Wysłany: Pią Lut 24, 2017 23:31 [R75] gaśnie w okolicach 2000 i 3000 obr.
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
[R75] Witam.
Pojawił się problem w moim roverku. Gdy odpalę bez problemu silnik wolne obr. są ok. Gdy dodaję gazu to przy 2000 obr. gasnie tak jakby odcięło paliwo. Podczas jaz dy jak jadę jednostajnie to w okolicach 2000 lub koło 3000 obr. też gaśnie, jak przekrece kluczyk to zaskakuje , tak jak na zapych. Zegary i nic innego nie wyłącza się. Jest takie wrażenie jakby nie miał paliwa, ale zaskakuje dopiero po przekreceniu stacyjki. Gdy jadę i hamuje silnikiem też potrafi zgasnąć w okolicach tych obrotów, ale jak wrzucę na luz i puszczę pedał gazu to schodzi z obrotów normalnie i nie gaśnie , natomiast jak schodzę z obrotów na biegu to gaśnie. Proszę o jakieś sugestie co to może być.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lut 24, 2017 23:31 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ile masz paliwa w baku? Może nie domaga Ci pompa progowa? Może należałoby wyczyścić zawór pompie CR? Może podłącz go pod diagnostykę i sprawdź jaki łapie błąd oraz zmierz ciśnienie paliwa wstępnego oraz na listwie w zakresie tych obrotów.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Mam polowe zbiornika, jak pełen to też nie bylo różnicy. Pompa progowa? Która to, ja wiem tylko o tej w baku i koło akumulatora. Zawór CR też o tym myślałem, chce oddać do mechanika aby to zrobił. Co do kompa to nie znam nikogo kto ma. A w serwisie jest t4 i za podłączenie krzyczą okolo 180 setach. Acha zauważyłem, że jak silnik trochę się nagrzeje to te objawy są trochę rzadsze , ale nadal są.
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Maj 2013 Posty: 1000 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sob Lut 25, 2017 14:48
Pompa progowa to ta wlasnie przy akumulatorze.
Kup sobie odpowiedni kabelek, zainstaluj program toaf ze strony i sam zdiagnozuj problem.
Nie trzeba wykladac zdzierusom za kazdorazowe podlaczenie pod komputer w serwisie.
Mam polowe zbiornika, jak pełen to też nie bylo różnicy.
Piotrasek1 napisał/a:
Pompa progowa? Która to, ja wiem tylko o tej w baku i koło akumulatora.
Progowa, bo to nomenklatura z BMW, gdzie pompa ta którą Ty masz koło akumulatora jest umieszczona pod spodem auta - przy progu. Także chodzi o tę właśnie pompę obok akumulatora.
Sporo jest możliwości. Pompa, zaworek zwrotny, zawór na pompie CR, wtryskiwacze, czujnik na listwie CR. Program diagnostyczny powinien zawęzić grono podejrzanych elementów.
Piotrasek1 napisał/a:
Co do kompa to nie znam nikogo kto ma.
Ktoś z Gdańska na pewno ma. Ale możesz mieć sam dla siebie - to koszt max. 50 zł.
Piotrasek1 napisał/a:
A w serwisie jest t4 i za podłączenie krzyczą okolo 180 setach.
180 setach? Czyli polewają Ci i musisz pić? Jak potem wrócić do domu po takiej diagnozie? Jedno jest pewne, jak skończysz ostatnią setę to już Ci wszystko wmówią
A tak na poważnie. Zajrzyj na stronę http://toaf.roverki.eu/ przeczytaj te kilka stronek. Zakup sobi e kabel, naładuj laptopa i grzej do auta. Może wizyta u mechanika nie będzie potrzebna. Chyba, że nie ogarniasz śrubek to wtedy wystarczy pierwszy, lepszy zmieniacz.
Piotrasek1 napisał/a:
Acha zauważyłem, że jak silnik trochę się nagrzeje to te objawy są trochę rzadsze , ale nadal są.
Może przepływomierz... tak wiele pytań, a tak mało odpowiedzi - bez diagnostyki jak bez szklanej kuli - nie trafimy.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pompke progowa czy akumulatorowa (bo jest obok akumulatora) mozesz latwo sprawdzic odlaczajac od filtra paliwa przewod zasilajacy czyli ten ktory idzie od pompki. Po wlaczeniu zaplony (podstaw jakies naczynie) powinno z niego leciec paliwo duzym strumieniem. Jezeli leci to podlacz ten przewod a odlacz ten po drugiej strony filtra, jezeli bedzie lecialo duzo mniej to masz zapchany filtr paliwa. Jezeli paliwo wogole nie bedzie lecialo to sprawdz czy dochodzi napiecie do pompki. Jezeli napiecie dochodzi, a paliwo nie leci to pompka poszla na emeryture.
Jezeli paliwo wogole nie bedzie lecialo to sprawdz czy dochodzi napiecie do pompki. Jezeli napiecie dochodzi, a paliwo nie leci to pompka poszla na emeryture.
Coś lecieć musi skoro auto odpala i da się go wkręcić powoli na obroty. Gdyby pompka umarła całkowicie nie uruchomiłby silnik wcale.
abcde napisał/a:
Pompke progowa czy akumulatorowa (bo jest obok akumulatora)
Jest też koło ściany grodziowej, może być i grodziowa
Dalej uważam - tu zacytuję siebie...
MaReK napisał/a:
Program diagnostyczny powinien zawęzić grono podejrzanych elementów.
... będzie szybciej niż babrać się w ropie.
Poczekajmy na odpowiedź autora.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Ale możesz mieć sam dla siebie - to koszt max. 50 zł.
Pan Roszkowski juz zweszyl biznes, bo pewnie ma to do sprzedania...
Otworzyć Ci kącik dziecięcy do trolowania?
kolega też z gdańska ale pewnie do Ciebie nie pojedzie po pomoc bo byś mu umył filtr paliwa w zmywarce założył ponownie do auta i kazał sprzedać jak najszybciej
Kabelek chętnie bym kupił skoro około 50 zł (może jakieś namiary) .Zauważyłem że jak jest cieplej to objawy są mniej uciążliwe (rzadziej). Jak wyłączę zapłon to nieraz mi jeszcze silnik pracuje przez parę sekund. Myślę o zaworze CR. Tylko z czasem nie za bardzo ,auto potrzebne jest mi codziennie. Muszę ugadać się z mechanikiem na jakiś weekend.Sam niestety nie dam rady pod blokiem.
Ok kabelek zamówiony, program zassany,a co do roboty pod blokiem .Prubowałem w zeszłym roku i nie udało mi się .Może masz jakiś patent ,to podpowiedz mi Acha pompy są ok, w zbiorniku prawie full ,teraz jak jest cieplej objawy rzadsze.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum