Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Cześć!
Klasyczny problem z zamkiem, da się otworzyć (podnosi się cyngiel) pilotem, centralnym i klamką od wewnątrz, ale nie otwierają się drzwi, prawy przód.
Padła decyzja o wymianie zamka, a że temperatura na plusie dzisiaj nieco się za to zabrałem.
Przejrzałem forum i tematy o demontażu tapicerki boku i szło mi całkiem nieźle do czasu lewej strony - jest tam śruba, która trzyma bok, przy wentylacji.
Tutaj pytanie do Was, czy można do niej jakoś bezinwazyjnie dotrzeć? Bo domyślam się że jej odkręcenie jest konieczne?
Jeśli nie, to może da się jakoś manualnie otworzyć zablokowane drzwi?
Jutro chciałbym kontynuować walkę, będę wdzięczny za każdą pomoc w temacie!
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lut 17, 2017 18:27 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 86 razy Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 1730 Skąd: Ciechanów
Wysłany: Pią Lut 17, 2017 22:18
Plina, spróbuj jeszcze domknąć/dopchnąć drzwi w okolicy zamka. Tylko pierw je otwórz z centralnego. Kilka razy w taki sposób otwieraliśmy drzwi w 75, coś nie przeskoczyło przy zamykaniu i właśnie był problem z otwarciem.
za otworem na klamkę jest blacha do której tenże uchyt jest przykręcony, pod odsunięciu boczku moja długa duża ręka dała radę, ale połamałem plastikową osłonę zamka mimo to otwarłem ręcznie drzwi
Ok, czyli koniecznie trzeba otworzyć drzwi, mam nadzieję że się uda, chociaż moja ręka ani damska, ani chuda, ale nie zostaje nic, tylko próbować, dziękuję Panowie!
[ Dodano: Sob Lut 18, 2017 14:13 ]
Niestety nie udało mi się.. Odchylilem boczek, z miejsce jest źle ale nie tragicznie. Macalem zamek ale poniekąd w ciemno, bo nie wiem który element musiałbym przestawić żeby drzwi puściły.
W załączniku zamek, pomoże ktoś?
Próbowałem też docisnac, domnknac drzwi ale bez skutku, trzymają jak trzymały..
dwa tygodnie temu też przerabiałem ten temat w MG ZT. Drzwi prawy przód zatrzaśnięte - brak możliwości otwarcia od zewnątrz i wewnątrz. Była próba ogrzewania drzwi - nie pomogło. Byłem u włamywacza - powiedział, że tego modelu nie otworzy bo nie umie, w końcu zdesperowany zacząłem rwać tapicerkę psikać wd 40 po zamkach i pod klamkę zewnętrzną - nie pomogło. Zacząłem rwanie od prawego górnego rogu potem próby wciśniecia ręki przez otwór techniczny. Niestety to nie wystarcza aby dostać się do cięgna zamka. Dodam że cięgno klamki zewnętrznej poruszało się prawidłowo.
W końcu odciągałem całą tapicerkę.
Dookoła jest ona mocowana na zatrzaski - spinki(typowe od bmw) Jeśli będziesz ciągnął z wyczuciem, to nie powinny się połamać.
Na wysokości uchwytu do otwierania drzwi są plastikowe zaczepy, w które wchodzą metalowe zaciski - one też powinny wyskoczyć z mocowania jak pociągniesz za tapicere.
Jeśli chodzi o tą śrubkę która jest pod nawiewem na szybę to nią się nie przejmuj - wyjdzie wraz z kołkiem rozporowym
Ciągnij tapicerkę tak aby jej nie połamać.
Po zdjęciu poruszaj cięgnem zamka. Drzwi powinny sie otworzyć. U mnie okazało się, że cięgno jest gwintowane na dole i wręcone w plastikową obudowę. Wystarczy tą obudowę rozpiąć, podnieść cięgno do góry i spiąć na nowo. Dodatkowo zastosowałem plastikową obejmę (tzw. trytytkę) aby sytuacja nie powtórzyła się w przyszłości.
Żeby kolek rozporowy wyszedł to sie trzeba nieźle naszarpać, a jesli ściągnie się z tych głównych zaczepów które są pod uchwytem to śrubka w nawiewie jest punktem obrotu, mozna boczek delikatnie nagiąć, unieść nad próg i wtedy odgiąć bardziej, znając budowę zamka choćby ze zdjęć w googlu płaskim śrubokrętem podważysz plastikową obudowę i tym samym śrubokrętem ruszysz cięgno/ dźwignię i odblokujesz drzwi.
Pręt gwintowany jesli u kolegi wyżej pomogło to tylko dlatego ze wczesniej byl zle wyregulowany, plastik tez jest gwintowany i zazebia sie z drutem od klamki.
Prawdopodobnie ruszając tym ciegnem rozruszales zamek który sie przyblokowal
Pręt gwintowany jesli u kolegi wyżej pomogło to tylko dlatego ze wczesniej byl zle wyregulowany, plastik tez jest gwintowany i zazebia sie z drutem od klamki.
Prawdopodobnie ruszając tym ciegnem rozruszales zamek który sie przyblokowal
dokładnie tak ! w moim przypadku po prostu zamek się zaciął.
[ Dodano: Sob Lut 18, 2017 16:52 ]
longer86 napisał/a:
Żeby kolek rozporowy wyszedł to sie trzeba nieźle naszarpać
kołek jest bardzo mały .... nawet nie zauważyłem kiedy wyszedł z drzwi.
Sytuacja opanowana, zrobione jeszcze w sobotę, ale było całkiem sporo zabawy
Wraz z kolegą zrobiliśmy dokładnie to co tutaj opisaliście, doszliśmy do tego po prostu ze zwykłego uporu, bez sprawdzania forum, a może by to pomogło.
Boczek maksymalnie odchylony, udało się "przepchać" i odblokować zamek, teraz drzwi są znowu otwierane, a nie jedynie ozdobne
Dziwna sprawa, przez wymianą zamka przycisk do otwierania i zamykania drzwi w aucie otwierał wszystkie a nie zamykał żadnych.
Teraz wygląda to tak, że ten przycisk otwiera i zamyka wszystkie - poza wymienianym prawym przodem.
Pilot - zamyka wszystkie, a nie otwiera jedynie prawego przodu, te drzwi mogę otworzyć tylko od wewnątrz.
Czy Waszym zdaniem to nadal problem z zamkiem czy już coś komputerowego?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum