pękają pewnie dlatego że są już stare a tak z ciekawości, po co Ci tak szeroki gumo-balon? nie spotkałem się jeszcze by do osobówki ktoś ładował na 15" 225/60 :O
_________________ Pozdrawiam,
pelson91
SPAMU¦
Wysłany: Nie Kwi 20, 2014 19:58 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Cze 2008 Posty: 337 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Kwi 20, 2014 22:01
pelson91 napisał/a:
a tak z ciekawości, po co Ci tak szeroki gumo-balon? nie spotkałem się jeszcze by do osobówki ktoś ładował na 15" 225/60 :O
Podobają mi się szerokie opony, a profil "60" byłby w sumie większy(wyższy) o 8,25mm od obecnych zimówek 195/65, co chyba dużej różnicy w wyglądzie nie będzie robić Zostaje jeszcze profil 55, ale w tym przypadku "wysokość" opony byłaby nawet jeszcze mniejsza od profilu wzorcowego, więc wolę balon, bo komfort przedkładam nad wygląd . Zresztą może uda mi się gdzieś "na ocznie" porównać te dwie opony, bo może faktycznie R75 będzie jak terenówka wyglądać na tym profilu 60
a profil "60" byłby w sumie większy(wyższy) o 8,25mm od obecnych zimówek 195/65,
no to spójrz na to tak: opona jest tylko wyższa o ponad 8mm (czyli prawie 1cm), ale i szersza o 3cm. Zmieści Ci się to w nadkolu np przy maksymalnym skręcie? Poza tym czy założysz tak wielki balon na felge o szerokości 6J? czy tam jest 6,5?
Opony są stare i wyeksploatowane. Głębokość (wysokość) bieżnika ma tu drugorzędne znaczenie. Co do siateczki pęknięć, prawie przypłaciłem poważnym wypadkiem używanie takich właśnie opon, kiedy to podczas jazdy opona się rozdarła na całym obwodzie i na feldze został mi tylko rant. Całe szczęście że robocza część opony nie zakleszczyła się w nadkolu tylko spadła na bok i normalnie mnie wyprzedziła. Od tego zdarzenia nie używam opon starszych niż 5 lat, a wszelkie widoczne uszkodzenia mechaniczne (pęknięcia, wybrzuszenia itp.) również dyskwalifikują bezwględnie oponę.
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Cze 2008 Posty: 337 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Kwi 20, 2014 22:20
pelson91 napisał/a:
no to spójrz na to tak: opona jest tylko wyższa o ponad 8mm (czyli prawie 1cm), ale i szersza o 3cm. Zmieści Ci się to w nadkolu np przy maksymalnym skręcie? Poza tym czy założysz tak wielki balon na felge o szerokości 6J? czy tam jest 6,5?
Felga chyba jest 6,5, bo letnią oponę mam 205/65, więc ta nowa "60" była by wyższa o niecałe 2mm. No tak, jak z tym skrętem na maksa? Ale teraz patrzę w Roverkowej instrukcji obsługi, że producent przewiduje oponę o szerokości 225. Fakt, że na 17 i 18", jednak szerokość to szerokość. Może nie będzie tak źle
jak już kupisz to pokaż foto jak to wygląda na R75 bo jakoś nie mogę sobie wyobrazić tak ogromnego balona na osobówce
[ Dodano: Nie Kwi 20, 2014 23:23 ]
poza tym jak napisałeś - były dedykowane opony o szerokości 225, ale na felgę 17 albo 18, czyli profil 40-45. A od profilu także zależy faktyczna "wielkość" gumy
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Cze 2008 Posty: 337 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Kwi 20, 2014 22:38
HarryVip napisał/a:
Opony są stare i wyeksploatowane.
To fakt. I jak wszystko teraz robione, na długą żywotność nie były przeznaczone.
A z tą rozdartą oponą to miałeś farta. Człowiek na błędach się uczy i na doświadczeniach innych...
[ Dodano: Nie Kwi 20, 2014 23:38 ]
pelson91 napisał/a:
jak już kupisz to pokaż foto jak to wygląda na R75 bo jakoś nie mogę sobie wyobrazić tak ogromnego balona na osobówce
Będę kupował dopiero na przełomie maja i czerwca, chyba. A do tego czasu będę niestety zimówki katował
Przymierzamy się do kupna opon letnich, jak najszerszych dla felgi 15". Wg. tego kalkulatora w granicach dopuszczalności może być opona w rozmiarze 225/60(55)R/15.
faktycznie ten kalkulator pokazuje ze wymiary które podałeś będą OK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Cze 2008 Posty: 337 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Kwi 29, 2014 11:00
rafalmis1 napisał/a:
leprze będą 225/55/15
Zgadza się, wiem. Tylko że z profilem 55, opony trudniej dostać, a jak są, to takie mniej "markowe", np. Uniroyal i dlatego o tym rozmiarze nie wspominałem.
I tak się zastanawiam, czym się kierowali konstruktorzy R75, zalecając takie, a nie inne koła. Np. jeśli chodzi o ich całkowitą średnicę, jest to przedział od 634,3mm(rozm.225/45R/17) do 659,7mm(rozm.225/45R/18) i tak na prosty, chłopski rozum wszystko co się mieści w tym przedziale powinno się teoretycznie nadawać. No, ale żeby kierowcom w d..ie się nie poprzewracało, może wybierać jedynie 5-6 dedykowanych rozmiarów
Mam takie pytanie może głupie, ale czy wejdą jakoś do Roverka felgi 18 z oponami 225/55?
Za twardo mi na profilu 45, a chciałbym zostać przy wyglądzie 18 calowych felg
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
nie trzymają na suchym asfalcie, na mokrym jak na deszcz nawet w miarę, ścierają się tylko boki, środek w niewielkim stopniu nawet przy ciśnieniu 2,8bara przy zablokowaniu kół opona nie ściera się równo tylko bokami. Porównanie przy aucie 145konnym z michelin pilot exalto pe2 obydwie w rozmiarze 195/50R15, t1r ślizga się do 3 biegu a przy michalinach na 1 biegu ciężko zrobić sznita.
[ Dodano: Czw Mar 16, 2017 14:43 ]
ten konkretny model ma ten problem czy jest inaczej z innym modelem to nie wiem
Kozik, musiałeś mieć jakiś felerny komplet w dwóch autach miałem Toyo T1R (jedne od nowości) i wszystko co powiedziałeś o nich było odwrotnie
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum