Wysłany: Czw Mar 16, 2017 10:40 [r75] wymiana sprzęgła
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam tak jak w temacie wymieniam sprzęgło i mam pytanie odnośnie części czy warto kupować z firmy Luk są dosyć drogie za wysprzęglik tarcze i docisk musze dać okolo 1200zl z innych firm można kupic zestaw już za 700zl może ktoś z was kupował z tańszej firmy. Jeśli tak opiszcie jak śmiga sprzęgło i jaka firme polecacie.
Duzy plus jeszcze będzie jak ktoś napisze ile warta jest taka praca bo mi mechanik krzyknął 500zl z częściami luk musiał bym wydać 1700zł spory wydatek jak na takie auto:P
SPAMU¦
Wysłany: Czw Mar 16, 2017 10:40 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Przeszukaj forum bo o sprzęgle to chyba wszystko już było opisane.
Co do ceny to najniższa jaka się przewaliła na forum to bodajże 300 ale to chyba po znajomości z tego co pamiętam.
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
Jak będziesz robił sprzęgło to:
1 - wymień wysprzęglik na metalowy
2 - przepłucz pompę sprzęgła i rurki
3 - kup sprzęgło luk/sachs/valeo
4 - daruj sobie SRL bo będziesz za pół roku znowu wymieniał
sRL od 2 miesięcy, będę zdawał relacje, przy okazji wymieniony wysprzeglik na Tazu, bo stary rozleciał sie po 6 tygodniach od wymiany sprzęgła (mial 4 lata).
Robocizna. Hmm kiedys płaciłem u znajomego 400 za samą wymianę wysprzeglika, ostatnio płaciłem 600-700 u innego, ale liczył sie czas, było robione praktycznie od ręki.
Ten wysprzęglik tazu sprawdzony jest? bo cena nie jest zbyt wysoka kolo 150zl mniej niż luk. Jeszcze ciekawi mnie wytrzymałość koła dwu masowego mam nadzieje że to będzie dobre
ja założyłem wysprzeglik tazu, pompe tazu - może i niezawodne rozwiązanie (metal) ale sprzęgło jest "nieprzyjemne" - to tylko moja subiektywna opinia, na oryginale było lepiej
kilku doświadczonych mechaników stwierdziło ze to moze byc wina metalowych elemntow z naciskiem na wysprzeglik
To może też być kwestia nowego/innego docisku, o ile był wymieniany przy okazji wymiany wysprzęglika.
[ Dodano: Czw Mar 16, 2017 22:10 ]
longer86 napisał/a:
sRL od 2 miesięcy, będę zdawał relacje, przy okazji wymieniony wysprzeglik na Tazu, bo stary rozleciał sie po 6 tygodniach od wymiany sprzęgła (mial 4 lata).
Robocizna. Hmm kiedys płaciłem u znajomego 400 za samą wymianę wysprzeglika, ostatnio płaciłem 600-700 u innego, ale liczył sie czas, było robione praktycznie od ręki.
Na docisku z SRL rozwaliłem 2 wysprzęgliki przy wymianie sprzęgła. Zakres pracy słońca był za duży i przy wciskaniu wywalało wysprzęglik poza zakres roboczy i się rozciekały. Musiałem szybko zreanimować samochów więc założyłem stary docisk i tarczę SRL. Tarczę żona spaliła w dwa tygodnie jeżdząc do pracy. Dziękuję, mam nadzieję że Ty będziesz miał więcej szczęścia.
Skończyło się na zamontowaniu pomki z bmw, zbiorniczka w podszybiu, wysprzęglika tazu, tarczy/docisku luka i odpukać jest super
A są jakieś prace które warto zrobić przy wymianie sprzęgła w roverku?
sprzęgło jest "niezależne" więc raczej przy "okazji" nie da się nic zrobić ale zawsze możesz się upewnić żeby dzwon od wewnątrz został oczyszczony, czy DM nie ma za dużego luzu, można też zmienić olej w skrzyni chociaż producent zakładał, że nie ma takiej potrzeby ,jeszcze jedna rzecz, która może ułatwić życie w przyszłości, przeniesienie zbiorniczka płynu gdzieś pod maskę najlepiej w pobliżu zbiorniczka płynu hamulcowego
Przy wymianie sprzęgła ja bym wymienił jak zedziczek napisał - olej w skrzyni (koszt nie powinien przekroczyć 100zł z olejem) i pamiętać żeby ze sprzęgłem wymienić wysprzęglik.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum