Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25] Tulejki głowicy.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25] Tulejki głowicy.
Autor Wiadomość
JohnyWalker 




Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 29
Skąd: Stalowa Wola



Wysłany: Sob Lut 18, 2017 16:46   [R25] Tulejki głowicy.
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2001

Witam. Temat pewnie wszystkim znany, ale ostatnio skłonił mnie do zastanowienia. Często po ściągnięciu głowicy zastajemy ustalające ją tulejki w wersji plastykowej. Często bywają one silnie zdeformowane, ścięte w płaszczyźnie styku głowicy z blokiem. Świadczy to ruchach głowicy względem bloku powodujących destrukcję tulejek i przy okazji uszczelki pod głowicą. Zawsze wymieniałem je na tulejki stalowe dostępne zazwyczaj razem z uszczelką. Pasowanie ich w bloku jest zdecydowanie ciasne, w głowicy dość luźne. Do tej pory nie było problemów, ale na jesieni zaczęło się pobierania płynu w starym silniku 1.4 (starym w sensie że początek produkcji, trochę inny blok) w Polonezie, naprawianym ponad dwa lata temu. Okazało się że uszczelka była sprawna, ale doszło po pęknięcia głowicy między zaworami na 2 cylindrze. Inna głowica i jeździ, ale zacząłem się zastanawiać czy nie miało to związku ze sztywniejszym połączeniem bloku z głowicą. Tym bardziej że w niektórych serwisówkach (np. do poloneza) zakazują wymiany tulejek z tworzywa na stalowe. Teraz wymieniam uszczelkę w R25 i oczywiście znalazłem zdeformowane tulejki z tworzywa. Zastosowanie takich samych uważam za bezzasadne, ale chętnie posłucham mądrych głosów. Pozdrawiam.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lut 18, 2017 16:46   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Sob Lut 18, 2017 18:01   

Zasadniczo tulejki plastikowe to była pomyłka, co przyznało MG/R w biuletynach serwisowych nakazując wymianę na stalowe. Raczej nie ma to związku z pęknięciem głowicy.
 
 
 
JohnyWalker 




Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 29
Skąd: Stalowa Wola



Wysłany: Sob Lut 18, 2017 20:35   

Ooo, Multec :) Tak, z wiadomych przyczyn pomyłka. Zresztą pęknięcie może wynikać i z wczesności tego motoru. Tyle że pękło dokładnie poprzecznie względem osi wzdłużnej głowicy, czyli tam gdzie są największe zmiany długości i tym samym naprężenia jeśli ograniczy się ruch. Inna sprawa że w innych silnikach jak na razie spokój.
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Sob Lut 18, 2017 20:55   

Nie jeździsz przypadkiem na LPG ?
 
 
JohnyWalker 




Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 29
Skąd: Stalowa Wola



Wysłany: Sob Lut 18, 2017 21:11   

Wszystkie gazowce :D Ale instalacje ustawione jak u ludzi, nie na jakiś srogo ubogi skład mieszanki. Silniki nigdy nie pałowane na zimno.
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sob Lut 18, 2017 22:09   

Tulejki powinny byc stalowe, jak pamietam to moje glowice byly "ciasne" luzno tulejki nie mialy
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Nie Lut 19, 2017 09:15   

JohnyWalker napisał/a:
Wszystkie gazowce :D Ale instalacje ustawione jak u ludzi, nie na jakiś srogo ubogi skład mieszanki. Silniki nigdy nie pałowane na zimno.


Tu bym szukał przyczyny. Ja w moim zawsze mam na bogato ustawione. Pali w sumie więcej i pełnej mocy nie generuje, ale nie ma problemów z przegrzewaniem się. To co opisujesz to typowe pęknięcie głowicy. Przeważnie strzelają pomiędzy zaworami ssącymi a wydechowymi. U ciebie poszło wzdłuż, ale nie winiłbym za to kołków ustalających :wink: Aluminium samo w sobie się poddaje. Pomyśl ile energii trzeba by wpakować aby pękła glowica. Nie sądzisz, że prędzej wyrobiłoby sie gniazdo na ten kołek ?

Moje auto zaliczało już trasy po 24 godziny jazdy non stop i nigdy nic takiego się nie stało :-)
 
 
JohnyWalker 




Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 29
Skąd: Stalowa Wola



Wysłany: Nie Lut 19, 2017 20:19   

Pewnie tak, chociaż jak widać po pęknięciu ten odlew jest ażurowy, więc pewnie wystarczy jakieś niewielkie dodatkowe naprężenie i w krytycznym punkcie pęknie. Zresztą rozrost tego był bardzo powolny, na początku nie było wiadomo o co chodzi, a i później po rozgrzaniu silnika pęknięcie się uszczelniało i objawy awarii znikały. Efekt był widoczny tylko na zimno po postoju, gdy w komorze spalania obecny był płyn. W tym samym silniku wcześniej miał miejsce największy stopień zdemolowania tulejek stąd moje rozważania. A taka tulejka fi10 czy ile ona ma (nie mam teraz pod ręką) i o pewnej wysokości ustala raczej dosyć skutecznie. Na szczęście na razie to odosobniony przypadek. A silniki znoszą sporo, ale chłodzenie zawsze mam zadbane. Gaz o ile nie jeździ się na ubogo z obciążeniem jakiś szczególnie szkodliwy nie jest, .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZR 105] Tulejki poliuretanowe do zawieszenia
dcz19 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Mar 08, 2012 14:21
dcz19
Brak nowych postów [R214, 98] Wymiania tulejki w wahaczu
Dzenson Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Czw Kwi 03, 2008 11:28
Dzenson
Brak nowych postów [R200, 2.0SDI, 2000r] tulejki do skrzyni
Michal982 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Wto Lis 13, 2007 15:01
giewu
Brak nowych postów [rover 214 ] Tulejki od drążka zmiany biegów
kondzio508 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sro Maj 11, 2011 08:01
PTE
Brak nowych postów [R 200] Uszczelka głowicy
wolfik Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Nie Gru 23, 2012 18:32
wolfik



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink