieniony przez artur1987 Pon Lut 06, 2017 10:05, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lut 06, 2017 08:14 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
artur1987 Obserwuj przede wszystkim poziom płynu i ew jego spadek i wycieki. Na dnie zbiorniczka masz znaczniki. Jak wóz szykowany był na sprzedaż do pewnie sprzedający zalał płynem pod korek bez żadnego odpowietrzania.
_________________ Kontakt: 780177880 email wiadomość nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG
Dziękuję za zainteresowanie tematem. Płynu owszem mam pod sam korek (tzn palca pół wejdzie w otwór zanim dotknę płynu) i zauważyłem że dość dłużej musze jechać aby wskazówka temperatury była w normie ale trzyma tewpreaturę ok.
Co to oznacza?
artur1987 MOże posiadasz webasto a nawet o tym nie wiesz
Czy koło akumulatora nie masz przypadkiem takiego pudełka z rurą wydechową skierowaną w dół?
Webasto w przeważającej większości Roverów było w wersji odpalanej automatycznie poniżej 5C. Więc nie mając sterownika w podłokietniku możesz mieć webasto (najprawdopodobniej padnięte). Ja mam np wersję odpalaną radiowo pilotem też bez zegarka w podłokietniku
_________________ Kontakt: 780177880 email wiadomość nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG
Nie posiadam nic takiego a auto jest z rynku brytyjskiego.
Zerknę jeszcze dokładnie jutro ale nie ma nic takiego bo dokladnie przeglądałem wszystko pod maską.
A co do tych pęcherzyków koledzy, co może być przyczyną? zwykłe zapowietrzenie?
tak wygląda webasto w Roverach 75.
Pęcherzyki: jak pisałem wcześniej. Rzadko kiedy sprzedający a w szczególności komis przed sprzedażą przykłada się do dokładnego odpowietrzenia układu.
zalane pod korek= problem z głowy. Pytanie ile było wcześniej płynu. Na szczęście masz diesla którego dużo trudniej niż benzynę załatwić brakiem prawidłowego chłodzenia. Ogrzewanie w kabinie działa OK po stronie pasażera/kierowcy?
_________________ Kontakt: 780177880 email wiadomość nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG
To ja niestety nie posiadam webasto. A można zalać pod sam korek ? z reguły zalewa sie do kreski max i zostaje jakaś przerwa do korka? nic sie nie stanie jak zaleję pod korek i zakręce? nie wywali zbiornika? to dobrze bo bałem się ze uszczelka pod głowicą mogla pójść.
Ogrzewanie działa prawidłowo.
Zalej pod korek, nic mu nie będzie, nadmiar plynu wywali korkiem, nie masz przypadkiem tak, ze jak jedziesz to grzeje elegancko a jak gdzies staniesz np na światłach to po chwili leci chlodniejsze?
Ok, jutro zaleję pod korek sam i zobaczę. Nie, grzeje normalnie nawet jak stanę w miejscu.
A zalewać go na odpalonym silniku czy zgaszonym?
[ Dodano: Czw Lut 09, 2017 12:09 ]
Witam
A więc tak, odpaliłem auto, odkręciłem korek zbiorniczka wyrównawczego, dolałem do full płynu chłodniczego i bąbluje że wypluwa płyn do góry. Jak zakręce jest ok nic nie wycieka lecz martwi mnie to iż mimo dolania do full chlapie płyn do góry
Czy trzeba jakoś poczekać aby się odpowietrzył czy cóś? proszę o pomoc
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum